וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד לפני 3 שנים זלנסקי היה קומיקאי. היום הוא מנסה לעצור את פוטין

26.2.2022 / 21:10

הקומיקאי היהודי שגילם את נשיא אוקראינה בתכנית טלוויזיה סחף את ההמונים בבחירות ב-2019 בתקווה להביא שלום למזרח המדינה. במקום זאת, הוא מצא את עצמו מנהל מערכה לבלימת אחד הצבאות החזקים בעולם. "נגן על ארצנו"

בווידאו: זלנסקי בסרטון מרחובות קייב: "כולנו כאן"/צילום: זלנסקי

וולודימיר זלנסקי ניגש אל הדוכן, נערך לשאת נאום לאזרחי אוקראינה. "סוף כל סוף, אוקראינה מאוחדת, זה הניצחון שלנו", הכריז.

זה היה ב-2019, בסצינת הסיום של הסדרה בכיכובו "משרת העם", שבה גילם מורה שמצליח לזכות בתפקיד נשיא אוקראינה בזכות סרטון ויראלי על הצורך לחסל את השחיתות השלטונית. שלוש שנים אחרי ניצחונו הסוחף בבחירות שבהן הבטיח לסיים את הסכסוך במזרח המדינה, נקלע הקומיקאי היהודי ניצב למלחמה כוללת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השואף למוטט את ארצו ולחסל אותו.

מאז שהחלה הפלישה ביום חמישי, זלנסקי מצא את עצמו ניצב כמה פעמים מאחורי דוכן הנאומים, הפעם בחיים עצמם. הוא יודע שפוטין סימן אותו כמטרה מספר 1, אך הוא מסרב להתפנות מהמדינה ונותר להילחם עם בני ארצו המשיבים מלחמה שערה.

סופר: זלנסקי בסרטון מרחובות קייב: "כולנו כאן"
25.02.22. ללא, אתר רשמי
סירב להתפנות לארה"ב. זלנסקי בסרטון מרחובות קייב/אתר רשמי, ללא

בפעם האחרונה שבה זלנסקי, בוגר לימודי משפט שעבר לתחום הבידור, עלה לכותרות ברחבי העולם הייתה בנסיבות שליליות גם כן. הוא הסתבך בפרשת אוקראינה-גייט ב-2019, כשנשיא ארצות הברית דאז דונלד טראמפ ביקש ממנו בשיחת טלפון לחקור את עסקיו במדינה של בנו של יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, תוך שהוא לכאורה מתנה זאת בהמשך הסיוע הצבאי לקייב. טראמפ עמד למשפט הדחה על כך בקונגרס, אך זוכה על ידי הסנאט.

זלנסקי בן ה-44, שנולד במזרח המדינה למשפחה יהודייה דוברת רוסית, אינו מוכר על ידי פוטין כנשיאה הלגיטימי של אוקראינה, והוא מתואר על ידיו כמי שעומד בראש הנהגה "ניאו-נאצית". זאת אף שרבים מבני משפחתו של זלנסקי נספו בשואה וסבו אף לחם בשורות הצבא האדום במלחמת העולם השנייה.

כיום הוא הוא עומד כמעט לבדו מול אחד הצבאות החזקים ביותר בעולם, בסכסוך הגדול ביותר באירופה מאז המלחמה ההיא, והוא מסרב להיכנע חרף הנחיתות ביחסי הכוחות. הוא אף סירב להצעה של ארצות הברית לפנות אותו מאוקראינה, ובחר להישאר בה ולהפיח רוח קרב בקרב אזרחיו.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מבקר באזור המתיחות בדונייצק, 17 בפברואר, 2022. רויטרס
הופעת חייו. זלנסקי בקו החזית בדונייצק, החודש/רויטרס

"אנחנו לא נניח את נשקנו, נגן על ארצנו", הכריז זלנסקי מחוץ למשרדו הבוקר, בעוד אחד מסרטוני העידוד שלו. הוא, ועוד רבים אחרים באוקראינה ובעולם, מייחלים שגם ההופעה הזו - הופעת חייו - תסתיים בסוף טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully