וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר של "בכיר בממשל טראמפ": "רבים הכינו מכתבי התפטרות מראש"

בספר חדש פרי עטו של אדם אנונימי נכתב כי בכירי הממשל שקלו להתפטר בהמוניהם בגלל התנהגותו הבלתי-יציבה של טראמפ. "הוא כמו ילד בן 12 במגדל פיקוח", תיאר הכותב, שפרסם בעבר טור תחת הכותרת "אני חלק מההתנהגות בתוך ממשל טראמפ". הבית הלבן: "פחדנות"

צילום: רויטרס

התנהגותו של הנשיא דונלד טראמפ הייתה כל כך בלתי-יציבה, עד שלרוב בכירי הממשל יש מכתבי התפטרות שנכתבו מראש מוכנים להגשה - כך נכתב בספר חדש שנכתב על ידי אדם אנונימי, הטוען כי הוא בכיר בממשל טראמפ, ויוצא לאור בחודש הקרוב. בנוסף לכך, נכתב בספר "אזהרה", שקטעים ממנו פורסמו בכלי תקשורת בארצות הברית, יכולת קבלת ההחלטות של הנשיא הולכת ומחמירה עם הזמן וכי בכירים בממשל שקלו להתפטר בהמוניהם ולנסות להשתמש בתיקון ה-25 בחוקה המאפשר להחליף את הנשיא המכהן.

מחבר הספר הוא אותו אדם שכתב מאמר דעה ב"ניו יורק טיימס" בשנה שעברה תחת הכותרת "אני חלק מההתנגדות בתוך ממשל טראמפ". בטור, שיצר סערה רבה, נטען כי "רבים מהגורמים הבכירים בממשלו שלו עובדים במרץ מבפנים כדי לבלום חלקים מסדר היום שלו ואת נטיותיו הקשות ביותר". טראמפ עצמו קרא למחבר הספר "פחדן" ותהה אם הוא בכלל אדם אמיתי.

"הוא כמו ילד בן 12 במגדל פיקוח, לוחץ על כפתורי הממשלה ללא אבחנה, אדיש למטוסים שמחליקים מעבר למסלול ההמראה ולטיסות המתרחקות בטירוף מנמל התעופה", נכתב בספר, על פי קטעים שהגיעו לוושינגטון פוסט. הספר יפורסם ב-19 בנובמבר.

עוד נטען כי כמה בכירים תכננו "טבח עצמי באמצע הלילה", שנועד להדליק נורה אדומה מפני התנהגותו של הנשיא מאחורי דלתיים סגורות. לבסוף, הקבוצה החליטה להימנע מכך כדי לא לערער על יציבות הממשלה. המחבר הודה כי "ההתנגדות" שהוביל נכשלה ולא השפיעה על הנשיא.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נואם במהלך עצרת תמייכה בלואיזיאנה 6 בנובמבר 2019. AP
טראמפ, בעצרת תמיכה בלואיזיאנה השבוע/AP

בקטעים מהספר שפורסמו ברשת NBC מתאר הכותב "תרגיל אש" כמעט יומיומי, שמוביל בכירים בממשל לבטל את תכניותיהם ולמהר לבית הלבן בכדי לעצור את טראמפ לפני שיוכל להעביר את "הרעיון המטורף או ההרסני" האחרון שלו".

לפי הכתוב, הצוות מפעיל את האות, מתקשר כדי לקבוע פגישה דחופה או לערוך שיחת ועידה. 'הוא עומד לעשות משהו', מזהיר אחד מהם את הקבוצה ומסביר על מה הנשיא עומד להכריז. "הוא לא יכול לעשות את זה. כולנו נראה כמו אידיוטים וירצחו אותו בעיתונות על זה", מכריז אחר. 'כן, טוב, אני אומר לך שהוא הולך לעשות את זה אלא אם מישהו יגיע אליו מהר', מזהיר הראשון. 'אתה יכול לבטל את אחר הצהריים שלך?'".

עוד בוואלה!

בעקבות שימוש לא ראוי בקרן צדקה: טראמפ נקנס בשני מיליון דולר

לכתבה המלאה

"כמו לדבר אליו בארמית דרך כרית"

המחבר כתב עוד כי עם התקדמות כהונתו של טראמפ, הוא עדכן פחות ופחות את בכירי ממשלו על החלטותיו. "הוא פחות נכון לבחון מראש את החלטותיו כיום", נכתב. עוד נטען כי המועצה לביטחון לאומי, באופן מיוחד, מתקשה להתנהל מול טראמפ.

"אם המטרה היא לחנך את המפקד העליון החדש, הם לא יכולים להגיש דוח בן 50 עמודים תחת הכותרת של משהו כמו 'האסטרטגיה הלאומית המשולבת לשותפות ולהגנה באזור הודו והפסיפיק' ולצפות שהוא יקרא זאת, ואז לדון בכך", נכתב. "זה יהיה כמו לדבר אליו בארמית דרך כרית, אפילו אם הוא ינסה מאוד לשים לשם, משהו שלא יקרה, הוא לא יצליח להבין מה לעזאזל הוא שומע".

מחבר הספר כתב כי אפילו משפחתו של טראמפ לא חסינה מהתפרצויותיו.

"זה לא משהו שמתחת לכבודו לתקוף את חברי משפחתו שלו, גם. ג'ארד (קושנר), אתה לא יודע על מה אתה מדבר, אוקיי? אני מתכוון לכך ברצינות. אתה לא יודע'", אמר, לפי הספר, הנשיא על חתנו ויועצו.

חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, בבית הלבן ב-11 באוקטובר 2019. רויטרס
בספר נטען שגם משפחתו של טראמפ לא חסינה מהתפרצויותיו. קושנר/רויטרס

"לא היינו רק מינויים של הנשיא, אלא שמרטפים מהוללים של הנשיא", נכתב בספר. "ישבתי והקשבתי בדממה ובאי-נוחות בזמן שהוא דיבר על מראה או ביצועים של נשים. הוא מעיר על איפור. הוא מתבדח על משקל. הוא מותח ביקורת על לבוש. הוא מטיל ספק בקשיחותן של נשים בסביבתו. הוא משתמש במילים כמו 'חמודה' ו'מתוקה' כשהוא פונה אל גורמי מקצוע. כך בדיוק לא צריך מנהל לפעול בסביבת עבודה".

דוברת הבית הלבן סטפני גרישם תיארה את הספר כ"יצירה בדיונית" פחדנית. "הפחדן שכתב את הספר הזה לא שם את שמו עליו כי הוא לא כולל דבר מלבד שקרים", היא מסרה. הסופר אמר לוושינגטון פוסט כי הוא עשוי לחשוף את זהותו בעתיד, אך בחר לכתוב את הספר בעילום שם כי "הדיון לא עוסק בי".

דוברת הבית הלבן סטפני גרישם עם המראתו של טראמפ מהבית הלבן לג'ורג'יה ב-8 בנובמבר 2019. רויטרס
"יצירה בדיונית, כותב הספר - פחדן". דוברת הבית הלבן, גרישם/רויטרס

משרד המשפטים האמריקני שלח ביום שני מכתב להוצאה לאור של הספר ולסוכנות שלו, בטענה שייתכן שבוצעה הפרה של הסכם סודיות, וביקש מידע שעשוי לסייע בחשיפת זהותו של הכותב. ההוצאה, "האצ'ט", השיבה שהיא לא תספק מידע נוסף מעבר לכינויו של הסופר כ"בכיר בממשל בהווה או בעבר".

העדויות מגיעות על רקע הליך ההדחה המתנהל נגד טראמפ במסגרת פרשת "אוקראינה-גייט". חברי הקונגרס הדמוקרטים צפויים להתחיל בשימועים פומביים שיעסקו בחשד שבכירים בממשל טראמפ - ועורך דינו, רודי ג'וליאני - לחצו על נשיא אוקראינה וולודימרי זלנסקי להכריז על פתיחה בחקירת שחיתות נגד משפחתו של ג'ו ביידן, יריבו של טראמפ, בתמורה לסיוע צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully