וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה סדר מדהים": הפסח האחרון לפני הפיגוע שקרע את משפחת די

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 19:23

בני משפחת די אבלים ומתגעגעים לאם לוסי ולבנות רינה ומאיה שנרצחו בבקעת הירדן: "היינו מאוד מחוברים וקרובים מבחינה משפחתית. אין לנו שום אשמה על משהו שלא אמרנו". האב ליאו: "ברור לי שרוב הפלסטינים נגד הפיגוע". על תרומת האיברים: "זה היה משמח אותה"

לאו, ששכל את בנותיו ואשתו בפיגוע בבקעה: "האדם שירה בהן, אתה רוע טהור"/רוני כנפו

בני משפחת די, ששכלו בפיגוע בבקעת הירדן את האם לוסי ושתיים מהבנות, רינה ומאיה, מסרו היום (ראשון) הצהרה לתקשורת, שבה שיתפו פרטים לגבי הטרגדיה שפקדה אותם. האב, ליאו, אמר לגבי שיחתו עם רה"מ בנימין נתניהו: "נתניהו דיבר על פטירת אחיו ותחושותיו. שוחחנו על כך רבות וזה סייע רבות לי ולילדים. שוחחנו על חיבור העם הישראלי וראיית הטוב. יש כל כך טוב, אני לא מבין למה יש צורך להתמקד בדברים שמפרידים בינינו".

בעניין המחבלים אמר ליאו: "אין לי שנאה כלפי הפלסטינים. אני בעיקר רוצה למנוע מהם לעשות משהו דומה. כלום לא יחזיר את רינה, מאיה ולוסי. אני לא עוסק בשיפוט".

ביתו טלי הוסיפה, בעניין המצוד אחרי המחבלים: "זה הדבר האחרון שמעסיק אותי. הדבר היחיד שחשוב זו אימא, מאיה ולוסי. גם אם יעשו צדק ויתפסו אותם, זה לא יעשה צדק איתנו".

ליאו די, שתי בנותיו ואשתו נהרגו בפיגוע בבקעה 10 באפריל 2023. ללא, אתר רשמי
"לא עוסק בשיפוט". האב ליאו די/אתר רשמי, ללא

לגבי היום הנורא שבו אירע הפיגוע סיפר הבן יהודה: "שמענו מדודה שלנו שהיה פיגוע בכביש 90. אני בקבוצת חדשות בווטסאפ וראינו את הרכב עם תיק הרחצה שלנו, תיק די ייחודי. ניסינו להתקשר. אחרי שהגענו ישבנו במשך חצי שעה. הראו לנו תעודת זהות של מאיה. נסענו לבית החולים ישר לאימא, ושם עדכנו אותי על המצב. חצי מאפרת הגיעה לבית החולים".

ליאו סיפר על השיחה האחרונה עם לוסי: "היה לנו סדר פסח מדהים. היינו מאוד מחוברים וקרובים מבחינה משפחתית. אין לנו שום אשמה על משהו שלא אמרנו. אין דבר שלא אמרנו".

הבת קרן ספרה על לוסי: "אימא תמיד הייתה שמחה. החיוך שלה... תמיד אמרה את הדבר הנכון בזמן הנכון".

יהודה סיפר על אחיותיו: "מאיה הייתה חוזרת מאוחר בלילה ומיד יוצאת לחברות. גם רינה תמיד הייתה מוקפת חברות".

עוד בוואלה!

"כל רגע משהו יכול להתפוצץ": היחידה שמנטרלת מטענים בלב מעוז המחבלים

לכתבה המלאה
לוסי מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
תמיד מוקפות חברות. לוסי, רינה ומאיה די/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

ליאו התייחס לתרומת אבריה של אשתו: "לוסי ואני התלבטנו אם להוציא כרטיס אדי. החלטנו לא לעשות את זה כי אנחנו יוצאים רבות לחו"ל. אבל היה ברור שהיינו רוצים את זה". לדבריו, מצבם מבחינה זו היה ייחודי: "הגוף שלה היה במצב מעולה בגלל המכונות, עם מוות מוחי בגלל הקליע. התברר שהיא יכולה לתרום כל איבר על פי ההלכה. אנחנו גאים בכך שהאברים נתרמו וגאים בכך שאחד האברים נתרם לאישה ערביה. אנחנו בטוחים שזה היה משמח אותה".

טלי ספרה: "הרופאים שהגיעו לזירה, עברו שם במקרה וטיפלו בהם, הגיעו בשבוע שעבר לנחם. הם הרגישו תחושת כישלון שלא הצליחו לעזור לנו, אבל בזכות מה שהם עשו שם יכולנו להציל המון אנשים. הם הצילו את האיברים שלהן ואיתם ניצלו אנשים אחרים".

ליאו גילה עוד: "פלסטינים חברים שלי התקשרו אלי בדמעות. אמרו שהם עצובים מאוד על מה שקרה. אני מעסיק פלסטינים כבר שנים ולא חושש. ברור לי שרוב הפלסטינים נגד הפיגוע. קוראים לזה מעגל האלימות. זו בושה. מוקדם יותר דיברתי עם כתב של סקיי ניוז. הגישה הזו של גינוי הטרור תעצור את מה שנקרא מעגל האלימות, כי כרגע המחבלים האלו מעודדים מתשומת הלב הבינלאומית".

נקודת האור בדבריו של ליאו: "לצד זה יש את מעגל האהבה. מה שקרה קרה, ואי אפשר לשנות את זה. אנשים באו לכאן מכל מקום. אנשים יוצרים פרויקטים - לומדים לזכרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully