וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק נגד השוטרים שירו בצעיר מחורה שנחשד בביצוע פיגוע בהר הבית

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 22:36

בהחלטתו אימץ פרקליט המדינה עמית איסמן את עמדת מח"ש וקבע כי השוטרים שירו בתחילת החודש במחמד ח'אלד אל-עציבי לאחר שלטענתם ניסה לחטוף מהם נשק ולירות בהם "פעלו כדין ומתוך הגנה עצמית". איסמן קיבל גם את הטענה כי קיימות ראיות מוצקות שלא בוצעה עבירה על ידי השוטרים

צעיר נורה לאחר שניסה לחטוף נשק מלוחם מג"ב/סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים

פרקליט המדינה עמית איסמן סגר היום (חמישי) את חקירת המחלקה לחקירות שוטרים וקבע כי השוטרים שירו בחשוד בביצוע פיגוע בהר הבית לפני כשבועיים, מחמד ח'אלד אל-עציבי, פעלו כדין.

לפני כשבועיים, עוכב אל-עציבי לבדיקה על ידי שוטרים שהוצבו באזור שער השלשלת בעיר העתיקה. לטענת המשטרה, במהלך הבדיקה התנפל אל-עציבי על אחד מהלוחמים ששהה במקום וניסה לחטוף מידיו את נשקו. לפי החשד, הוא הצליח לבצע ירי באמצעות אחד האקדחים שחטף, והלוחמים החלו להיאבק בו עד שהוא נורה. כוחות רפואה שהוזעקו למקום עשו בו פעולות החייאה עד שלבסוף - קבעו את מותו.

השוטרים דיווחו כי לא הספיקו להפעיל את מצלמות הגוף שעליהם ובדיקת מח"ש העלתה כי האירוע התרחש ב"שטח מת", שאינו מכוסה ע"י מצלמות אבטחה כלשהן. בהודעת פרקליט המדינה נכתב כי "סיכום הבדיקה במח"ש הביא למסקנה, כי בחומר הראיות שנאסף יש כדי לתמוך בגרסתם של השוטרים לאירוע, כי הם פעלו כדין מתוך הגנה עצמית, וכן כי ישנן ראיות ברורות, ישירות ומוצקות לכך שלא בוצעה עבירה".

מחמד ח'אלד אל-עציבי, הצעיר שנורה למוות הלילה באזור העיר העתיקה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחמד ח'אלד אל-עציבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בירך על סגירת התיק. "טוב שהפרקליטות קיבלה את גרסת השוטרים הגיבורים שחיסלו מחבל בניסיון הפיגוע בהר הבית וסגרה את התיק נגדם", מסר. "אנחנו נמשיך לתת גב ללוחמים שלנו שפועלים במסירות נפש ושומרים על החיים של כולנו".

מנגד, חברי הכנסת של חד"ש-תע"ל תקפו את ההחלטה וקראו להקמת ועדת חקירה עצמאית. "ברגע שהמשטרה חוקרת את עצמה אין אמת ואין צדק", טען ח"כ יוסף עטאונה; "אפילו לא מנסים להציג מראית עין של חקירה", כתבה ח"כ עאידה תומא סלימאן.

משפחתו של החשוד כמחבל, צעיר בן 26 מהיישוב הבדואי חורה שבנגב, מסרבים להאמין לטענות המשטרה כי הצעיר חטף את הנשק מהשוטרים וירה בהם. משפחתו סיפרה עליו כי הוא "היה ילד נורמטיבי, סטודנט לרופאה מרומניה שבא לחדש ויזה בארץ". "הוא לא מחבל. אנחנו משפחה נורמטיבית ואנחנו נגד אלימות. אנחנו מרגישים שאנחנו במתקפה. אם יש חשד שהילד עשה משהו, תפיצו סרטונים, לכל שוטר יש מצלמה עליו. כל רגע שהסרטונים לא מתפרסמים רמת האמינות של המשטרה יורדת. אנחנו קוראים לוועדת חקירה", קרא קרוב משפחתו.

עם זאת, בשבוע שעבר הודיע המכון לרפואה משפטית כי הדנ"א של מוחמד אל-עציבי נמצא על האקדח המשטרתי בו בוצע הירי בזירה בירושלים. הרופא מטעם המשפחה שהשתתף בנתיחת גופתו של של אל-עציבי דחה את טענות המשטרה. "הגופה נותרה בידי המשטרה לאחר האירוע. לא נמצאו ממצאים שהוא ירה או החזיק באקדח", אמר. "שיציגו את הסרטונים שמתעדים את מה שקרה. ההדלפות המגמתיות פוגעות בחקירת מח"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully