וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של השאה האיראני ישתתף היום בטקס יום הזיכרון לשואה ביד ושם

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 8:56

רזא כורש עלי פהלווי, בנו של השאה האיראני שהודח ב-1979, צפוי להגיע היום לביקור וישראל, ויששתף בטקס הממלכתי לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג. "ביקורו ישמש כגשר בין ישראל לעם האיראני", אמרו בממשלה

בווידאו: איראן וסעודיה החליטו על חידוש הקשרים ופתיחת השגרירויות/רויטרס

רזא כורש עלי פהלווי, בנו של השאה האיראני שהופל במהפכה האסלאמית של 1979, מוחמד ראזה שאה פהלווי, יגיע היום (שני) לביקור היסטורי בישראל. פהלווי צפוי להשתתף בעצרת הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ביד ושם לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג.

"האישיות האיראנית הבכירה ביותר שביקרה אי פעם בביקור פומבי בישראל", התייחסו לביקור בכירים בממשלה. כמו כן, שרת המודיעין גילה גמליאל, שצפויה לארח את רזא פהלווי, בירכה וכינתה אותו בתור "יורש העצר שמסמל מנהיגות אחרת".

רזא כורש עלי פהלווי, בנו של השאה האיראני האחרון, 17 באפריל 2023. צילום מסך, צילום מסך
רזא כורש עלי פהלווי, בנו של השאה האיראני האחרון/צילום מסך, צילום מסך
השאח ראזה שאה פהלאבי. אסור להשתמש
המנהיג האיראני שהודח במהפכה האסלאמית ב-1979, מוחמד רזא שאה פהלווי/אסור להשתמש

בימים האחרונים דווח בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" על שורה של פגישות חשאיות שמנהל מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, אסמאעיל קאאני, עם מנהיגי חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי בשגרירות איראן בביירות. זאת, כדי לתאם יחד איתם את מתקפת הרקטות מלבנון לישראל, שאירעה במהלך חג הפסח.

בהמשך לכך, הממשלה הודיעה כי ביקורו של רזא פהלווי נועד ליצור "גשר בין ישראל לעם האיראני, ולהביע התנגדות משותפת למשטר האייתוללות". תחת משטר זה נרשם זינוק של 75% במספר המוצאים להורג בשנה החולפת - כך אמרו ארגוני זכויות אדם, שגינו את "מכונת ההוצאות להורג" שנועדה, לטענתם, להלך אימים על המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully