וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יגיע היום שבו האפלה תתפוגג": אופוזיציונר המשטר הרוסי נכלא ל-25 שנים

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 16:10

גזר הדין של ולדימיר קארה-מורזה הוא המקסימום שהתביעה ביקשה, והארוך ביותר שניתן לדמות אופוזיציונית ברוסיה עד כה. הוא יישלח לרצות את עונשו במושבת עונשין בגין בגידה והפצה של "מידע כוזב על הצבא הרוסי"

פעיל האופוזיציה ולדימיר קארה-מורזה נשלח לרצות 25 שנים בכלא ברוסיה בגין אישומים הקשורים לביקורת שלו נגד המלחמה באוקראינה. הוא נמצא אשם בבגידה, הפצה של "מידע כוזב על הצבא הרוסי ובעל קשרים לארגון לא רצוי". מורזה, לשעבר עיתונאי ופוליטיקאי רוסי-בריטי, הוא האחרון בשורה של מבקרי הנשיא ולדימיר פוטין שנכלא או נאלץ לברוח מרוסיה.

מורזה מכחיש את האישומים נגדו. בשבוע שעבר הוא אמר בהצהרה כי "אני עומד מאחורי כל מלה שאני אומר...לא רק שאיני מתנצל על דבר, אני גאה. אני יודע שיגיע היום שבו האפלה שאופפת את המדינה שלנו תתפוגג. החברה שלנו תפתח את עיניה ותזדעזע כשתבין את הפשעים בוצעו בשמה".

גזר הדין בן ה-25 שנים של מורזה הוא המקסימום שהתביעה ביקשה - והארוך ביותר שניתן לדמות אופוזיציונית ברוסיה עד כה.

השופט אמר כי מורזה ירצה את עונשו ב"מושבת עונשין בעלת משטר קשוח", ובנוסף ייקנס ב-400 אלף רובל (4,900 דולר). לשימוע בבית המשפט אושרו להיכנס כמה עיתונאים מהתקשורת הרוסית הממלכתית, אימו ועורך דין.

פעיל האופוזיציה ולדימיר קארה-מורזה נשלח לרצות 25 שנים בכלא ברוסיה בגין אישומים הקשורים לביקורת שלו נגד המלחמה באוקראינה. רויטרס
ולדימיר קארה-מורזה בבית המשפט/רויטרס
פעיל האופוזיציה ולדימיר קארה-מורזה נשלח לרצות 25 שנים בכלא ברוסיה בגין אישומים הקשורים לביקורת שלו נגד המלחמה באוקראינה. רויטרס
ולדימיר קארה-מורזה בבית המשפט/רויטרס
ולדימיר קארה-מורזה, עיתונאי רוסי ופעיל זכויות אדם. free Russia, אתר רשמי
ולדימיר קארה-מורזה/אתר רשמי, free Russia

מורזה מילא תפקיד מרכזי בשכנוע ממשלות מערביות להטיל סנקציות על אישים רוסים בשל הפרה של זכויות אדם ושחיתות. הוא כמעט מת פעמיים משום שהורעל.

בשנה שעברה הוא נעצר במוסקבה בגין אי ציות לשוטר. לאחר מכן הוחמרו האישומים נגדו. בשבוע שעבר, עותק של נאום שנשא במהלך משפט סגור, פורסם, ובו אמר מורזה כי המשפט שלו מזכיר משפטי ראווה מהתקופה של סטאלין בשנות ה-30. "אני מאשים את עצמו בדבר אחד: לא הצלחתי לשכנע מספיק רוסים ופוליטיקאים במדינות הדמוקרטיות בסכנה שהמשטר הנוכחי בקרמלין מציב לרוסיה ולעולם".

עם פרסום גזר דינו, החלו לזרום גינויים מרחבי העולם. ארצות הברית גינתה את גזר הדין שניתן על "התנגדות למלחמה של ממשלת רוסיה באוקראינה", נאמר בהצהרה של משרד החוץ האמריקני. הממשלה הבריטית זימנה את השגריר הרוסי במדינה. "חוסר המחויבות של רוסיה להגנה על זכויות אדם בסיסיות, כולל חופש הביטוי, היא מטרידה", אמר שר החוץ ג'יימס קלברלי. גם צרפת ונורבגיה גינו את הצעד. ארגון אמנסטי אינטרנשיונל אמר כי גזר הדין "הוא דוגמא מפחידה נוספת לדיכוי המערכתי של החברה האזרחית".

מורזה מגיע ממשפחה המוכרת בהתנגדותה למשטר. אביו, ולדימיר האב, היה גם כן מבקר של הממשלה. מורזה קיבל אזרחות בריטית כשעבר לבריטניה כנער עם אימו, ולאחר מכן למד באוניברסיטת קיימברידג'.
את הקריירה שלו כעיתונאי החל מורזה לפני שעבר לתפקיד יועץ של בוריס נמטסוב, מנהיג אופוזיציה רוסי ידוע ופוליטיקאי שנורה למוות במוסקבה ב-2015. מורזה חי עם אשתו ושלושת ילדיו בארצות הברית במשך תקופה ארוכה, אך בחר לשוב לרוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully