וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של תושב חורה שנורה למוות בהר הבית: "הוא לא מחבל"

עודכן לאחרונה: 1.4.2023 / 14:58

שעות לאחר התקרית בעיר העתיקה בירושלים, משפחתו של הגבר הנחשד כמחבל, מסרבת להאמין לטענות המשטרה, ודורשת לראות תיעוד של התקרית. "מדובר בבחור נורמטיבי שבכלל לא מכיר את הסכסוך. מפיצים שמועות". במשטרה טוענים שבזירה לא היו מצלמות אבטחה, ומתעקשים: "מדובר בפיגוע"

בווידאו: ישיבת חירום במועצת חורה בעקבות חיסול תושב המקום ע"י מג"ב בירושלים/חוסיין אלעוברה – ערוץ הנגב

שעות לאחר התקרית שאירעה לפנות בוקר (שבת) באזור העיר העתיקה בירושלים, סמוך למסגד אל-אקצא ורחבת הר הבית, משפחתו של הגבר הנחשד כמחבל, מחמד ח'אלד אל-עציבי, צעיר בן 26 מהיישוב הבדואי חורה שבנגב, מסרבים להאמין לטענות המשטרה, וקוראים לחקר האמת. במקביל, המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת האירוע, וזאת בהתאם לנוהל באירועי ירי של שוטרים בהם אדם מצא את מותו.

"היה ילד נורמטיבי, סטודנט לרופאה מרומניה שבא לחדש ויזה בארץ", אמר אחד מקרובי משפחתו. "הוא יצא מהמסגד ב-23:30. הוא ראה התפרעות. הוא עמוד התווך של המשפחה. זה כמו יעקב אבו אלקיעאן, הוא לא מחבל. אנחנו משפחה נורמטיבית ואנחנו נגד אלימות. אנחנו מרגישים שאנחנו במתקפה. אם יש חשד שהילד עשה משהו, תפיצו סרטונים, לכל שוטר יש מצלמה עליו. כל רגע שהסרטונים לא מתפרסמים רמת האמינות של המשטרה יורדת. אנחנו קוראים לוועדת חקירה".

"אין סיכוי שמדובר במחבל, מדובר בבחור נורמטיבי, הוא בכלל גר ברומניה. הוא לא מכיר את הסכסוך הפוליטי. ממש לא מחבל", אמר גיסו של אל-עציבי. במשטרה מיהרו להבהיר כי מדובר ב"פרסומים כוזבים", והוסיפו לטעון כי החשוד ירה שני כדורים עם האקדח של השוטר שלקח לשיטתם אל-עציבי, תוך כדי מאבק פיזי של השוטר עמו. עם זאת, במשטרה מסרבים לפי שעה לשחרר את תיעוד מה שהם מכנים פיגוע.

מתחם האבלות בחורה. יניר יגנה
"כל רגע שהסרטונים לא מתפרסמים - רמת האמינות של המשטרה יורדת"/יניר יגנה

חבר הכנסת יוסף אל-עטאונה (חד"ש-תע"ל), שמתגורר גם הוא ביישוב, טען כי "הם גם רוצחים וגם משקרים. רצחו אותו בדם קר ומפיצים שמועות כאילו הלך לעשות פיגוע. אנחנו זוכרים את הסיפור של יעקב אבו אלקיעאן. אנחנו מכירים את המשפחה. הזירה כולה מצולמת. הוא חף מפשע. תשחררו את הסרטונים. אנחנו לא מאמינים לגרסת המשטרה. מי שאחראי על הביטחון הלאומי מסתובב עם אקדח שלוף. כנראה הגישה הזו חלחלה למשטרה".

ראש מועצת חורה חבאס אל-עטואנה הוסיף: "זה יום עצוב לחורה. איבדנו רופא. הוא בן למשפחה מכובדת. הכרזנו על שני ימי אבל. אנחנו מבקשים להקים ועדת חקירה. הבחור הלך להתפלל. הוא הלך לתפילה וחזר בלי רוח חיים. אנחנו לא מקבלים את גרסת המשטרה. מחר תהיה שביתה כללית ביישוב. מדובר באירוע שגרם לנו לצער כבד".

בתנועה האיסלאמית טענו כי הצעיר לא היה חמוש וכי ניסה להציל את אחת הנערות שהותקפו לכאורה על ידי שוטרים, כאשר לפי מעדויות של אנשים ששהו בקרבת מקום - זו הייתה אחותו. "הכוונה הייתה ידועה מראש, להרתיע את הפלסטינים לקראת אירוע הקרבת הקורבן לכבוד חג הפסח שבוע הבא", נמסר.

יו"ר רע"ם מנסור עבאס התייחס גם הוא לתקרית, וטען כי אינו מאמין לגרסת המשטרה לפיה אין תיעוד ממצלמות האבטחה במקום. "יש כאן ניסיון טיוח והסתרת האמת", אמר. "לפני שהמשטרה תוציא את דיבתו של האזרח מוחמד אל-עציבי ותקרא לו מחבל, דורש לחקור מידית ולפרסם את התיעוד המצולם של המקרה המצער של הריגתו של האזרח מוחמד אלעסיבי מחורה, סטודנט לרפואה שבא לקיים מצוות הרמדאן במסגד אלאקצא".

ח"כ עופר כסיף מחד"ש-תע"ל מסר בתגובה: "ההסתה נגד הציבור הערבי ורוח הבן גביריזם גובים קורבנות! משטרת הצר הגזען הפכה את אל אקצא לזירת מלחמה ואת הרמדאן לחודש מדמם".

עוד בוואלה!

נסיון פיגוע בעיר העתיקה: תושב חורה הנחשד כמחבל ניסה לחטוף נשק מלוחם ונורה למוות

לכתבה המלאה
צעיר נורה לאחר שניסה לחטוף נשק מלוחם מג"ב/סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים

מאוחר יותר, במשטרה "השיבו" לטענות חברי הכנסת ולמדווח בפרסומים השונים, וטענו כי "כלל מצלמות האבטחה נבדקו במרחב, והפיגוע לא תועד במצלמות אבטחה או במצלמות הגוף של השוטרים. לא כל תא שטח בעיר העתיקה/הר הבית מרושת במצלמות אבטחה. הפיגוע לא התרחש בחלק החיצוני של שער השלשלת שהוא אכן מתועד היטב, אלא דווקא בחלק הפנימי ובשטח מת".

עוד הוסיפו במשטרה: "בניגוד לפרסומים שגויים - לא הייתה כל אישה שמעורבות באירוע והמחבל הגיע למקום לבדו אחרי שיצא מהמסגד. בעקבות כך שעורר חשד, תושאל על ידי השוטרים ואז ביצע את הפיגוע כאמור.מחקירת הפיגוע על ידי ימ"ר ירושלים עולה כי המחבל התחזק בתקופה האחרונה מאוד מבחינה דתית. בנוסף מסיבה שטרם התבררה, אחד החשבונות שלו ברשתות החברתיות נמחק לאחר הפיגוע".

"לצערנו נבחרי ציבור ואחרים שאינם בקיאים בפרטי האירוע - מנסים להסית נגד המשטרה והשוטרים ברשתות החברתיות תוך פרסום דיסאינפורמציה".

אל-עציבי, סטודנט לרפואה, ניסה כך לפי החשד במשטרה, לחטוף נשק מלוחם מג"ב ואף הצליח לבצע ירי אל עבר הלוחמים עם אותו הנשק. הלוחמים נאבקו בו ולבסוף ירו בו למוות.

קודם לכן, בסביבות השעה חצות, אל-עציבי עוכב לבדיקה על ידי שוטרים שהוצבו באזור שער השלשלת בעיר העתיקה. במהלך הבדיקה, התנפל אל-עציבי על אחד מהלוחמים ששהה במקום וניסה לחטוף מידיו את נשקו. הוא הצליח לבצע ירי באמצעות אחד האקדחים שחטף, והלוחמים החלו להיאבק בו עד שהוא נורה. כוחות רפואה שהוזעקו למקום עשו בו פעולות החייאה עד שלבסוף - נאלצו קבעו את מותו.

בעקבות האירוע, דווח על כמה מקרים של עימותים בין כוחות מג"ב לבין שוהי המקום וחשודים אחרים. מהמשטרה נמסר כי לא אירעו מהומות או הפרות סדר במקום.

מחבל ניסה לחטוף נשק מלוחם מג"ב ונורה למוות בירושלים. דוברות משטרת ישראל
זירת הירי בהר הבית. לפנות בוקר/דוברות משטרת ישראל

אתמול, הודיע צה"ל על סגר כללי שיוטל על אזור יהודה ושומרון במהלך פסח, ועל סגירת המעברים ברצועת עזה. החל מחצות בלילה שבין יום שבת לראשון יסגרו המעברים ויוטל הסגר על יהודה ושומרון. ביום שישי ייפתחו שוב המעברים לתנועת תושבי יהודה ושומרון, במטרה לאפשר לפלסטינים להשתתף בתפילות חודש רמדאן. ביום שלישי הבא, לקראת ערב החג השני, סגר נוסף יוטל והוא יסתיים בלילה שבין יום רביעי לחמישי, בכפוף להערכת המצב של צה"ל.

פיגוע ירי נוסף התרחש בשבוע שעבר בחווארה, בו נפצעו שני לוחמי צה"ל באורח קשה ובינוני. מצה"ל נמסר כי רכב חולף ובו מחבלים פתח באש לעבר הלוחמים, שעמדו בעמדה צבאית בכיכר עינבוס, ונמלט מהמקום. הלוחמים פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully