וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת המכינות לשעבר שתחתיו היה אסון צפית: "העניין הוא לתפוס שיטפון לא מזיק"

עודכן לאחרונה: 12.4.2023 / 11:37

דני זמיר, שהעיד בוועדת הבדיקה לאסון שבו נהרגו 10 חניכי מכינה, העלה תמונות של טיול שקיים בנגב, למרות האזהרות בשל תנאי מזג האוויר. לדבריו, הוא ערך את הפוסט והסיר את השורה על השיטפונות, לאחר ששמע על שני הצעירים שטבעו למוות בערבה

שיטפון בנחלים ממשית וימין/ג'אמיל אטרש, רשות הטבע והגנים

מנכ"ל ומייסד מועצת המכינות הקדם צבאיות לשעבר, דני זמיר, שבתקופת כהונתו התרחש אסון נחל צפית, העלה תמונות מטיול בנגב וכתב כי "כל העניין הוא לתפוס גב קר בלב מדבר או שיטפון לא מזיק". זמיר פרסם את הפוסט בפייסבוק למרות האזהרות מתנאי מזג האוויר, ולאחר השיטפונות בדרום שהביאו למותם של שני האחים הצעירים מטבריה, מעיין וסהר עשור.

בפרפרזה לשיר "בצהרי יום" של דיוויד ברוזה ומאיר אריאל, כתב "היי היי, כל העניין, הוא לתפוס גב קר בלב מדבר, או שיטפון לא מזיק, וחברים שאין שניים להם, וארץ נגב רחבת ידיים ומכניסת מטיילים". לטענתו, מיד לאחר ששמע על מותם של הצעירים ערך את הפרסום והסיר את השורה על השיטפונות.

הפוסט שנערך על ידי דני זמיר, ראש מועצת המכינות לשעבר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"שיטפון לא מזיק וארץ נגב רחבת ידיים". הפרסום בפייסבוק של דני זמיר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

זמיר מסר בתגובה כי "טיילתי באופן פרטי עם קבוצת חברים, כשכל הטיול מתנהל בהתאם להנחיות הפקחים בשטח שקיבלנו, ולא היינו בשום שלב באזור עם סיכון". עוד סיפר כי "כשחזרתי הביתה בלילה והתברר לי שבנחל ציחור עשרות קילומטרים דרום מזרחה נסחפו למותם שני צעירים, ערכתי את הפוסט בלי המשפט כדי לא לפגוע".

אמש כוחות החילוץ איתרו את גופות שני הנעדרים הנותרים מהשיטפונות בדרום. הנעדרים, מעיין וסהר עשור, אח ואחות בשנות ה-20 לחייהם, תושבי טבריה. זאת, לאחר שנקלעו לפני יומיים לשיטפון באזור הערבה ואבד עמם הקשר.

עוד בוואלה!

האב שחזר את האירוע שבו ילדיו נסחפו בשיטפון: "הם איבדו שליטה על הרכב"

לכתבה המלאה
סהר ומעיין עשור שנהרגו בשטפון בערבה, 11 באפריל 2023. עיריית טבריה, אתר רשמי
סער ומעיין עשור שנהרגו בשיטפון בערבה/אתר רשמי, עיריית טבריה

באסון נחל צפית שאירע ב-26 באפריל 2018 בתקופת כהונתו של זמיר, נסחפו אל מותם תשע תלמידות ותלמיד המכינה הקדם צבאית בני ציון. טיול הגיבוש יצא לדרך, על אף האזהרות ממזג האוויר החריג שפקד אז את האזור. בעקבות האירוע נפתחה ועדת בדיקה לנושא, וראש המכינה, יובל כהאן והמדריך אביב ברדיצ'ב הועמדו לדין.

רשות הטבע והגנים הודיעו כי גם היום חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי הנחלים בערבה. זאת, בשל גל נוסף של שיטפונות בעוצמה חזקה שצפוי לפקוד את הנגב, הערבה ואת מדבר יהודה. "מטיילים שעדיין נמצאים בקרבת אפיקי הנחלים באזורים הנ"ל נדרשים לצאת מהשטח ללא דיחוי. מדובר בסכנת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully