וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי מדגם חדש

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 12:15

גורם צבאי בדרום קוריאה אמר כי נראה כי מדובר בסוג חדש של נשק שעושה שימוש בדלק מוצק, שהוצג לראווה בתהלוכות הצבאיות שערכה צפון קוריאה באחרונה. באי הוקאדיו בצפון יפן הופעלה התרעה שגרמה לפאניקה - ולאחר מכן בוטלה

צפון קוריאה שיגרה היום (חמישי) דגם חדש של טיל בליסטי ארוך טווח, דיווחה דרום קוריאה, מה שהוביל לבהלה בצפון יפן ולהתרעת פינוי תושבים - אף שלאחר מכן התברר שאין סכנה ממשית.

גורם צבאי בדרום קוריאה אמר כי נראה כי מדובר בסוג חדש של נשק שעושה שימוש בדלק מוצק, שהוצג לראווה בתהלוכות הצבאיות שערכה צפון קוריאה באחרונה. הטיל עף למרחק אלף ק"מ, דיווח הצבא הדרום קוריאני שכינה את השיגור "פרובוקציה חמורה". לדברי הגורם הצבאי, הגובה המרבי של הטיל היה נמוך מ-6,000 ק"מ. "אנחנו מעריכים כי הם שיגרו סוג חדש של טיל בליסטי עם טווח בין יבשתי", הוא אמר. "אנחנו עדיין מנתחים את הפרטים, כגון מסלול השיגור, גובה וטווח".

צבא דרום קוריאה אמר כי הוא נמצא בכוננות גבוהה ומתואם עם ארצות הברית. צפון קוריאה מפתחת עוד טילי דלק מוצק, קלים יותר לאחסון ולהעברה ואפשר לשגרם ללא אזהרה או זמן הכנה.

צפון קוריאה שיגרה טיל. רויטרס
התרעה ביפן/רויטרס
מצעד "הפגנת יכולות התקיפה הגרעיניות הגדולה ביותר של צפון קוריאה", 9 בפברואר 2023. רויטרס
תהלוכה של נשק בצפון קוריאה/רויטרס
קים ג'ונג און והבת שלו קים ג'ונג אה. רויטרס
קים ג'ונג און ובתו/רויטרס

יפן כינסה ישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי בתגובה לשיגור, לאחר ששר ההגנה היפני אמר כי הטיל נורה מזרחה בקשת ולכן לא נפל בשטחה. משמר החופים של יפן אמר כי הטיל נפל בים, מזרחית לצפון קוריאה.

הרשויות ביפן ביטלו את ההתרעה שהוציאו לאי הוקאידו בצפון המדינה כשהגיעו למסקנה שהטיל לא ייפול סמוך לאי. עד ביטול ההתרעה, בתי ספר לא נפתחו בזמן וכמה קווי רכבת נעצרו, דיווח ערוץ הטלוויזיה הממלכתי NHK. סטודנט באזור אמר כי ההתרעה עוררה פאניקה מקומית בתחנת רכבת. "לרגע היתה פאניקה ברכבת, אך עובד התחנה אמר לנו להירגע", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully