וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקי היילי יצאה נגד טראמפ: "לא היינו צריכים ללכת בעקבותיו"

שגרירת ארה"ב באו"ם בעבר ביקרה בחריפות את התנהגותו של הנשיא הקודם ביום המהומות האלימות בקפיטול. "עלינו להכיר בכך שהוא אכזב אותנו", אמרה בראיון לאתר "פוליטיקו", וחזתה שלטראמפ לא צפוי להיות עתיד במפלגה הרפובליקנית

בווידאו: סרטוני אבטחה מהמהומות בקפיטול שהוצגו במשפט ההדחה של טראמפ/מילום: רויטרס

ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר, ביקרה בחריפות את הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, ואמרה כי הרפובליקנים שגו כשהלכו בעקבותיו. "עלינו להכיר בכך שהוא אכזב אותנו. הוא הלך בדרך שאסור היה לו, ואנחנו לא היינו צריכים ללכת בעקבותיו ולהקשיב לו. אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות שוב", אמרה היילי בראיון שפורסם אמש (שישי) באתר פוליטיקו.

מושלת דרום קרולינה לשעבר, שייתכן ותתמודד בבחירות לנשיאות ב-2024, הוסיפה שלטראמפ אין עתיד במפלגה הרפובליקנית. זאת, בעקבות המהומות האלימות שהתרחשו ב-6 בינואר בקפיטול בוושינגטון, במהלכן תומכי טראמפ ניסו למנוע מהקונגרס את אשרור ניצחונו האלקטורלי של ג'ו ביידן בבחירות. "אני לא חושבת שהוא יתמודד שוב לתפקיד פדרלי. אני לא חושבות שהוא יכול", אמרה.

ניקי היילי שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם תופסת את מקומה לפני תחילת הדיון השני והאחרון הנשיאותי ב-22 באוקטובר 2020, באוניברסיטת בלמונט בנאשוויל. AP
לא חושבת שלטראמפ יש עתיד במפלגה הרפובליקנית. שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, ניקי היילי/AP

הביקורת הנוכחית של היילי קשה יותר ביחס לדברים שאמרה בעבר, כשבראיון לפוקס ניוז ב-25 בינואר אמרה שאירועי האלימות בקפיטול היו "לא נהדרים", אך שלא צריך להדיח את טראמפ בגינם. "אני לא חושבת שיש בסיס להדחה. התקיפו אותו לפני שנכנס לתפקיד, ומתקיפים אותו אחרי שהוא עוזב אותו. בשלב מסוים צריך להניח לו", אמרה.

בריאיון הנוכחי ל"פוליטיקו", הביעה היילי זעם על כך שטראמפ תקף את סגנו, מייק פנס, נוכח העובדה שזה סירב להשתמש במעמדו בכדי לחסום את זכייתו של ביידן בבחירות. טראמפ תקף אז את פנס בחשבון הטוויטר שלו, בעוד שקהל תומכיו קרא "לתלות את מייק פנס" במהלך המהומות. היילי ציינה כי "להגיד שאני כועסת על כך זה בלשון המעטה. מייק היה נאמן לחלוטין לאיש הזה".

"הנשיא טראמפ לא תמיד בחר במילים הנכונות. הוא טעה בדברים שאמר בשרלוטסוויל, ואמרתי לו את זה גם אז", אמרה היילי על הדברים שאמר הנשיא לשעבר לאחר ההפגנה האלימה של הימין הקיצוני בויריג'יניה ב-2017, אז אמר כי מדובר ב"אנשים טובים, בשני הצדדים".

נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ בעצרת תמיכה בוושיגנטון, ארה"ב 6 בינואר 2021. רויטרס
"עלינו להכיר בעובדה שהוא אכזב אותנו". טראמפ, לפני המהומות בקפיטול, בינואר/רויטרס

היילי הכירה בכך שטראמפ שינה את המפלגה הרפובליקנית, ואמרה שהיא מקווה כי המפלגה "תיקח את הדברים הטובים שבנה, תותיר מאחור את הדברים הרעים שעשה, ושניתן יהיה לחזור למצב שבו תהיה לנו מפלגה טובה, ערכית ואפקטיבית".

מאז ההפסד של טראמפ לביידן, אומרת היילי שהיא "מוטרדת מאוד ממה שקרה לו. אני לא מרגישה שאני מכירה אותו יותר. האדם שעבדתי איתו אינו האדם שאני רואה מאז הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully