וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהרב מיארה: חשש לפגמים בהדחת ניצב עמי אשד, יש לשקול אותה מחדש

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 18:33

היועמ"שית קבעה כי יש לקבל החלטה חדשה בנוגע להדחה של מפקד מחוז ת"א, וציינה כי ההחלטה שהתקבלה על ידי בן גביר והמפכ"ל להדיחו "חרגה מדרך העבודה המקובלת". הדחת אשד נעשתה על רקע הביקורת של השר על מדיניותו המקילה של אשד כלפי המפגינים נגד המהפכה המשפטית

ניצב עמי אשד, שהדחתו הוקפאה, התקבל בתרועות ומחיאות כפיים בידי המוחים בתל אביב/מערכת וואלה!

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הנחתה היום (שני) לקבל החלטה חדשה בנוגע להעברתו של מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, מתפקידו. זאת, לאחר שבחודש שעבר הורתה להקפיא את הדחתו, עליה הורו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי. לפי הנחייתה זו, על ההחלטה החדשה להתקבל לאחר שתינתן לאשד הזדמנות להשמיע את עמדתו.

במסגרת בחינתה את הסוגייה עלה כי תהליך קבלת ההחלטה של בן גביר ושבתאי חרג מדרך העבודה המקובלת וכי יש "חשש משמעותי שנפלו פגמים בתהליך קבלת ההחלטה".

בין הפגמים אותם ציינה, הייתה החלטתו של השר לפרסם את ההחלטה על העברתו מתפקיד של אשד במהלך ההפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ, לאחר שהשר הודיע על אי שביעות רצונו מהתנהלות המשטרה. עוד צויין כי ההודעה נמסרה לאשד בשיחה טלפונית, כשמיד אחריה נמסרה הודעה באמצעי התקשורת.

עמי אשד בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
יש לקבל החלטה חדשה בעניין הדחתו. אשד/ראובן קסטרו

לדבריה, ההחלטה פורסמה מוקדם באופן משמעותי מהמועד בו תוכנן להיערך סבב המינויים, שהינו לאחר סיום חודש הרמדאן, ולפני שנבחר מחליף לאשד. עוד טענה כי לא ניתנה לניצב הזדמנות נאותה להשיב לטענות בעניינו, וזאת בשעה שישנה היערכות משטרתית מיוחדת לקראת חודש רמדאן.

נוכח הממצאים שעלו, נמצא כי עיתוי פרסום ההחלטה ודרך ביצועה, "מעלים חשש לקשר סיבתי בין חוסר שביעות רצון של השר מאופן פעולתה המקצועי של משטרת מחוז תל אביב, בפיקודו של אשד, בהקשר הקונקרטי של אירועי המחאה בתל אביב, אשר כוונו נגד הממשלה, לבין ההחלטה להעבירו מתפקידו".

עוד בוואלה!

היועמ"שית: נתניהו פעל בניגוד עניינים - אך לא ביזה את בית המשפט

לכתבה המלאה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
"ההתנהלות עלולה לפגוע בתפקוד ובעצמאות המשטרה". בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

עוד נכתב כי "להתנהלות זו עלול להיות אפקט מצנן והיא עלולה לפגוע בתפקוד ובעצמאות המשטרה, בפרט בהקשרים הרגישים ביותר של שמירת חופש הביטוי והגנה על זכויות האדם". בנוסף צויין כי בהחלטה נמצאו פגמים משפטיים, בין היתר היעדר מתן הזדמנות נאותה לקצין להשמיע את עמדתו בנוגע להעברה המתוכננת.

בהתאם לבחינה זו, הנחתה היועמ"שית על קבלת החלטה חדשה בעניין לאחר שקילת הדברים מחדש ופעולה בהתאם לנהלים ולהסדרים המקובלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully