וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקי היילי בספר חדש: "טילרסון וראש הסגל של טראמפ חתרו תחתיו"

השגרירה באו"ם לשעבר טוענת בספר חדש כי שר החוץ וראש הסגל לשעבר של נשיא ארה"ב התנגדו למדיניותו מבפנים, ואף הציעו לה להצטרף אליהם כדי "להציל את המדינה". לדבריה, "הם אמרו שזה היה לטובת אמריקה. לחתור תחת הנשיא זה דבר מסוכן ומנוגד לחוקה"

צילום: רויטרס

שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר, ניקי היילי, טוענת בספר חדש כי שני בכירים בממשלו של דונלד טראמפ חתרו תחתיו כדי "להציל את המדינה". בספר שיראה אור ביום שלישי, "עם כל הכבוד", היילי תיארה כיצד שר החוץ לשעבר רקס טילרסון וראש הסגל לשעבר ג'ון קלי טענו בפניה כי הם מנסים להתנגד לנשיא, ועודדו אותה לעשות את אותו הדבר. "קלי וטילרסון סיפרו שהם מתנגדים לנשיא, וזאת לא מתוך מרדנות אלא כדי לנסות להציל את המדינה", היא כתבה.

"אלה היו ההחלטות שלהם, לא של הנשיא", הוסיפה היילי. "הם אמרו שהן (ההחלטות) היו לטובתה של אמריקה. הנשיא לא ידע מה קורה".

שגרירת ארצות הברית לשעבר ניקי היילי בוועידת איפא"ק בוושינגטון ב-25 במרץ 2019. AP
התחייבה למילוי הוראות הנשיא. היילי/AP

היילי, שהייתה מושלת קרוליינה הדרומית מטעם המפלגה הרפובליקנית, אמרה שהיא סירבה להקשיב להדרכותיהם, והייתה מחויבת למלא את הוראות הנשיא מאחר שהוא נבחר על ידי המצביעים האמריקנים. בעיני רבים, היא נחשבת כמתמודדת פוטנציאלית מובילה לנשיאות מקרב הרפובליקנים, אך לעת עתה מתעקשת שאין לה תכניות מיידיות להתמודד לכל תפקיד שהוא.

בריאיון ל-CBS היא אמרה כי "זה לחלוטין קרה. ובמקום להגיד את זה לי, הם היו צריכים להגיד את זה לנשיא, ולא לבקש ממני להצטרף לתכנית הצדדית שלהם. זה היה צריך להיות, 'לכו ותגיד לנשיא מהם חילוקי הדעות ביניהם, ותתפטרו אם אתם לא אוהבים את מה שהוא עושה'".

"אבל לחתור תחת הנשיא זה דבר מסוכן מאוד. וזה מנוגד לחוקה ונגד רצון העם האמריקני. זה היה פוגעני", הוסיפה השגרירה לשעבר.

עוד בוואלה!

ספר של "בכיר בממשל טראמפ": "רבים הכינו מכתבי התפטרות מראש"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ וראש הסגל ג'ון קלי בבית הלבן, 11 בדצמבר 2018. רויטרס
חתר תחת הנשיא. טראמפ עם ראש הסגל לשעבר, ג'ון קלי/רויטרס

לפי ה"וושינגטון פוסט", טילרסון אמר להיילי שאנשים ימותו אם טראמפ יפעל ללא בקרה. היילי דחתה את ניסיונות חברי הקונגרס הדמוקרטים להדיח את טראמפ, אחרי שלחץ על נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לחקור את יריבו הפוליטי ג'ו ביידן, אף שהיא הביעה את התנגדותה לפעולות הנשיא לבקש סיוע זר בתמורה לרווח פוליטי.

היילי, ילידת ארצות הברית ובת להורי מהגרים מהודו, הגנה גם על דרישותיו של טראמפ מארבע חברות קונגרס דמוקרטיות לא לבנות "לחזור למולדתן". "לא, זה לא הולם", היא אמרה. "אבל אני יכולה להבין מאיפה הוא הבא, מנקודת מבט שלפיה אל תנחיתו מהלומות על אמריקה פעם אחר פעם בלי לעשות משהו כדי לנסות לתקן את זה".

שר החוץ של ארצות הברית לשעבר רקס טילרסון בבית המשפט בניו יורק ב-30 באוקטובר 2019. AP
מנסה להציל את המדינה. רקס טילרסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully