וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לולה הושבע לנשיאות ברזיל: "הדמוקרטיה היא המנצחת האמיתית"

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 15:07

הנשיא לשעבר ז'איר בולסונרו נמלט לפלורידה, שבה הוא מוגן מפני סכנה משפטית מיידית. הוא מתמודד כעת עם כמה סוגיות משפטיות בשל הרטוריקה האנטי דמוקרטית שלו והאופן שבו ניהל את המגפה

בווידאו: נשיא ברזיל לולה מגיע לטקס ההשבעה/רויטרס

לואיס אינסיו לולה דה סילבה הושבע אמש (ראשון) לנשיא ברזיל ומתח ביקורת חריפה על קודמו ז'איר בולסונרו. לולה התחייב גם להביא לשינוי משמעותי כדי לשקם את המדינה שסובלת מרעב, עוני וגזענות.
בנאום לקונגרס אמר לולה השמאלני כי הדמוקרטיה היא המנצחת האמיתית של ההצבעה באוקטובר, כשבולסונרו הודח בבחירות הסוערות ביותר מזה דור. בולסונרו עזב את ברזיל לארצות הברית ביום שישי לאחר שסרב להודות בתבוסה.

"דמוקרטיה היא המנצחת הגדולה בבחירות האלה, התגברנו על האיומים האלימים ביותר על חופש ההצבעה, והקמפיין הנתעב של שקרים ושנאה", אמר לולה למחוקקים. הוא גם האשים את הממשל של בולסונרו בביצוע "רצח עם" בכישלון להגיב כראוי למגפת הקורונה שבה נהרגו יותר מ-680 אלף אזרחים.

בולסונרו נמלט לפלורידה, שבה הוא מוגן מפני סכנה משפטית מיידית. הוא מתמודד כעת עם כמה סוגיות משפטיות בשל הרטוריקה האנטי דמוקרטית שלו והאופן שבו ניהל את המגפה.

טקס ההשבעה של נשיא ברזיל לולה בברזיליה. רויטרס
במכונית רולס רויס/רויטרס
נשיא ברזיל לולה בטקס ההשבעה בברזיליה. רויטרס
לולה בטקס ההשבעה/רויטרס
נשיא ברזיל לולה ואשתו בטקס ההשבעה בברזיליה. רויטרס
לולה ואשתו/רויטרס

לולה אמר כי הוא רוצה להפוך את ברזיל, אחת מיצרניות המזון הגדולות בעולם, למעצמת על ירוקה. באחת מההחלטות שלו כנשיא, לולה שיקם את הסמכות של הסוכנות להגנת הסביבה Ibama - שאת כוחותיה דילל בולסונרו - כדי להילחם בבירוא היערות הלא חוקי, וביטל חוק המעודד כרייה לא חוקית. הוא גם הפשיר קרן בסך מיליארד דולר שמומנה על ידי נורבגיה וגרמניה למטרת פרויקטים ברי קיימא באמזונס.

ממשל הנשיא ג'ו ביידן בארצות הברית איחל ללולה הצלחה. "אנחנו מצפים להמשיך בשותפות החזקה של ארצות הברית-ברזיל בסחר, ביטחון, קיימות, חדשנות והכללה" אמר שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. "לחיי העתיד של המדינות שלנו - ושל העולם".

אחרי ההשבעה לולה נסע במכונית רולס רויס פתוחה לארמון פלנטלו, שם עלה לבמה עם אשתו, ילד שחור, טבח, איש עם מוגבלות וראש שבט. הוא קיבל את אבנט הנשיאותי המסורתי מאלין סוסה, אוספת זבל.

עשרות אלפים הגיעו לחגוג את השבעתו בברזיליה ומחו לו כפיים בעודו מוחה דמעות מעיניו. בנאומו הוא הבטיח לאחד את המדינה המפולגת ולשלוט בשביל כל הברזילאים. לדבריו, הוא מתכוון לפעול באחריות פיסקלית, לסיים את הרעב ולשפר את זכויות הנשים, כמו גם לתקוף את הגזענות ומורשת העבדות של ברזיל.

ההשבעה יצאה לפועל תחת אבטחה כבדה. בערב חג המולד, תומך של בולסונרו נעצר על הכנת פצצה שהתגלתה במשאית בכניסה לשדה התעופה של ברזיליה. העצור אמר כי רצה לקדם התערבות צבאית בממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully