וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 המשפיעים של "טיים": אולנה זלנסקה, בריטני גריינר ועיתונאי "וול סטריט ג'ורנל" העצור ברוסיה

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 19:26

השבועון חשף את 2023 TIME100 - הרשימה השנתית של מאה האנשים המשפיעים ביותר בעולם. למהדורה יש ארבעה שערים שונים בכיכוב ג'ניפר קולידג'; האמנית דוג'ה קאט; מנכ"ל ווט דיסני בוב אייגר; והשחקן מייקל בי. ג'ורדן

השבועון "טיים" חשף היום (חמישי) את 2023 TIME100 - הרשימה השנתית של מאה האנשים המשפיעים ביותר בעולם. למהדורה יש ארבעה שערים שונים: השחקנית ג'ניפר קולידג'; האמנית דוג'ה קאט; מנכ"ל ווט דיסני בוב אייגר; והשחקן מייקל בי. ג'ורדן.

רשימת TIME100 כוללת השנה חיבורים מפתיעים בין חברי הרשימה לכותבים האורחים ש"טיים" בחר שיכתבו על אותם משפיעים גדולים. השנה בין השאר אפשר לקרוא את מאמרה של מיה פארו על קולידג'; מרי בארה, מנכ"לית חברת הרכב "ג'נרל מוטורס", על אייגר; השחקנית מילה קוניס על עמיתתה זואי סלדנה; איימי פולר על אוברי פלאזה; הילרי קלינטון על אולכסנדרה מטבייצ'וק, עורכת דין אוקראינית המתמחה בתחום זכויות האדם ועומדת בראש המרכז לחירות אזרחית במדינה; טינה טרנר על אנג'לה באסט; ג'ימי פאלון על דרו ברימור, ננסי פלוסי על יורשה בתפקיד האקים ג'פריז; וביל פריסט, לשעבר מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט האמריקני, על מקבילו הנוכחי, מנהיג המיעוט בסנאט, מיץ' מקונל.

הרשימה כוללת גם 16 מנהיגי אקלים - מספר שיא - כולל ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי. בין הספורטאים הכלולים נמצאת בריטני גריינר, שחקנית ה-NBA שהיתה עצורה ברוסיה עשרה חודשים; ליונל מסי; מיקיילה שיפרין; וקיליאן אמבפה.

50 נשים מככבות ברשימה, ובהן, ביונסה, ליה מישל, סינדי מקיין ובלה חדיד. עוד ברשימה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ושרת האוצר האמריקנית ג'נט ילן. דמויות מוכרות אחרות שנכנסו לרשימה הן ניקול קידמן, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, פנלופה קרוז, ג'יימי לי קרטיס, ונוס ויליאמס, טיפאני הדיש, יו-יו מא, פייטון מנינג וקייט בלנשט.

רשימת מאה המשפיעים ביותר 2023 של טיים. טוויטר, צילום מסך
ארבעת השערים:/צילום מסך, טוויטר

זאת הפעם השישית שביידן נכלל ברשימה, יותר מכל אדם אחר השנה. עוד משפיעים שצוינו בעבר ברשימת המאה: אילון מאסק; ליונל מסי; ביונסה; ולולה דה סילבה, נשיא ברזיל.

איגה שוויונטק, הטניסאית הפולנייה שמדורגת במקום הראשון בעולם בדירוג ה-WTA היא הצעירה ביותר ברשימה (21) והסופרת האמריקנית האהובה ג'ודי בלום היא המבוגרת ביותר (85). לכתבת השער נבחרה קולידג', בת ה-61, שהקריירה בת שלושת העשורים שלה מצליחה כיום יותר מתמיד.

הרשימה מחולקת לקטגוריות: "איקונים" (המלך צ'ארלס השלישי), "אמנים", "חדשנים", "טיטאנים" (ביונסה, אילון מאסק ומסי), "חלוצים" (בלה חדיד, מיקיילה שיפרין), ו"מנהיגים" - שבה מככבת אולנה זלנסקה, אשתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שהיא גם תסריטאית במקצועה. עוד נכללים בקטגוריה הנשיא ביידן וראש ממשלת יפן פומיו קישידה,ועיתונאי "וול סטריט ג'ורנל" שעצור כעת ברוסיה באשמה ריגול, אוואן גרשקוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully