וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: החשוד בהדלפת המסמכים: צעיר "חובב נשק ואלוהים" שעבד בבסיס צבאי

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 8:46

לפי הוושינגטון פוסט, הצעיר שיתף את המסמכים שנחשף להם בקבוצה של כ-25 חובבי נשק, שחיפשו חברה בעת מגפת הקורונה. אחד מחבריו סיפר כי מדובר במתקן מאובטח, שנאסרה אליו הכנסה של מכשירים אלקטרוניים, וכי הקליד את המסמכים בעצמו. "רצה שנהיה מעודכנים"

החשוד בהדלפת המסמכים המסווגים מהפנטגון הוא צעיר אמריקני שעבד שמתקן צבאי מאובטח והיה חשוף לחומרים הרגישים - כך פורסם הלילה (חמישי) ב"וושינגטון פוסט". לפי החשד, העובד ביצע את המעשים לאחר שפרסם את המסמכים שאליהם נחשף עם קבוצה של כ-25 חובבי נשק, שחיפשו חברה בעת מגפת הקורונה.

בווידאו: עב"מים שנצפו בשמיים/צילום: רויטרס

אותו אדם שיתף את המידע המסווג עם קבוצה בפלטפורמת המסרים דיסקורד, שכוללת גברים וילדים שחולקים "אהבה משותפת לרובים, ציוד צבאי ואלוהים", נכתב ב"פוסט".

העיתון ביסס את הדיווח שלו על ראיונות עם שני חברים בקבוצה בדיסקורד. דיסקורד אמרה בהצהרה אתמול כי היא משתפת פעולה עם רשויות החוק.

אותו אדם היה בעל הידית OG, סלנג ל" Original Gangster". הוא תואר על ידי אחד המקורות של ה"פוסט" כצעיר בתחילת-אמצע שנות ה-20 לחייו. "הוא בכושר, הוא חזק. הוא חמוש. הוא מאומן. כל מה שאפשר לצפות מסרט מטורף", אמר אחד החברים בקבוצה, צעיר מתחת לגיל 18, על פי הדיווח.

בחמוט מופצצת. רויטרס
בחמוט מופצצת/רויטרס

OG אמר לקבוצה כי הוא עובד קשה במשך שעות בהעתקת המסמכים כדי לחלוק אותם עם חבריו בשרת דיסקורד שבו הוא שולט. קבוצת הצ'אט היתה מקלט במהלך הקורונה, במיוחד לגיימרים בני הנוער שנאלצו להישאר בבתיהם. הם החליפו ביניהם ממים ובדיחות, צפו בסרטים יחד והתפללו. אך OG הרצה להם על סוגיות עולמיות ועל מבצעים ממשלתיים סודיים.

הוא רצה "שנהיה בעניינים", אמר אחד החברים בקבוצה, וחשב כי הידע הפנימי שלו יוכל לסייע לאחרים. "הוא אדם חכם. הוא ידע מה הוא עושה כשהעלה את המסמכים האלה לרשת. כמובן. אלה היו הדלפות מכוונות", הוא הוסיף.

המסמכים שהעלה OG היו על מגוון סוגיות רגישות שרק לאנשים שעברו בדיקות רקע שנמשכו חודשים, היו מורשים לראותם. היו אלה דוחות סודיים ביותר על מיקום ותנועות של מנהיגים פוליטיים רמי דרג ועדכונים טקטיים על כוחות צבאיים, אמר המקור. ניתוחים גיאופוליטיים, תובנות לגבי מעורבות של ממשלות זרות בבחירות שונות. "מסמכים האלה כללו את כל מה שאתם יכולים רק לדמיין", אמר המקור.

עם זאת, תמלול והעתקה של מאות מסמכים סודיים התגלתה כמשימה קשה, ו-OG החל להעלות לרשת מאות תמונות של המסמכים עצמם, שאליהן נחשפו גולשים באחרונה.

בווידאו: גנץ חתם בוושינגטון על הצהרה המבטיחה את עליונותה הביטחונית של ישראל/צילום: משרד הביטחון

ה"פוסט" גם בחן 300 תמונות של המסמכים המסווגים, מרביתן לא נחשפו לציבור, הקלטת אודיו של OG מדבר לחבריו, הקלטות ותמונות של הצ'אט שמראות את OG מדבר עם החברים בשרת דיסקורד. החברים הצעירים בקבוצה התרשמו מהיכולת שלו "לנבא" אירועים גדולים לפני שנהפכו לכותרות, דברים ש"רק מישהו עם אישור ביטחוני גבוה ביותר" יכול לדעת.

בסרטון שה"פוסט" השיג, האדם שטוען שהוא OG עומד במטווח, מרכיב משקפי מגן ואטמי אוזניים ומחזיק רובה גדול. הוא צודק קללות אנטישמיות וגזעניות, ואז יורה כמה פעמים לעבר מטרה. החברים בקבוצה העריצו את המיומנות שלו עם נשק והרגישו קרבה לאדם שתואר כ"סוג של דוד" או דמות אב.

"הייתי אחד האנשים הבודדים בשרת שהבינו שמדובר במסמכים אמיתיים", אמר המקור לעיתון. "הרגשתי כאילו אני על פסגת הר האוורסט. הרגשתי שאני מעל כולם בכמה רמות, ידעתי דברים שהם לא ידעו", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully