וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנ"א של אל-עציבי נמצא על האקדח שנטען שחטף משוטר בזירה: "לא ממצא המעיד שירה"

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 19:32

במשטרה טוענים כי אל-עציבי חטף את הנשק ופתח לעברם באש, ותוצאת הבדיקה מאששת זאת. ואולם, המשטרה טרם שיחררה תיעוד מהזירה, על אף שהמקום היה מרושת מצלמות אבטחה. בחורה ממשיכים להתעקש כי אל-עציבי חף מפשע: "אם היה מחבל, שב"כ לא היה מאשר סוכת אבלים"

בוידאו: הלוויתו של תושב חורה שנורה בהר הבית/יניר יגנה

הדנ"א של מוחמד אל-עציבי נמצא על האקדח המשטרתי בו בוצע הירי בזירה בירושלים - כך עולה היום (ראשון) מבדיקה של המכון לרפואה משפטית במסגרת החקירה שפתחה המשטרה בעקבות התקרית. אל-עציבי, תושב חורה בן 26, נורה למוות אתמול על ידי שוטרים בעיר העתיקה, לאחר שלטענתם חטף מאחד מהם נשק וביצע בו ירי.

בהודעת המשטרה מסרו כי "ממצא זה מתווסף לעדויות השוטרים מיד לאחר הפיגוע, ולראיות נוספות, בכך שמדובר באופן חד משמעי בחטיפת נשק ובפיגוע ירי, בדיוק כפי שדיווחנו עוד בליל הפיגוע".

ד"ר נואש אלעסיבי, הרופא מטעם המשפחה שהשתתף בנתיחת גופתו של של אל-עציבי דחה את טענות המשטרה. "הגופה נותרה בידי המשטרה לאחר האירוע. לא נמצאו ממצאים שהוא ירה או החזיק באקדח", אמר. "שיציגו את הסרטונים שמתעדים את מה שקרה. ההדלפות המגמתיות פוגעות בחקירת מח"ש".

ממרכז מוסאוא נמסר כי "המשטרה עושה מניפולציות בחומר חקירה ומשבשת את חקירת מח"ש. חלקים מעדויות השוטרים פורסמו עוד בטרם נבדקו והוצלבו במח"ש. עכשיו הם מפרסמים ממצאים שיקריים מהבדיקה הפתולוגית שעוד לא סוכמה ולא נמסרה למשפחה או לחוקרים של מח"ש. תמוה בעינינו שמח"ש שותקים".

הלוויתו של תושב חורה שנורה למוות בהר הבית. 2 באפריל 2023. יניר יגנה
ההלוויה בחורה, היום/יניר יגנה

בתוך כך, אלפים הגיעו להלוויתו של אל-עציבי בחורה, שם ממשיכים לטעון כי הוא חף מפשע. "אם הוא היה מחבל, השב"כ לא היה מאשר סוכת אבלים", ציין אחד מבאי הלוויה בפני וואלה!, "לא מאמינים למשטרה. אני יודע מה זה משטרה, זה הדבר הכי הזוי שיש בחיים. מחבל הוא לא".

ח"כ חד"ש-תע"ל אחמד טיבי הגיע גם הוא לאירוע והתייחס להיעדר התיעוד מזירת הירי, זאת על אף שהעיר העתיקה מרושתת מצלמות אבטחה. "בדרך כלל באירועים כאלה כשהמשטרה טוענת שמישהו תקף שוטרים אחרי חמש עשרה דקות יש סרטון", טען. "אני מכיר את מקום האירוע. יש חמש מצלמות שמשקיפות על המקום, ויש לכל שוטר מצלמת גוף. איך אף סרטון לא שוחרר על ידי המצלמה? אנחנו דורשים לשחרר את כל הסרטונים כדי שנלמד באמת מה קרה.

הוא המשיך, "זה בדיוק כמו במקרה של יעקב אבו אלקיען ואיאד אל חאלק. אנחנו חושדים שהיה תיאום עדויות בין השוטרים. הם אומרים בדיוק אותו דבר וזה מאוד מחשיד. לא רק הציבור הערבי לא מאמין למשטרה גם הציבור היהודי לא מאמין למשטרה. אתמול יעל, הנערה שהצליפו בה, במשטרה ישר אמרו שהיא תקפה קודם, למרות שברור שזה לא קרה - אף אחד לא מאמין להם. אנחנו דורשים חקירה עצמאית ניטרלית ולא מח"ש, מח"ש זו מחלקה לחיפוי על שוטרים. אין אמון במשטרה".

עוד בוואלה!

צוערת בקורס קצינים התמוטטה במהלך משימת הגנת יישובים

לכתבה המלאה
הלוויתו של תושב חורה שנורה למוות בהר הבית. 2 באפריל 2023. יניר יגנה
טיבי בהלוויה, היום/יניר יגנה

אל-עציבי, תושב חורה בן 26 ורופא, נורה למוות בידי שוטרים בעיר העתיקה בירושלים בלילה שבין שישי לשבת. השוטרים שנכחו בתקרית וירו באל-עציבי העידו כי הוא חטף את נשקו המאובטח של אחד מהם, פתח לעבר שוטרת מג"ב באש אך לא פגע בה. לדבריהם, באותו רגע הם ירו לעברו כדי לנטרלו. המפכ"ל קובי שבתאי גיבה את השוטרים בתקרית ואמר כי מדובר בפיגוע.

"לאחר ששמעתי את מפקד המחוז ושנחשפתי לכל הנתונים לגבי האירוע, אין לי ספק שמדובר פה בפיגוע", מסר שבתאי. "התמונה פה היא מאוד ברורה, מדובר בפיגוע שבוצע נגד שוטרים שפעלו בשער של הר הבית, על מנת לאפשר את חופש פולחן ולשמור על הסדר ובטחון הציבור. האירוע עצמו נמצא בבדיקה של מח"ש ולא ניתן להתייחס לכל הפרטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully