וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשא ומתן על המהפכה המשפטית נמשך: "הצדדים רחוקים מהסכמות"

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 18:31

השיחות היום בין צוותי העבודה של הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי התמקדו בחוק יסוד: חקיקה ובהרכב הוועדה לבחירת שופטים. בפגישה, אנשי יש עתיד והמחנה הממלכתי הבהירו כי לא יתפשרו על פוליטיזציה של הוועדה לבחירת שופטים והביעו התנגדותם לדרישת הקואליציה לשלוט בה

הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ. 15 באפריל 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צוותי העבודה של הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי נפגשו היום (שני) במלון "וולדורף אסטוריה" בירושלים, וקיימו שיחות על סוגיות הליבה ומוקדי המחלוקת סביב המהפכה המשפטית. הדיון היום במלון התמקד בחוק יסוד: חקיקה ובהרכב הוועדה לבחירת שופטים.

"הצדדים החלו לדון בנושאי הליבה, והיום הוקדש הדיון לנושא חוק יסוד: השפיטה ואופן בחירת השופטים בישראל", נמסר מטעם בית הנשיא בתום הפגישה. "מחר ימשכו הדיונים ויעסקו בחוק יסוד: החקיקה. הדיונים התקיימו באווירה חיובית, עניינית ורצינית והצדדים מחויבים להמשך תהליך ההידברות במטרה להגיע להסכמה", הוסיפו. יום דיונים נוסף נקבע בין הצדדים ליום חמישי.

טרם החלה הפגישה המשותפת בבית המלון, צוותי הקואליציה והאופוזיציה ערכו מפגש נוסף בהובלתו של מזכיר הממשלה לשעבר עובד יחזקאל - שמרכז את ההידברות מטעם בית הנשיא. בהמשך, התקיימו פגישות נפרדות של הקואליציה והאופוזיציה מול אנשי בית הנשיא.

יאיר לפיד,בנימין  נתניהו, יצחק הרצוג, בני גנץ. יונתן זינדל, אבשלום ששוני, פלאש 90
"הדיונים התקיימו באווירה חיובית, עניינית ורצינית". מימין: לפיד, נתניהו, הרצוג וגנץ/פלאש 90, יונתן זינדל, אבשלום ששוני

גורמים שהשתתפו בשיחות אמרו לוואלה! כי "התנהל דיון רציני אך הצדדים רחוקים מהסכמות". מצידם, אנשי יש עתיד והמחנה הממלכתי הבהירו כי לא יתפשרו על פוליטיזציה בוועדה לבחירת שופטים והביעו התנגדותם לדרישת הקואליציה לשליטה בוועדה.

בתום המפגש, יש עתיד והמחנה הממלכתי פרסמו הודעה משותפת בה נמסר: "צוותי המשא ומתן של המחנה הממלכתי ויש עתיד סיימו כעת פגישה בחסות בית הנשיא עם צוות המשא ומתן מהקואליציה. הצוותים הדגישו את הצורך להגיע להסכמות רחבות תוך שמירה על כל עקרונות הדמוקרטיה עליהם לא נתפשר. נמשיך לעשות כל מה שניתן בכדי להגיע לחקיקה מכוננת שתחזק את הדמוקרטיה הישראלית ואת מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

השיחות בבית הנשיא מתחדשות; רוטמן רמז: מוכן לוותר על כך שהקואליציה תמנה שופטים

לכתבה המלאה
שיחות הדברות בנושא הרפורמה המשפטית בין קואליציה לאופוזיציה בבית הנשיא 28 במרץ 2023. קובי גדעון/ לע״מ, אתר רשמי
שיחות הידברות על המהפכה המשפטית. 28 במרץ 2023/אתר רשמי, קובי גדעון/ לע״מ

זו פגישתם השלישית של הצוותים הפוליטיים מטעם המפלגות - והפעם הראשונה שהם מתכנסים אחרי חג הפסח. בחול המועד התקיימה גם פגישה מקצועית, ללא פוליטיקאים, של משפטנים המייצגים את המפלגות, כדי להכין את הנושאים והסוגיות לדיון. עד עכשיו, השיחות עסקו רק במסגור ומסגרת המשא ומתן, והדיונים המהותיים בסוגיות הליבה שעל הפרק - כמו חוק יסוד השפיטה, הוועדה לבחירת שופטים, חוק יסוד החקיקה, עילת הסבירות ועוד - החלו היום.

בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, רמז אתמול כי יהיה מוכן לוותר על האפשרות שהקואליציה תמנה שופטים, בכלל. בריאיון ל"גרדיאן" הבריטי אמר רוטמן כי אם הרכב הוועדה לבחירת שופטים ייקבע באופן כזה שלא תהיה אפשרות וטו, ו"קולו של העם יישמע" בנוגע לבחירות השופטים, וכן תימנע השתלטות של צד פוליטי מסוים על בית המשפט העליון - זה "יכול לעבור מבחינתי", כלשונו.

דיון בועדת החוקה בנוגע לרפורמה המשפטית 20.03.23. יונתן זינדל, פלאש 90
לא פוסל תרחיש בו יהיה מוכן לוותר על האפשרות שהקואליציה תמנה שופטים. יו"ר ועדת חוקה רוטמן/פלאש 90, יונתן זינדל

במקביל למשא ומתן שמתנהל בין הקואליציה ליש עתיד והמחנה הממלכתי, במפלגת העבודה הודיעו אתמול לבית הנשיא כי הם פורשים מהליך ההידברות משום שלא הוזמנו להשתתף במסלול ההידברות המרכזי.

במפלגת העבודה הצהירו תחילה כי הם מתנגדים להידברות בבית הנשיא, אך כמה ימים לאחר מכן חזרו בהם וביקשו להשתתף בתהליך. צוות מטעם מפלגת העבודה בראשות ח"כ אפרת רייטן וגלעד קריב אף קיים כמה פגישות בבית הנשיא עם אנשיו של הרצוג, אך בערוץ נפרד מהערוץ המרכזי בין הקואליציה ושתי המפלגות הגדולות באופוזיציה. לאחר שלא הוזמנו להשתתף בפגישות המקצועיות ובפגישות שיתקיימו השבוע החליטו במפלגת העבודה לפרוש מהתהליך כולו.

צוותי המשא ומתן הפוליטיים של הקואליציה על המהפכה המשפטית כוללים את השרים רון דרמר ויואב קיש מטעם הממשלה, כמו גם מזכיר הממשלה יוסי פוקס, המשפטנים אביעד בקשי מפורום קהלת ופרופ' טליה איינהורן, חברי הכנסת קטי שטרית וחנוך מילביצקי.

בצוות של יש עתיד חברות הח"כיות אורנה ברביבאי וקארין אלהרר; מנכ"לית משרד רה"מ לשעבר נעמה שולץ, ועו"ד עודד גזית. בצוות של המחנה הממלכתי חברים שר המשפטים לשעבר גדעון סער, ח"כ חילי טרופר, אורית פרקש הכהן ועו"ד רונן אביאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully