וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שימוש לא ראוי בקרן צדקה: טראמפ נקנס בשני מיליון דולר

8.11.2019 / 3:57

ביהמ"ש בניו יורק הטיל את העונש הכספי על הנשיא, לאחר שהודה כי אישר לצוות קמפיין הבחירות ב-2016 לעבוד בתיאום עם קרן טראמפ בגיוס כספים לנזקקים, "כדי לקדם את הקמפיין הפוליטי שלו". הארגון יפורק, והכספים ייתרמו לעמותות. טראמפ תקף את ההחלטה: "רדיפה פוליטית"

צילום: רויטרס

בית המשפט במדינת ניו יורק, ארצות הברית, הורה אתמול (חמישי) לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשלם שני מיליון דולרים בעקבות שימוש בלתי-הולם בכספי צדקה בקמפיין הבחירות שלו ב-2016.

השופט סליאן סקרפולה הטיל על הנשיא את העונש לאחר שהודה בשורה של עבירות שהועלו בתביעה שהוגשה נגדו בשנה שעברה, על ידי משרד התובע הכללי במדינה. בין היתר, הודה טראמפ כי אישר לצוות הקמפיין שלו לעבוד בתיאום עם קרן הצדקה בגיוס כספים לווטרנים במדינת איווה, במהלך קמפיין הבחירות. האירוע תוכנן "כדי לקדם את הקמפיין הפוליטי של טראמפ", אמר השופט בהחלטתו.

עם זאת, הנשיא הגן על פעולות קרן הצדקה וצייץ כי הקרן עשתה "פילנתרופיה יעילה להפליא", שבפעולותיה היו רק "כמה הפרות טכניות קטנות". בהצהרה מתריסה שכתב טראמפ לאחר החלטת בית המשפט, אמר הנשיא כי "אני האדם היחיד שאני מכיר, ואולי האדם היחיד בהיסטוריה, שמסוגל לתת סכום כסף כה גדול לצדקה (19 מיליון דולר), ולהיות מותקף".

דונלד טראמפ, ארצות הברית, הבית הלבן, 7 נובמבר 2019. רויטרס
קרן הצדקה תפורק. טראמפ בבית הלבן, השבוע/רויטרס

טראמפ תקף סדרה של פרקליטים דמוקרטיים בניו יורק, שהיו מעורבים בתביעה, ואמר כי הם היו צריכים להשקיע את זמנם בחקירת קרן קלינטון. "אלה היו ארבע שנים של הטרדה ממניעים פוליטיים", אמר.

קרן הצדקה תתפרק, והסכום שנותר בה, 1.7 מיליון דולר בנוסף לקנס שקיבל טראמפ, יינתן לשמונה ארגונים ועמותות אחרות, בהם מוזיאון השואה. זאת, במסגרת הסכמים אליהם הגיעו עורכי הדין של טראמפ והתובעת הכללית בניו יורק, לטישיה ג'יימס.

ג'יימס, המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית, בירכה על החלטת בית המשפט ותיארה אותה כ"ניצחון גדול במאמצינו להגן על נכסי צדקה, ולהטיל אחריות על מי שיעשה שימוש לרעה בארגונים אלה לטובת רווח אישי". היא הוסיפה כי "אף אחד לא נמצא מעל החוק - לא איש עסקים, לא מועמד לנשיאות ואפילו לא נשיא ארצות הברית".

הנשיא הודה, בין היתר, כי אישר להוציא מכספי הקרן כעשרת אלפים דולר לטובת דיוקן שלו באורך שישה מטרים במהלך הקמפיין. בנוסף הוא הסכים להחזיר לקרן סכום של כ-11 אלף דולר שאותם הוא הוציא על מזכרות ספורט ושמפניה בערב התרמה של קרן הצדקה.

עוד בוואלה!

השתמשה בכסף בקמפיין הבחירות: קרן טראמפ תפורק אחרי שהפרה את החוק

לכתבה המלאה

הצהרת הנשיא לאחר החלטת ביהמ"ש

טראמפ נענש גם בהגבלות על מעורבותו בארגוני צדקה אחרים. שלושת ילדיו הגדולים, שהיו חברי הנהלת הקרן, יהיו חייבים לעבור הכשרה בתפקידיהם כמנהלים בארגונים שלא למטרות רווח.

עם זאת, חרף העובדה שלקרנות צדקה אסור על פי החוק לקחת חלק בקמפיינים פוליטיים, השופט נתן לטרמאפ נקודות זכות על מעשיו הטובים, בכך שאכן העניק 2.8 מיליון דולר שקרנו גייסה לטובת ארגון ותיקי המלחמות. במקום לקנוס אותו בסכום זה, כפי שדרש משרד התובע הכללי, השופט קיצץ את הסכום הסופי לשני מיליון, ודחה את הדרישה לפיצויים כעונש.

קרן טראמפ מסרה כי היא מרוצה מההחלטה, וטענה כי השופט "הכיר בכך שכל אגורה שגייסה אי פעם קרן טראמפ, הלכה לסיוע לנזקקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully