וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה: אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2023

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 14:35

בשעה 10:00 נשמעה צפירה בת שתי דקות, ומיד אחריה החל טקס הנחת הזרים בכיכר גטו ורשה שב"יד ושם". ב-11:00 החל בכנסת טקס "לכל איש יש שם" ובצהריים התקיים בפולין מצעד החיים. ב-20:00 - עצרת הנעילה | לוח האירועים המלא

ישר מהטקס ביד מרדכי

LIVE

ישראל מציינת היום (שלישי) את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, תחת הנושא "התנגדות יהודית בתקופת השואה בסימן שמונים שנה למרד גטו ורשה", שפרץ בערב חג הפסח בשנת 1943.

לפרויקט "המורדים"

צפירה בת שתי דקות נשמעת ברחבי הארץ לזכר 6 מיליון היהודים שנרצחו בשואה 18 באפריל 2023. אבי רוקח
חיילים עומדים בצפירה בטקס ביד מרדכי/אבי רוקח

בשעה 10:00, נשמעה צפירה בת שתי דקות, ומיד לאחריה החל טקס הנחת הזרים בכיכר גטו ורשה שב"יד ושם". בשעה 11:00 החל בכנסת את טקס יום הזיכרון הממלכתי לשואה ולגבורה "לכל איש יש שם", במהלכו יוקראו שמותיהם של קורבנות השואה ויודלקו נרות זיכרון על ידי ניצולי שואה.

בטקס אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג כי הוא "מבקש להזכיר כאן את דבריה המרגשים של שורדת השואה שושנה וייס אמש ביד ושם שקראה לכולנו להתלכד ולהתאחד לשמור על עמנו ומולדתנו כי אין לנו ארץ אחרת. בואו נקשיב לה". "עוד אמר הנשיא כי "שם של כל יהודי שעלה באש ושמונים שנה אחר כך עדיין נקרא בקול רם בירושלים, בבית המחוקקים של מדינת הלאום היהודית והדמוקרטית שלנו, הוא הניצחון הגדול".

בשעה 13:00, התקיים טקס האזכרה המרכזי באוהל יזכור ב"יד ושם". ב-14:00, החל משדר מצעד החיים ה-35, בו צפויים לצעוד כעשרת אלפים בני אדם בהם ניצולי שואה ובני משפחותיהם, בני נוער, שר החינוך יואב קיש, שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס ועוד רבים אחרים. השנה, כבכל שנה - המשתתפים יצעדו מאתר מחנה ההשמדה אושוויץ אל מחנה בירקנאו הסמוך אליו. הטקס צפוי להסתיים בשעה 18:30.

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה יסתיימו בשעה 20:00 בעצרת הנעילה השנתית שתיערך בקיבוץ לוחמי הגטאות. במהלך הטקס, יודלקו משואות ויונח זר "חסידי אומות עולם". נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות צפויה לשאת דברים בטקס, כמו גם מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין.

עוד בוואלה!

ריקלה קפצה מהרכבת לפונאר והצטרפה לפרטיזנים. השירים שלה תיעדו הכול

לכתבה המלאה
צפירה בת שתי דקות נשמעת ברחבי הארץ לזכר 6 מיליון היהודים שנרצחו בשואה 18 באפריל 2023. ראובן קסטרו
צפירה בת שתי דקות נשמעת ברחבי הארץ לזכר 6 מיליון היהודים שנרצחו בשואה 18 באפריל 2023/ראובן קסטרו

אמש נפתחו אירועי יום השואה בשעה 18:00, בטקס שנערך בקיבוץ יד מרדכי, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ונשיאת ההסתדרות הציונית העולמית טובה דורפמן. בשעה 20:00 החלה העצרת הממלכתית בכיכר גטו ורשה שב"יד ושם" במעמד הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראשי מערכת הביטחון ובכירים נוספים במערכת הפוליטית. את שש משואות הזיכרון לזכר ששת מיליוני הנספים בשואה הדליקו השנה ראובן בונפיל (יוון), טובה גוטשטיין (פולין), יפים גימלשטיין (בלארוס), בן ציון רייש (רומניה), מלכה רנדל (הונגריה) ויהודית סולברג (הולנד).

בנאומו ביקש הרצוג להשאיר "את הימים הקדושים האלה, שמתחילים הערב ומסתיימים ביום העצמאות, מעל לכל מחלוקת, כתמיד - בשותפות באבל, בזיכרון". "השנה היא לא שנה רגילה. ויום הזיכרון הזה הוא לא רגיל", אמר הרצוג. "השנה התחושות מעיבות, הכתפיים שחוחות, כמו מעידות על כובד המחלוקת שרובצת עלינו. אני פונה אליכם - אזרחיות ואזרחי ישראל, בתפילה זכה, שנשאיר את הימים הקדושים האלה, שמתחילים הערב ומסתיימים ביום העצמאות, מעל לכל מחלוקת; ונתייחד כולנו, כתמיד - בשותפות, באבל, בזיכרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully