וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני רוצה למצוא 11,780 קולות": שיחת האיומים של טראמפ לבכיר בג'ורג'יה

וושינגטון פוסט פרסם הקלטה של שיחת טלפון בה נשמע נשיא ארה"ב היוצא מבקש ישירות ממזכיר מדינת ג'ורג'יה, בה הפסיד, "למצוא" קולות לטובתו - כדי להפוך את תוצאות הבחירות לנשיאות במדינה. בשיחה טראמפ רומז שזה ישתלם לו: "יש לך בחירות חשובות בקרוב"

בווידאו: טראמפ בעצרת ראשונה אומר שהוא לא הפסיד/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ ביקש ישירות ממזכיר מדינת ג'ורג'יה להפוך את תוצאות הבחירות במדינה, בה הפסיד ליריבו הדמוקרטי בבחירות, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן - כך עולה מהקלטת שיחת הטלפון שפורסמה היום (ראשון) על ידי וושינגטון פוסט.

במהלך השיחה אמר הנשיא שוב ושוב למזכיר המדינה הרפובליקני, בראד רפנספרגר, "למצוא" יותר מ-11 אלף פתקי הצבעה לטובתו, הדרושים להתגבר על הפער בינו לבין ביידן במדינה, ובכך להפוך את תוצאות הבחירות לנשיאות במדינה לטובתו. בהקלטה,טראמפ אמר כי "תושבי ג'ורג'יה זועמים, האנשים במדינה זועמים. ואין שום דבר רע בלומר, שספרת מחדש", אמר טראמפ לרפנספרגר, לפני ששאל אותו על "שמועה" לפיה פתקי ההצבעה עבורו נקרעו במחוז פולטון, בו נמצאת אטלנטה - העיר הגדולה ביותר במדינה ומעוז דמוקרטי גדול.

ביידן, שיושבע לנשיאות ב-20 בינואר, זכה בג'ורג'יה ובשורת מדינות מפתח אחרות שהעניקו לו 306 אלקטורים מול 234 של טראמפ. ביום רביעי יתכנס הקונגרס לאשרור התוצאות, אך כמה מנאמניו של טראמפ במפלגה הרפובליקנית מתכננים לגרור את ההליך הפורמלי בדרך כלל לדיון ממושך סביב הטענות חסרות הביסוס לזיופים. בכירים במפלגתם יצאו נגד המהלך חסר התקדים הזה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עולה למטוס אייר פורס 1, 31 בדצמבר 2020. AP
הוקלט מנסה לשנות את תוצאות הבחירות. טראמפ עולה למטוס האייר פורס, השבוע/AP

"כל שאני רוצה לעשות זה את זה", המשיך הנשיא. "אני רק רוצה למצוא 11,780 קולות, שהם יותר ממה שיש לנו. כי זכינו במדינה". בשיחה החלקית שפורסמה, המזכיר נשמע כשהוא דוחה את טענות הנשיא ומכנה את נתוניו כ"שגויים" ורומז על כך שלא יתכופף לרצונו של טראמפ.

בהמשך השיחה, הנשיא מציע למזכיר המדינה לפעול על מנת לשנות את תוצאות הבחירות לנשיאות בטענה שזה ישתלם לו בבחירות לסנאט שיתקיימו בג'ורג'יה בעוד יומיים. הבחירות יכריעו למי מהמפלגות יהיה רוב בסנאט, ועל פיו יתעצב ממשלו העתידי של ביידן.

"יש לך בחירות חשובות בקרוב. תושבי ג'ורג'יה יודעים שזו הונאה. בגלל מה שעשית לנשיא, הרבה אנשים לא יוצאים להצביע, והרבה רפובליקנים הולכים להצביע נגד, כי הם שונאים את מה שעשית לנשיא", אמר הנשיא לרפנספרגר, לפני שהוסיף כי זה יהיה "מכובד, מכובד באמת, אם ניתן יהיה לתקן זאת לפני הבחירות".

ההקלטה היא ראיה ראשונה לניסיונותיו של הנשיא ללחוץ ישירות על פקיד מדינה להפוך את תוצאות הבחירות לנשיאות. זאת, למרות שהפציר כמה פעמים בטוויטר בבכירים בג'ורג'יה, כולל למושל המדינה הרפובליקני בריאן קמפ, לכנס ישיבה לחקיקה מיוחדת כדי להביא להפיכת התוצאות. הוא גם קרא בפומבי למושל להתפטר. הצוות המשפטי של טראמפ, בראשות עורך דינו האישי רודי ג'וליאני, ניסה להוביל הליכים משפטיים בכמה מדינות בכדי לבטל את אישור תוצאות הבחירות, ללא הצלחה.

הקלטת השיחה

לאחר פרסום ההקלטה, טראמפ צייץ כי רפנספרגר לא נתן לו פרטים על טענותיו לזיופים. "אין לו מושג", כתב על השיחה ביניהם.

מזכיר המדינה של ג'ורג'יה צייץ בחזרה: "עם כל הכבוד, הנשיא טראמפ: אתה לא אומר אמת. האמת תצא לאור".

הבית הלבן לא הגיב להקלטה.

סגנית הנשיאה הנבחרת, קמלה האריס, אמרה בעצרת בג'ורג'יה כי דבריו של טראמפ הם "ניצול חצוף של כוחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully