וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית: נתניהו פעל בניגוד עניינים - אך לא ביזה את בית המשפט

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 19:13

בהרב מיארה אמרה שוב כי נתניהו הפר את פסיקת בג"ץ כשהודיע בפומבי שיחל לעסוק בסוגיית המהפכה המשפטית. עם זאת, היא סבורה כי יש לדחות את העתירה נגדו. עוד הוסיפה: "שינויים מהותיים במערכת המשפט צפויות גם להיטיב עם נתניהו בנוגע למשפטו"

בווידאו: מחאות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: ראובן קסטרו,יותם רונן, יוסי ירון

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה אמרה היום (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל בניגוד עניינים בכך שהצהיר בפומבי כי יחל לעסוק בסוגיית המהפכה המשפטית - אך לא ביזה את בית המשפט. "הגם שהדברים שנשא ראש הממשלה ביום 23 במרץ 2023 ובתוך כך כוונתו המוצהרת לעסוק כעת באופן ישיר ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט מהווים פעולה הנגועה בניגוד עניינים - אך לא מדובר בביזיון בית המשפט. שינויים מהותיים במערכת המשפט צפויות גם להיטיב עם נתניהו בנוגע למשפטו", טענה בהרב מיארה.

"עמדת היועצת המשפטית לממשלה לעניין הבקשה, אינה משנה מחובתו של ראש הממשלה לקיים את הדין ולהימנע מפעולה בניגוד עניינים", נכתב בעמדתה של בהרב מיארה שהוגשה לבג"ץ. "כזכור, בית המשפט כבר קבע, כי ניגוד העניינים שבו מצוי ראש הממשלה הוא חריג בטיבו ובעוצמתו. במצב חריג זה, על ראש הממשלה להקפיד הקפדה יתרה על הכלל שאוסר על פעולה במצב של ניגוד עניינים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 19 במרץ 2023. רויטרס
פעל בניגוד עניינים. נתניהו/רויטרס

בהרב מיארה הודיעה לפני כשבוע וחצי לנתניהו כי הפר את פסיקת בג"ץ כשהודיע בפומבי שיחל לעסוק בסוגיית המהפכה המשפטית. במכתב ששלחה כתבה בהרב מיארה כי "הצהרתך וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים".

נתניהו טען אמש בנאומו כי לאחר אישור חוק הנבצרות, הוא יוכל לעסוק ברפורמה המשפטית. עם זאת, בהרב מיארה הבהירה כי תיקון החקיקה אינו פוטר אותו מהסדר ניגוד העניינים, ולכן עליו להימנע מכל יוזמות לשינוי מערכת המשפט והרכב הוועדה לבחירת שופטים. "עליך להימנע מנקיטת פעולות שמעוררות חשש לקיומו של ניגוד עניינים בין האינטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי לבין תפקידך כראש ממשלה", כתבה היועמ"שית.

התנועה לאיכות השלטון שהגישה את העתירה מסרה בתגובה כי "צר לנו על תגובתה המתפתלת והמתחמקת של היועצת המשפטית לממשלה, שמגיעה בניגוד מוחלט לקו הבטוח והתקיף שהובילה עד כה בהנחיותיה לחברי הממשלה. אם זה נראה, מריח ונשמע כמו הפרה של פסק הדין - זו הפרה שדינה ביזיון בית המשפט באופן שמחייב הטלת עיצומים על ראש הממשלה. אין ולא יהיה במדינת ישראל אף אדם הנמצא מעל החוק, גם לא ראש ממשלה נאשם בפלילים שעושה דין לעצמו. צר לנו מאוד כי ברגע האמת בחרה היועצת המשפטית לסגת מעמדתה הברורה, ואנו מקווים כי בית המשפט יפסוק בהתאם לבקשתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully