וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד אחרי פגישתו עם נתניהו: הגעתי מודאג, יצאתי עוד יותר מודאג

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 18:27

ראש האופוזיציה הגיע לתדרוך ביטחוני אצל רה"מ בצל ההסלמה הביטחונית. הוא הדגיש כי האופוזיציה תתן לו גיבוי - אך נקב בכמה פעולות שעל נתניהו לנקוט בהן לעמדתו, בהן לבטל את פיטורי שר הביטחון גלנט ולהפקיע סמכויות מידיו של בן גביר. "אויבנו רואים ממשלה לא כשירה"

בווידאו: הצהרות לפיד וגנץ לאחר נאום נתניהו על השהיית הרפורמה/ערוץ הכנסת

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיע היום (ראשון) לתדרוך ביטחוני אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בצל ההסלמה הביטחונית, ואמר בתומה כי "הגעתי לתדריך אצל נתניהו מודאג, ויצאתי עוד יותר מודאג".

לפיד הדגיש בפני נתניהו כי האופוזיציה "תתן גיבוי לכל פעולה שזרועות הבטחון ימליצו עליה מול גל הטרור, ומול אויבינו בכל הזירות". הוא קרא לו להודיע שהוא מסיר מהשולחן סופית את פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט ולהקים "פורום ביטחוני קטן ויעיל לטיפול במצב", בדגש על להפקיע מידיו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את הסמכויות הנוגעות להר הבית, וביטול המצב "הבלתי סביר", לדבריו של לפיד, "בו יש שני שרים במשרד הביטחון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בקרייה בתל אביב לעדכון ביטחוני עם יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד. 9 באפריל 2023. דוברות רוה"מ, אתר רשמי
פגישתם של נתניהו ולפיד, היום/אתר רשמי, דוברות רוה"מ
יאיר לפיד. 9 באפריל 2023. ראובן קסטרו
לפיד אחרי הפגישה, היום/ראובן קסטרו

ראש האופוזיציה קרא לתת למפכ"ל קובי שבתאי גיבוי פומבי מלא ולהקים מחדש את מערך ההסברה, שבוטל ובמקומו מונתה גלית דיסטל-אטבריאן לשרת ההסברה. "מה שאויבינו רואים מולם, בכל הזירות, היא ממשלה לא כשירה", טען לפיד. "קבינט שאיש לא סומך עליו, שר ביטחון על תנאי שפוטר בגלל שאמר את האמת, שר ביטחון לאומי שמדליף לתקשורת הקלטות של המפכ"ל, שר אוצר שמודיע שהוא רוצה למחוק כפרים".

הליכוד תקפה בתגובה את ראש האופוזיציה ומסרה, "מצער שבשעה שישראל נלחמת בשלוש חזיתות ולאחר שנתניהו הזמין אותו לעדכון ביטחוני מקיף, לפיד בוחר לעשות פוליטיקה קטנה במקום לשדר מסר של אחדות ללא סייג מול אויבינו. בשעה שנסראללה והנייה יושבים יחד תחת תמונתו של הפטרון מאיראן שקורא להשמידנו, היה מצופה מראש האופוזיציה לגלות אחריות לאומית".

לאחרונה חלה הידרדרות במצב הביטחוני. טילים שוגרו מלבנון, מסוריה ומעזה, ושלושה בני אדם נרצחו בפיגועים בשבוע שעבר: האחיות רינה ומאיה די נרצחו בפיגוע בבקעת הירדן, והתייר האיטלקי אלסנדרו פאריני נרצח בפיגוע בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully