וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג'יה תחקור את השיחות של טראמפ על שינוי תוצאות הבחירות

10.2.2021 / 19:02

התביעה באחד ממחוזות המדינה הודיעה על פתיחת חקירה פלילית של "ניסיונות להשפיע" על תוצאות הבחירות לנשיאות. היא לא הזכירה ישירות את שמו של טראמפ, אך מההודעה עולה כי הוא מושא החקירה. הנשיא לשעבר לחץ על מזכיר המדינה "למצוא" לו קולות כדי לנצח את ביידן

בווידאו: משפט ההדחה השני של טראמפ בסנאט/צילום: רויטרס

לשכת התביעה באחד ממחוזות ג'ורג'יה אישרה היום (רביעי) כי היא פתחה בחקירה פלילית של "ניסיונות להשפיע" על תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה שעברה. שמו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ לא הוזכר מפורשות, אך הוא היה נתון לביקורת רבה אחרי שיחות שקיים עם בכירים במדינה בחודש שעבר.

טראמפ, העומד בפני משפט הדחה בסנאט, לחץ על מזכיר המדינה של ג'ורג'יה, בראד רפנספרגר, "למצוא" מספיק קולות כדי להפוך את הניצחון של ג'ו ביידן במדינה. במהלך אותה שיחה מ-2 בינואר, טראמפ טען שוב ושוב כי רפנספרגר יכול לשנות את התוצאות שכבר אושרו. מזכיר המדינה דחה זאת בתוקף.

"כל מה שאני רוצה לעשות זה זה. אני רוצה למצוא 11,780 קולות, שזה אחד יותר ממה שיש לנו", אמר אז טראמפ. "משום שניצחנו במדינה".

נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ בעצרת בדלטון, ג'ורג'יה, 5 בינואר 2021. רויטרס
חיפש קולות להפיכת הניצחון של ביידן. טראמפ בג'ורג'יה, בחודש שעבר/רויטרס

במכתב שנשלח למזכיר המדינה, וכן למושל, לסגנו ולתובע הכללי, התובעת של מחוז פולטון, פאני וויליס, עדכנה אותם על פתיחת החקירה וכי יש לשמור את כל הרישומים הקשורים לניהול הבחירות, במיוחד אלו שעשויים לשמש ראיות על ניסיונות להשפיע על מעשיהם של מי שפיקח על הבחירות.

דובר התובעת אמר כי הוא לא יכול לפרט את מושאי החקירה, אך השיב במייל כי "העניינים שדווחו בשבועות האחרונים הם הנושאים הנחקרים". התובעת אף ציינה במכתביה לבכירי מדינת ג'ורג'יה כי לרשויות "אין סיבה להאמין שגורם רשמי בג'ורג'יה הוא מוקד של החקירה הזאת".

פתיחת החקירה הפלילית קרתה יומיים אחרי שלשכתו של מזכיר מדינת ג'ורג'יה פתחה בבדיקה מנהלית של שיחת הטלפון של טראמפ בעקבות תלונה של גורם שלישי שטען להפרת החוק במדינה. לרוב, בדיקה של תלונות כאלו בדרך כלל מוצגות לוועדת הבחירות במדינה, שמחליטה כיצד להתקדם. אם היא מאמינה שיש ראיות לביצוע פשע, היא יכולה להפנות את התיק לתובע הכללי של ג'ורג'יה או לתובע מחוזי.

ספירת הקולות בבחירות לסנאט בג'ורג'יה. 6 בינואר 2021. AP
המדינה הצביעה לראשונה לדמוקרטים אחרי עשרות שנים. ספירת קולות בג'ורג'יה/AP

דובריהם של ארבעת הבכירים שאליהם נשלחו המכתבים - כולם רפובליקנים - סירבו להגיב.

ג'ייסון מילר, אחד מיועציו הבכירים של טראמפ, תקף את ההכרזה על החקירה ואמר כי "התזמון כאן אינו מקרי בהתחשב במשפט ההדחה היום". לדבריו, "זה בסך הכול ניסיון נוסף של הדמוקרטים להשיג רווחים פוליטיים דרך המשך ציד המכשיפות של הנשיא טראמפ, וכולם רואים זאת".

חברת הקונגרס ניקמה וויליאמס, המכהנת גם כיו"ר המפלגה הדמוקרטית בג'ורג'יה, שיבחה את התובעת על כך שהיא "ממצה את הדין עם דונלד טראמפ על ניסיונו להשפיע על הבחירות שלנו ולהשליך את הקולות של המצביעים בג'ורג'יה".

בהצהרה שמסרה, היא הוסיפה: "הבה נהיה ברורים - אנחנו יודעים שטראמפ ונאמניו תקפו את הבחירות שלנו כפועל יוצא מכך שהמצביעים השחורים והחומים השמיעו את קולם. עתה, זאת אחריות של כל מנהיג במדינה הזו, ללא קשר לשיוכו המפלגתי, לשים את ההגנה על זכויות המצביעים בג'ורג'יה מעל פתח לבריחה לדונלד טראמפ עם פשעיו".

דייוויד שפר, יו"ר המפלגה הרפובליקנית במדינה, טרם הגיב לפניות שנעשו אליו בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully