וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פרסמה תיעוד של החשוד שנורה בירושלים: "הוא חטף לי את הנשק וירה"

עודכן לאחרונה: 1.4.2023 / 20:02

בצל קרב הגרסאות בין המשטרה לקרוביו של מוחמד אל-עציבי שנורה למוות, פורסם תיעוד של החשוד באזור אך לא מהתקרית עצמה. בעדויות של השוטרים שירו בצעיר הם טענו: "למזלנו הוא לא פגע באף אחד". במקביל, מח"ש פתחה בבדיקת המקרה. החברה הערבית הכריזה על שביתה כללית

ירי בעיר העתיקה בירושלים, 1 באפריל 2023/דוברות משטרת ישראל

המשטרה פרסמה היום (שבת) תיעוד של מוחמד אל-עציבי, תושב חורה בן ה-26 שנורה למוות בידי שוטרים בעיר העתיקה בירושלים, לאחר שלטענתם הוא חטף נשק מאחד מהם ופתח לעברם באש. התיעוד מתפרסם ברקע קרב הגרסאות בין המשטרה לעדי ראייה, שטוענים מנגד כי השוטרים ירו בצעיר מטווח קצר וללא סיבה מוצדקת. במקביל, המחלקה לחקירת שוטרים פתחה בבדיקת המקרה, ובחברה הערבית הודיעו על שביתה כללית מחר.

בסרטון נראה אדם הולך באזור שער השלשלת בעיר העתיקה אך לא מופיע תיעוד מקרה הירי או ניסיון חטיפת הנשק, זאת על אף שהעיר העתיקה מרושתת במצלמות אבטחה.

השוטרים שנכחו בתקרית וירו באל-עציבי העידו כי הוא חטף את נשקו המאובטח של אחד מהם, פתח לעבר שוטרת מג"ב באש אך לא פגע בה. לדבריהם, באותו רגע הם ירו לעברו על מנת לנטרלו. שוטר מרחב דוד מ' אמר: "אתמול, בזמן שפעלתי יחד עם שוטר נוסף ולוחמות מג"ב שהיו באזור מבוא שער השלשלת, בדקתי את החשוד, שאלתי אותו מהיכן הוא וביקשתי שיצא מהמקום כי זו הייתה שעה שהאזור סגור. הוא התווכח וליוותי אותו ליציאה. בשלב מסויים, המחבל הסתובב אלי, חטף לי את כלי הנשק שהיה מאובטח והצליח להוציא אותו מהנרתיק וירה מספר כדורים לעבר הלוחמות. הצלחתי בשניות להשתלט עליו להוציא את כלי הנשק מידיו וניטרלתי אותו יחד עם השוטר הנוסף שהיה איתי. הייתי בטוח שהוא מתכוון לירות בכל השוטרים שפעלו במקום כי הוא כיוון לעבר הלוחמות וירה לעברן אבל למזלנו הוא לא פגע באף אחד".

שוטר נוסף שפעל יחד עם השוטר במקום סיפר: "בעוד האזור כבר היה סגור, ביקשנו מהחשוד לצאת מהמקום ובאיזשהו שלב הוא שלף את כלי הנשק מהנרתיק של השותף שלי וביצע מספר יריות לכיוון לוחמות מג"ב. השותף שלי הצליח להשתלט עליו ומנע ממנו לכוון את כלי הנשק לעבר השוטרות. ניסיתי להוציא מידו את כלי הנשק של השותף שלי ואז שלפתי את כלי הנשק שלי וביצעתי ירי לעברו עד לנטרולו. הרגשתי סכנה ממשית לחיים של כולנו, אם לא הייתי חותר למגע ויורה בו ומנטרל אותו, הוא היה יורה בי, בשותף שלי ובלוחמות מג"ב".

מחמד ח'אלד אל-עציבי, הצעיר שנורה למוות הלילה באזור העיר העתיקה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סטודנט לרפואה מחורה. מוחמד אל-עציבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אני והלוחמת הנוספת שהייתה איתי, ראינו את השוטרים בודקים את החשוד. בשלב מסויים ראיתי שהמפגע דחף את השוטר ואז ראיתי שהוא מחזיק בכלי נשק, השוטרים ניסו להוריד לו את כלי הנשק מהיד כשבזמן הזה, המפגע כיוון לעבר הראש שלי את כלי הנשק והסתכלתי ממש לתוך האקדח שהיה מכוון לראשי", סיפרה לוחמת מג"ב שהייתה במקום.

"בשלב הזה, הצלחתי לזוז לעבר עמוד בטון שהיה במקום יחד עם הלוחמת הנוספת והוא ביצע ירי שלא פגע בנו. דרכתי את כלי הנשק שהיה ברשותי ובאותו הרגע השוטרים הצליחו לנטרל את המפגע וצעקו 'חדל'. באותו הרגע, חשתי סכנה מוחשית לחיי. זו הייתה המשמרת הראשונה שלי במקום. באותו הרגע לא ממש עיכלתי שהיה מכוון אקדח לראשי ושהשוטרים הכחולים הצליחו להשתלט על המפגע ולהזיז לו את היד על מנת שלא יפגע בי".

"ראיתי כלי נשק בידיים של המחבל והוא כיוון אותו לעברי ולעבר הלוחמת שהייתה איתי", הוסיפה לוחמת מג"ב נוספת. "מיד רצנו לתפוס מחסה תוך כדי שהמחבל יורה לכיוון שלנו. השוטר הצליח להשתלט עליו והמחבל נוטרל. הרגשתי סכנה לחיי כי זה היה נראה שהמחבל רצה לפגוע במישהו שזו הייתה המטרה שלו. אם השוטר לא היה יורה ומנטרל אותו, לא היינו פה היום".כך משחזרים השוטרים את רגעי פיגוע הירי שהיה אמש בעיר העתיקה בירושלים ובסיומו נוטרל המחבל. מפקד מחוז ירושלים גיבה את השוטרים וציין: "תגובתם המהירה היא שמנעה מצב של שוטר פצוע או הרוג חלילה".

עוד בוואלה!

חשד לניסיון פיגוע בירושלים: צעיר נורה למוות לאחר שנחשד שניסה לחטוף נשק מלוחם

לכתבה המלאה

המפכ"ל יעקב שבתאי אמר כי אכן מדובר בפיגוע. "לאחר ששמעתי את מפקד המחוז ושנחשפתי לכל הנתונים לגבי האירוע, אין לי ספק שמדובר פה בפיגוע. התמונה פה היא מאוד ברורה, מדובר בפיגוע שבוצע נגד שוטרים שפעלו בשער של הר הבית, על מנת לאפשר את חופש פולחן ולשמור על הסדר ובטחון הציבור. האירוע עצמו נמצא בבדיקה של מח"ש ולא ניתן להתייחס לכל הפרטים".

"אני מגבה את השוטרים והלוחמות שלנו, שפעלו כפי שמצופה מהם במצב של סכנת חיים", נמסר מטעם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן. "חטיפת נשק משוטר וביצוע ירי לעבר שוטרים, לצד כל הממצאים והעדויות שבידנו עד כאן, מעלים כי נשקפה סכנה ממשית ומיידית לחייהם, ותגובתם המהירה היא שמנעה מצב של שוטר פצוע או הרוג חלילה. החקירה נמשכת ואנו נמשיך להגיב בנחישות לכל איום על חיי שוטרים או אזרחים".

תיעוד המשטרה של חשוד בניסיון פיגוע בירושלים, תושב חורה שנורה למוות בידי שוטרים, 1 באפריל, 2023. דוברות משטרת ישראל
תיעוד מתוך הסרטון שפרסמה המשטרה/דוברות משטרת ישראל

בהמשך למקרה ובתום ישיבת חירום שזימנה ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, הוחלט על שביתה כללית מחר בחברה הערבית. הפגישה נערכה בחורה במעמד מנהיגי החברה הערבית לרבות חברי כנסת, ראשי רשויות ומנהיגי דת.

משתתפי ישיבת החירום קראו לחקירה הוגנת, דוחים את גרסת המשטרה כי מצלמות לא תיעדו את האירוע הטראגי ודורשים לפרסם את סרטוני מצלמות האבטחה. המארגנים מסרו כי הלווייתו של אל-עציבי, סטודנט לרפואה בן 26, תהיה רבת משתתפים ואחריה יוקמו משמרות מחאה ביישובים ערבים ובריכוזים הערבים בערים המעורבות והכל תוך שביתה כללית ברשויות המקומיות הערביות. בחורה החלה השביתה כבר היום.

מוחמד ברכה, ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, אמר בנאומו בכינוס כי "הצעדים שיינקטו בתגובה לפשע באים במחאה גם כנגד כל המדיניות של הממשלה הזו, שהאחרונה שבהן היא החלטתה לפרוש כנופיות חמושות בחברה הערבית שלנו, תחת השם 'המשמר הלאומי', בהנהגת תלמידו של מאיר כהנא, איתמר בן גביר, בתמיכתו המלאה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובהשתתפות כנופיות מתנחלים, אנו מצהירים כי כל מהלכי המדיניות הזו לא ירתיעו אותנו ונדע כיצד להתמודד איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully