וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבור לחתיכות על הרצפה: תמונת נשק הפלסטיק מהפיגוע בתל אביב

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 20:50

יומיים אחרי הפיגוע בתל אביב, פורסמה תמונת נשק הפלסטיק שאחז יוסף אבו ג'אבר בזמן שדרס למוות אדם ופצע 7 נוספים בטיילת בתל אביב. סימני שאלה עדיין מרחפים מעל פיגוע הדריסה, והמשטרה מדגישה: "כל הסימנים מצביעים על פיגוע, אך עדיין לא נקבע סופית"

בווידאו: פיגוע ירי בתל אביב, 7 באפריל 2023/ראובן קסטרו

תמונת נשק הפלסטיק שאחז יוסף אבו ג'אבר פורסמה הערב (ראשון), יומיים אחרי הפיגוע בתל אביב, בזמן שסימני השאלה עדיין מרחפים מעל פיגוע הדריסה שאירע בליל שישי. אלי סניור פרסם בחדשות 13 את תמונת החפץ, דמוי רובה M-16, כשהוא שבור ומוטל על הרצפה בזירת הפיגוע, בטיילת בתל אביב, בפיגוע בו נרצח התייר האיטלקי אלסנדרו פאריני.

בליל שישי, אבו ג'אבר, תושב כפר קאסם, עלה עם רכבו על המדרכה סמוך לפארק צ'ארלס קלור שבתל אביב, דהר במהירות במשך יותר ממאה מטר ופגע בשמונה תיירים, עד שהתהפך. במשטרה אמרו כי "כל הסימנים מצביעים על פיגוע, אך עדיין לא נקבע סופית". ביום הפיגוע, השוטרים סיפרו כי הירי לעבר אבו ג'אבר בוצע לאחר שניסה להושיט את ידו לעבר הנשק המדומה. לפי המשטרה וכפי שהתמונה מציגה, החפץ התפרק לחתיכות, ככל הנראה בעקבות הירי של השוטרים. גופתו של אלסנדרו פאריני הועברה לנתיחה במכון אבו כביר, שם נקבע כי הוא לא נפגע מירי, אלא מדריסה.

כלי הנשק מפלסטיק של המחבל בתל אביב. אלי סניור, חדשות 13
הנשק מפלסטיק/חדשות 13, אלי סניור

משפחתו של אבו ג'אבר העלתה מצדה את האפשרות של תאונה. הרכב נלקח על ידי המשטרה ובינתיים לא נבדקו בעיות טכניות.לאבו ג'אבר אין עבר של עבירות ביטחוניות, אך לפי דיווחים בכלי תקשורת הוא היה מעורב במקרי אלימות. התיעודים של האירוע מראים כי לאחר שסטה מהכביש, אבו ג'אבר המשיך לנסוע בקו ישר מרחק לא קצר, תוך שהוא פוגע בעוד ועוד בני אדם ופוצע שבעה תיירים איטלקים ובריטים בנוסף לפאריני. לפיהם, לא נראה שניסה לחמוק מפגיעה בחפים מפשע.

במשטרה הבהירו כי כיוון החקירה הוא פיגוע. "החקירה עדיין מתנהלת, לא הרבה השתנה מאתמול מבחינת התשתית העובדתית. גם ברמה של פרטי האירוע, מהרגע שנכנס לטיילת עד לרגע שהתהפך", אמרו. "הגדרנו את האירוע ככזה שכל הסימנים בו מעידים על פח"ע - אם זה ברמת ההתנהלות, אופן הנסיעה, המהירות והכיוון, העובדה שלא עצר והדמוי נשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully