וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ תוקע את חבילת תמריצי הקורונה, ומיליונים איבדו את דמי האבטלה

הנשיא היוצא, השוהה בחופשה, רוצה להגדיל את המענקים החד-פעמיים לאזרחים מ-600 דולר ל-2,000, ומסרב לחתום על החבילה שאושרה ברוב גדול בקונגרס. ביידן תקף בחריפות והזהיר מהשלכות חמורות. "טראמפ צריך להבטיח שלמיליונים יהיה אוכל על השולחן וקורת גג"

בווידאו: הדמוקרטים מאיצים בטראמפ לחתום על חבילת הסיוע/צילום: רויטרס

מיליוני אזרחים בארצות הברית איבדו זמנית את דמי האבטלה שלהם, לאחר שהנשיא דונלד טראמפ סירב אתמול (שבת) לאשר את חבילת התמריצים שאישר הקונגרס לטובת נפגעי מגיפת הקורונה.

החבילה, בגובה 900 מיליארד דולר, אושרה בשבוע שעבר על ידי הקונגרס לאחר חודשים של משא ומתן קשוח ופשרות שהושגו בין הצדדים, אך הנשיא היוצא רוצה להגדיל את המענקים החד-פעמיים - מ-600 דולר לאלו המשכתרים פחות מ-75 אלף דולר ל-2,000 דולר. עם זאת, חברי מפלגתו הרפובליקנים סירבו להגדיל את החבילה.

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן הזהיר מפני "השלכות הרסניות" אם טראמפ ימשיך לעכב את החתימה על אישור חבילת הסיוע, אך המועד האחרון, שהיה אתמול חלף. בנוסף לקצבאות האבטלה שהוקפאו, כך גם האיסור על פינוי דיירים מבתיהם.

בהמשך הערב, הגן טראמפ על החלטתו, ושב להאשים את סין במגיפת הקורונה. חבילת התמריצים הייתה חלק מהתקציב הפדרלי, וללא חקיקה חדשה שתועבר עד שלישי, הממשל ייכנס להשבתה חלקית. עם זאת, בכל מקרה זה לא יכלול את חבילת התמריצים, שעליה טראמפ אמור לחתום בכל מקרה. זה ישפיע על כ-14 מיליון אמריקנים, שנפגעו קשה מהמגיפה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ יוצאים מהבית הלבן לחופשה בפלורידה, 23 בדצמבר 2020. רויטרס
מאשים שוב את סין. הזוג טראמפ יוצא לחופשת החגים, בשבוע שעבר/רויטרס

בהצהרה תקיפה שפרסם באתר המעבר שלו, ביידן תיאר את סירובו של טראמפ "פרישה מאחריות".

"יום אחרי חג המולד, ומיליוני משפחות לא יודעות אם הן יוכלו לסיים את החודש בשל סירובו של הנשיא דונלד טראמפ לחתום על חבילת סיוע כלכלית שאושרה על ידי הקונגרס ברוב מוחץ ודו-מפלגתי", אמר הנשיא הדמוקרטי הנבחר, שייכנס לבית הלבן ב-20 בינואר.

ביידן שיבח את הקונגרס על הפשרות שהושגו לטובת חבילת התמריצים. "הנשיא טראמפ צריך להצטרף אליהם, ולהבטיח שמיליוני אמריקנים יוכלו לשים אוכל על השולחן ולהיות תחת קורת גג במהלך עונת החגים", הוסיף.

עוד בוואלה!

טראמפ הטיל וטו על תקציב הביטחון: "מתנה לרוסיה וסין"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן בכנסייה בעיר ווילמינגטון, דלוואר, 26 בדצמבר 2020. רויטרס
שיבח את שיתוף הפעולה של הקונגרס. ביידן בכנסייה בווילמינגטון, אתמול/רויטרס

חבילת תמריצי הקורונה והתקציב עברו ברוב גדול בבית הנבחרים ובסנאט בשבוע שעבר, אך טראמפ, השוהה באחזותו בפלורידה לרגל החגים, הטיל וטו על התקציב ואמר כי חבילת הסיוע היא "חרפה". הוא אמר כי הסיוע השנתי למדינות זרות צריך לעבור במקום זאת לאזרחים האמריקנים, אולם החלטתו לפעול נגד המהלך שאושר בקונגרס הפתיעה את המחוקקים מאחר שהוא נותר מחוץ למשא ומתן בנושא מאז שהשיחות נתקעו ביולי.

שר האוצר סטיב מנוצ'ין הציע את סכום 600 הדולרים בתחילת החודשים, ורבים תוהים מדוע הוא המתין עד כה כדי להתנגד לזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully