וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נאשם - אך המשפט עשוי להתקיים בעוד שנים

עודכן לאחרונה: 5.4.2023 / 17:26

בתוך 15 ימים מהשימוע, התביעה חייבת להעביר את כל הראיות שאספה כחלק מהחקירה לצוות ההגנה, ולו יש 45 ימים להגיש בקשות. החוק בניו יורק קובע שהתובעים חייבים להיות מוכנים לתבוע תיק פלילי שכולל אישום בעבירה חמורה בתוך 6 חודשים - אך במציאות המצב שונה

ניו יורק נערכת לשימוע ההיסטורי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

תיק "תושבי ניו יורק נגד דונלד טראמפ" הוא רק ההתחלה מבחינת הנשיא לשעבר. לאחר ההסגרה והשימוע היום (שלישי), התהליך המשפטי עשוי להימשך חודשים ואף יותר מכך.

בתוך 15 ימים מהשימוע, התביעה חייבת להעביר את כל הראיות שאספה כחלק מהחקירה ("discovery") לצוות ההגנה. זה כולל את תרשומות חבר המושבעים הגדול; העדות של כל עד רשימות של רשויות החוק לגבי כל מי שרואיין במסגרת החקירה, גם אם לא העידו בפני חבר המושבעים; כל פריט שהוצג בפני חבר המושבעים כדי לבסס את האישומים בכתב האישום ומסמכים אחרים שנמצאים בידי התביעה, כגון רישומי שיחות טלפון, הקלטות וכדומה.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ביציאה ממגדלי טראמפ, לקראת הגעתו לבית המשפט, מנהטן ארה"ב, 4 באפריל, 2023. רויטרס
טראמפ לקראת הגעתו לבית המשפט במנהטן, היום/רויטרס

צוות ההגנה של טראמפ אמר כי יגיש בקשות לשופט חואן מרצ'ן באופן מידי לביטול התיק לפני שיגיע לחבר מושבעים במסגרת משפט. לצוות ההגנה יש 45 ימים להגיש את הבקשות שלאחר השימוע, אך לשופט יש שיקול דעת לגבי הענקת זמן נוסף.

טראמפ רמז כי צוותו יבקש אולי להעביר את התיק מהסמכות השיפוטית של מנהטן. בקשות להעברת תיקים בדרך כלל נענות בשלילה, וצוות ההגנה יהיה חייב לשכנע את השופט כי טראמפ לא יכול לקבל משפט הוגן בעיר בשל הפרסום הקודם שלו. עם זאת, העובדה שטראמפ מוכר בכל מקום בעולם כנראה תהיה הסיבה של השופט לא להעביר את התיק לאזור שיפוט אחר.

עוד בוואלה!

בעין הסערה: סטורמי דניאלס - שחקנית הפורנו שעשתה היסטוריה בארצות הברית

לכתבה המלאה
הפגנה מחוץ לבית המשפט הפלילי במנהטן לקראת הגעתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ניו יורק, ארה"ב, 4 באפריל, 2023. רויטרס
הפגנה מחוץ לבית המשפט הפלילי במנהטן לקראת הגעתו של טראמפ, היום/רויטרס

בקשות אחרות תלויות בטיעונים של ההגנה לגבי חוק ההתיישנות שפג, טבע האישומים שמערבים הפרות קמפיין פדרלי, או מתקפות על העובדה שהראיות אינן מספקות. יכול להיות שהצוות של טראמפ יגיש בקשה לביטול כתב האישום ("Clayton motion") על סמך האינטרסים של הצדק. עורכי הדין שלו עשויים לטעון כי התובע המחוזי שקדם לאלווין ברג, לא תבע את טראמפ.

מתי ייערך משפט?

חוק "משפט מהיר" בניו יורק קובע שהתובעים חייבים להיות מוכנים לתבוע תיק פלילי שכולל אישום של עבירה חמורה בתוך שישה חודשים. עם זאת, במציאות הדברים שונים. תובעים לשעבר אמרו כי יעברו חודשים רבים בהרבה לפני שהתיק יגיע למשפט, אם בכלל. סיבה אחת היא הזמן שיידרש לשופט לפסוק בכל הבקשות שהגיש הצוות של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully