וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מאיימת: ערוכים לפריסת "אמצעי הרתעה גרעיניים"

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 4:38

קים ג'ונג און אמר בנאום תקיף לרגל יום השנה ה-69 לשביתת הנשק עם קוריאה הדרומית כי מדינתו ערוכה לעימות מול ארצות הברית. "היחסים עמה מתקדמים לנקודת האל חזור. נשמיד את קוריאה הדרומית אם תפגע בנו"

בווידאו:שיגר טיל בקוריאה הצפונית/צילום: רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אמר הלילה (חמישי) כי מדינתו ערוכה לפריסת "אמצעי ההרתעה הגרעיניים" שלה. בנאום תקיף שנשא לרגל יום השנה ה-69 לשביתת הנשק עם קוריאה הדרומית איים קים כי "אנחנו ערוכים לעימות מול ארצות הברית".

"כוחותינו ערוכים להגיב לכל משבר, ואמצעי ההרתעה הגרעיניים שלנו מוכנים בעוצמה, בדיוק ובמהירות", איים מנהיג קוריאה הצפונית. "ארצות הברית ממשיכה בפעולות העוינות, המסוכנות והבלתי חוקיות שלה יחד עם קוריאה הדרומית, ומבקשת להצדיק את התנהגותה באמצעות דמוניזציה שהיא עושה לנו".

קים ג'ונג און, מנהיג צפון קוריאה, 18 ביוני 2021. רויטרס
"מוכנים לעימות מול ארה"ב". קים ג'ונג און/רויטרס

"מעשי ארה"ב, שמכנה כל פעולה שגרתית של כוחותינו 'פרובוקציה או איום', בזמן שהיא עצמה מקיימת תרגילים גדולים המאיימים על ביטחוננו - הם ממש שוד", זעם קים. "היחסים מתקדמים לנקודת האל חזור, למצב של סכסוך".

עוד איים קים על קוריאה הדרומית ואמר כי כל ניסיון לפגוע במדינתו על ידה ייענה בתגובה קשה ו"השמדה". "ארצות הברית דוחפת אותה לעימות אובדני", אמר.

נאומו של קים ג'ונג און מגיע לאחר שגורמים רשמיים בארה"ב ובקוריאה הדרומית אמרו לאחרונה כי פיונגיאנג השלימה את ההכנות לביצוע הניסוי הגרעיני הראשון מאז 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully