וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בהדלפות מהפנטגון: איש מודיעין ממסצ'וסטס בן 21

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 21:59

ג'ק טשיירה הדליף את המסמכים לקבוצה פרטית מקוונת שניהל, כך אמרו גורמים רשמיים ל-NBC News. גורמים רשמיים מסרו כי הם במעקב קרוב אחרי הצעיר כבר זמן מה - ושעות אחר הפרסום הוא נעצר

הפנטגון. רויטרס
הפנטגון/רויטרס

איש המשמר הלאומי האווירי של מסצ'וסטס, צעיר בן 21, הוא האחראי להדלפות המסמכים החשאיים מהפנטגון - כך אמרו היום (חמישי) גורמים רשמיים ל-NBC News. הצעיר, ג'ק טשיירה, הוא מנהל של קבוצה פרטית מקוונת, בה שותפו המסמכים שהודלפו. הוא נעצר הערב בידי ה-FBI, כך אמר גורם רשמי ל-CNN.

טשיירה הוא חבר באגף המודיעין של המשמר הלאומי של מסצ'וסטס, לפי בדיקת הניו יורק טיימס. גורמים רשמיים אמרו ל-NBC News כי הם במעקב קרוב אחריו כבר זמן מה וכי מעצרו קרוב.

ג'ק טייקסיירה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ג'ק טשיירה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר היום פורסם ב"וושינגטון פוסט" כי הצעיר, שכונה "OG", ניהל את הקבוצה ברשת הדיסקורד, שיועדה לגברים שחולקים "אהבה משותפת לרובים, ציוד צבאי ואלוהים". לפי דיווח הפוסט החברים הצעירים בקבוצה התרשמו מהיכולת שלו "לנבא" אירועים גדולים לפני שנהפכו לכותרות, דברים ש"רק מישהו עם אישור ביטחוני גבוה ביותר" יכול לדעת.

בסרטון שה"פוסט" השיג, האדם שטוען שהוא OG עומד במטווח, מרכיב משקפי מגן ואטמי אוזניים ומחזיק רובה גדול. הוא צודק קללות אנטישמיות וגזעניות, ואז יורה כמה פעמים לעבר מטרה. החברים בקבוצה העריצו את המיומנות שלו עם נשק והרגישו קרבה לאדם שתואר כ"סוג של דוד" או דמות אב.

המסמכים שהודלפו כללו בין היתר מידע רגיש הנוגע לישראל, לפיו היא נערכת לשלוח נשק "קטלני" לאוקראינה. בכירים במשרדי ההגנה והחוץ של ארה"ב שוחחו בימים האחרונים עם מקביליהם בישראל והדגישו כי הם מנהלים חקירה לגבי ההדלפה וכי הם מחוייבים למערכת היחסים עם ישראל. עוד דווח כי נחשפו פרטים מסווגים על פעילות קבוצת ואגנר הרוסית באפריקה, שיתוף פעולה בין איחוד האמירויות לרוסיה, וכן פירוט על חששות של קוריאה הדרומית הנוגעים לאספקת נשק לאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully