וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בדרך להסגיר עצמו בניו יורק: "המדינה הולכת לעזאזל"

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 8:50

ראש עיריית ניו יורק התייחס לחשש ממהומות סביב השימוע הפלילי שייערך מחר לטראמפ בבית המשפט בפרשת שחקנית הפורנו: "מי שייתפס במעשה אלימות - ייעצר". גם בבית הלבן עוקבים אחרי ההליך, מחשש לחזרה על תסריט הפריצה לקפיטול. טראמפ לפני יציאתו: "מדובר בציד מכשפות"

דונלד טראמפ בדרך מפלורידה לשימוע בניו יורק/רויטרס

דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר והראשון מבין הנשיאים שעומד בפני אישומים פליליים, יצא הערב (שני) במטוסו הפרטי מפלורידה לניו יורק. שם, הוא עתיד להסגיר את עצמו לידי התובע המחוזי, שיערוך לו שימוע בעניין האישומים ששילם דמי השתקפה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס לפני הבחירות ב-2016. עם הסגרתו, טראמפ יצטרך ככל הנראה לאפשר אנשי משרד התובע לקחת את טביעות האצבעות שלו, ואז יופיע בפני השופט. הוא צפוי לטעון שהוא אינו אשם. במעמד זה ייחשף כתב האישום נגדו, שתוכנו המדויק עדיין לא ידוע. עם זאת, על פי ההערכות, כתב האישום כולל כ-30 סעיפים. לאחר הדיון הוא ישוחרר, על פי התחזיות, משום שהאישומים נגדו אינם כוללים סעיפי אלימות.

מוקדם יותר היום, טראמפ יצא מביתו במאר-א-לאגו שבפלורידה בשיירת מכוניות לשדה התעופה בפאלם ביץ', שם הוא עלה למטוס עם פמלייתו. לפני שיצא הוא פרסם פוסט במדיה החברתית שבו אמר כי מדובר ב"ציד מכשפות", וכי "המדינה שלנו, שפעם הייתה גדולה, הולכת לעזאזל". כמה עשרות מאוהדיו של טראמפ הריעו לו בשדה התעופה. הוא הגיע לניו יורק, שם הוא שוהה בטראמפ טאוור בשדרה החמישית, ומשם יצא מחר בבוקר לבית המשפט, לדיון אצל השופט חואן מרצ'ן, שהרשיע בשנה שעברה את חברת הנדל"ן של טראמפ בהונאה. השופט עתיד להחליט אם לאפשר צילום של ההליכים. ביום שישי טען טראמפ שהשופט מרצ'ן "שונא אותו".

דונלד טראמפ בניו יורק לפני משפטו. 3 באפריל 2023. רויטרס
טראמפ בניו יורק לפני משפטו/רויטרס
דונלד טראמפ עולה על מטוסו בדרך לניו יורק לשימוע פלילי, 3 באפריל 2023. רויטרס
טראמפ עולה על מטוסו הפרטי. ישהה בטראמפ טאוור בשדרה החמישית/רויטרס

המשטרה בניו יורק החלה כבר בסוף השבוע להקים מחסומים לאורך המדרכות בסביבת טראמפ טאוור ובאזור בית המשפט הפלילי של מנהטן. מחר צפויים להגיע לאתרים אלה מפגינים, והרשויות בניו יורק חוששות מהפרות סדר.

סטורמי דניאלס, כוכבת הפורנו שקיבלה דמי שתיקה מנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. 31 במרץ 2023. רויטרס
קיבלה דמי שתיקה. סטורמי דניאלס/רויטרס

ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס אמר: "בעוד שכמה מחרחרי מהומות חושבים להגיע לעיר שלנו מחר, המסר שלנו הוא פשוט - תשלטו בעצמכם. ניו יורק היא הבית שלנו, לא מגרש המשחקים של הכעסים שלכם". הוא אמר שלא יתיר אלימות או ונדליזם מכל סוג. "אם מישהו ייתפס במעשה אלימות, הוא ייעצר ויואשם, ולא משנה מי הוא", אמר אדמס. גם בבית הלבן התייחסו היום לאירוע הצפוי, ואמרו שהם "עוקבים אחרי המצב". החשש הוא מהתפרצות אלימה בנוסח הפריצה לקפיטול אחרי הפסדו של טראמפ בבחירות.

תומכים של דונלד טראמפ בפלורידה, לקראת השימוע שייערך לו בניו יורק, 3 באפריל 2023. רויטרס
"תציל את אמריקה שוב". תומכי טראמפ בפלורידה, 3 באפריל 2023/רויטרס

חבר המושבעים הצביע בעד הגשת כתב אישום נגד הנשיא לשעבר בעבירות שקשורות לתשלום בסך 130 אלף דולר לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, שאיימה ב-2016 - במהלך הקמפיין של טראמפ לנשיאות - לחשוף את מערכת היחסים הקצרה שניהלה עמו ב-2006, כשהיה כבר נשוי למלאניה. טראמפ מכחיש שהיו לו יחסים איתה.

עיתונאים ממתינים לטראמפ מחוץ למגדל טראמפ בניו יורק. 3 באפריל 2023. רויטרס
עיתונאים מחוץ למגדל טראמפ בניו יורק/רויטרס
דונלד טראמפ. רויטרס
יסגר עצמו לתובע. טראמפ/רויטרס

את סוף השבוע האחרון טראמפ בילה עם יועציו הקרובים באחוזתו בפלורידה בתכנון אסטרטגיה פוליטית, לאחר שהחדשות על כתב האישום הפלילי שהוגש נגדו תפסו אותו ואת צוותו בהפתעה, כך לפי מקור המעורה בפרטי הדברים.

על פי המקור, טראמפ נמצא במצב רוח טוב משום שהסקרים החדשים שיצאו לאחר הדיווח על כתב האישום נגדו בתיק "דמי השתיקה" מצאו כי הרחיב באופן משמעותי את הפער מול יריבו הגדול ביותר כיום במפלגה הרפובליקנית, שעדיין לא הודיע על התמודדותו בבחירות 2024, מושל פלורידה רון דסנטיס, כמו גם מול יריבים פוטנציאליים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully