וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי מילואים לא התייצבו לאימון כמחאה על המהפכה המשפטית - ויוזמנו לבירור בגדוד

עודכן לאחרונה: 31.3.2023 / 18:49

חיילים בגדוד מילואים בחטיבה חמש דיווחו כי מפקד הגדוד הנחה את קצינת הקישור לשפוט את 8 החיילים והקצין במילואים שזומנו ולא הגיעו. עוד הנחה המג"ד לא לזמן לשירות את החיילים עד לסיום הבירור. צה"ל: כאחוז מאנשי המילואים שזומנו בחטיבה לא התייצבו בעקבות המחאה

בווידאו: יוצאי שייטת 13 מפגינים מול הבית של יואב גלנט, נגד המהפכה המשפטית/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

מפקד גדוד בחטיבת המילואים חמש הנחה את קצינת הקישור לשפוט חיילי מילואים שזומנו לאימון ולא הגיעו ללא אישור מפקד, כך אמרו היום (שישי) חיילי מילואים בגדוד. בנוסף החליט המג"ד להשהות את זימונם של חיילי המילואים שלא הגיעו עד להודעה חדשה.

המג"ד כתב בהודעה לחיילים, כי התרחש בגדוד מקרה שבעקבות טעות, ככל הנראה ברישום, אירוע בו חייל נעדר מיום מילואים בעקבות מחאה נגד המהפכה המשפטית לא נרשם כנפקדות משירות מילואים, ולכן הוא לא יועמד למשפט, אך יש להשהות את הזימון שלו לימי מילואים נוספים עד לבירור האירוע.

עוד טענו החיילים כי המג"ד הנחה שמפקד צוות במילואים שסרב להתייצב בגלל המהפכה המשפטית יוזמן לראיון ביחידה, בו יוחלט אם יועבר לתפקיד מטה או יודח משירות מילואים. עד אז, קבע המג"ד, יש להשהות אותו משירות. עד כה שמונה חיילים וקצין במילואים, זומנו לבירור ביום ראשון הקרוב בגדוד.

מילואימניקים מפגינים נגד המהפכה המשפטית מחוץ לביתו של חבר הכנסת בני גנץ, 31 במרץ 2023, ראש העין. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנת אנשי מילואים מול ביתו של גנץ, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מדובר צה"ל נמסר: "חטיבה חמש ביצעה בחודשים האחרונים תעסוקה מבצעית מוצלחת בגזרת הצפון כחלק ממבצע "שובר גלים" ביהודה ושומרון, במהלכה התייצבו מעל מאה אחוז מאנשי המילואים שנדרשו על מנת לעמוד בתו התקן של משימות התעסוקה המבצעית".

"בשבוע האחרון זומנו לאימון חד יומי אנשי מילואים מהחטיבה. כאחוז מאנשי המילואים שזומנו לא התייצבו בעקבות המחאה. משרת מילואים אשר נקרא לשירות בצו נדרש להתייצב לשירות בהתאם למועד שנקבע. אי התייצבות נבחנת בהתאם לנסיבותיו הפרטניות של כל מקרה", הסבירו בדובר צה"ל

גורם צבאי הוסיף, כי תו התקן לגדוד בצפון היה 220 אנשים, כשבפועל התייצבו מעל 350 חיילים וקצינים בכל אחד מהגדודים. תו התקן לגדוד באיו"ש היה 280 אנשים - והתייצבו מעל 350 אנשים בגדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully