וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר 12: גנץ מתחזק על חשבון נתניהו - ומתאים ממנו לראשות הממשלה

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 22:33

מנתוני הסקר עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, המחנה הממלכתי הייתה זוכה ל-28 מנדטים, הליכוד ל-24 ויש עתיד ל-20. גנץ גובר על נתניהו בשאלת ההתאמה לתפקיד רה"מ, אבל לפיד מפסיד לו. מי לא עוברת את אחוז החסימה - ומה יקרה אם בנט יחזור לפוליטיקה? | כל הנתונים

הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ. 15 באפריל 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לו הבחירות לכנסת היום נערכות היום, המחנה הממלכתי הייתה המפלגה הגדולה בישראל עם 28 מנדטים, לעומת 24 מנדטים בלבד לליכוד - כך עולה מסקר שפורסם הערב (ראשון) בחדשות 12. יש עתיד הייתה הופכת למפלגה השלישית בגודלה עם 20 מנדטים. גוש תומכי נתניהו משיג 52 מנדטים, לעומת גוש המתנגדים לו, שגורף 63.

עוד עולה מהסקר כי הציונות הדתית ועוצמה יהודית יחד היו גורפות 11 מנדטים, אחד יותר מש"ס. יהדות התורה קיבלה בסקר שבעה מנדטים, חד"ש-תע"ל, רע"ם וישראל ביתנו - עם חמישה כל אחת. מרצ, שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות, חוזרת לפי הסקר לכנסת עם חמישה מנדטים, בעוד העבודה נופלת אל מתחת לאחוז החסימה עם 2.6% מקולות הבוחרים. בל"ד שוב קרובה לאחוז החסימה אך לא מצליחה לעבור אותו, עם 2.8% מהקולות.

השבעת חברי כנסת לכנסת ה21, ירושלים, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מתחלפים במקומות בסקרים. נתניהו וגנץ/ראובן קסטרו

חזית נוספת שבה בני גנץ גובר על בנימין נתניהו היא שאלת ההתאמה לראשות הממשלה. על פי הסקר, 39% סבורים שהוא מתאים יותר לתפקיד, לעומת 34% שסברו כי נתניהו הוא האדם הראוי ביותר. אולם, נתניהו עדיין מוביל על יאיר לפיד עם 38% לעומת 31%.

כמו כן נבדק בסקר מה תהיה מפת המנדטים אם נפתלי בנט יחזור לחיים הפוליטיים בראשות מפלגה חדשה. במקרה כזה, הוא עשוי לגרוף שמונה מנדטים, בעוד המחנה הממלכתי והליכוד יקבלו 24 כל אחת. עוד עולה מהסקר כי אם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן יקים מפלגה, הוא יקבל שישה מנדטים. במצב כזה, המחנה הממלכתי תרד ל-25, הליכוד ל-22 ויש עתיד ל-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully