וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל ארקנסו לשעבר אייסה האצ'ינסון הרפובליקני נכנס למרוץ לנשיאות 2024

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 17:03

המושל לשעבר הודיע על התמודדות בפריימריז הרפובליקניים לאחר שהנשיא לשעבר טראמפ, מושלת דרום קרוליינה לשעבר, ניקי היילי, והיזם השמרני ויווק רמסוואמי השיקו קמפיינים. עם זאת, האצ'ינסון הוא היחיד שקרא לטראמפ לפרוש על רקע כתב האישום שהוגש נגדו בניו יורק

מושל ארקנסו לשעבר אייסה האצ'ינסון הודיע היום (ראשון) כי הוא מתכנן להתמודד בבחירות לנשיאות 2024 ודחק בנשיא לשעבר דונלד טראמפ לפרוש לאור העובדה שהוא מתמודד כעת עם כתב אישום.

"אני מתכוון לרוץ. לאחר שטיילתי במדינה במשך חצי שנה ושמעתי אנשים מדברים על ההנהגה של המדינה שלנו, אני משוכנע שהעם רוצה מנהיגים שפונים לטוב ביותר באמריקה, ולא לאינסטינקטים הגרועים ביותר שלנו", אמר האצ'ינסון בראיון לתוכנית "השבוע" ברשת ABC. "אני מאמין שאני יכול להיות מנהיג סוג זה לעם האמריקני". ההודעה הרשמית על ההתמודדות תיערך מאוחר יותר החודש בעיר בנטונוויל בארקנסו, הוא הוסיף.

האצ'ינסון נכנס למרוץ לבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית בתקופה סוערת. נגד טראמפ, הראשון במפלגה שהודיע על התמודדות, הוגש כתב אישום בקשר לתיק דמי השתיקה לשחקניה פורנו סטורמי דניאלס.

האצ'ינסון, תובע פדרלי לשעבר, חזר אתמול על הקריאה שלו לטראמפ לפרוש מהמרוץ. "הוא צריך", אמר המושל לשעבר כשנשאל אם טראמפ צריך לבטל את התמודדותו. "אך במקביל, אנחנו יודעים שהוא לא יעשה זאת. ואין שום דרישה חוקתית ממנו לעשות כך", הוסיף המושל לשעבר.

דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות 2024/רויטרס
ניקי היילי. GettyImages
ניקי היילי/GettyImages

האצ'ינסון מצטרף למרוץ שצפוי להיות צפוף. בנוסף לטראמפ, מושלת דרום קרוליינה לשעבר, ניקי היילי, והיזם השמרני ויווק רמסוואמי השיקו קמפיינים, ואישים נוספים אמרו כי הם שוקלים צעד דומה. אך האצ'ינסון הוא היחיד עד כה שקרא לטראמפ לפרוש. האחרים גינו את החקירה ואת התובע המחוזי של מנהטן אלווין ברג. היילי תיארה את התיק "נקמה"; סגן הנשיא לשעבר מייק פנס אמר שזה "מזעזע"; ומושל פלורידה רון דסנטיס אמר כי כבת האישום הוא צעד "לא אמריקני".

לעומתם אמר האצ'ינסון כי "איני מחבב את הרעיון של אישומים, אך התהליך חייב למצות את עצמו. עלינו לכבד את מערכת הצדק הפלילי ואת משרד הנשיאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully