וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של טראמפ טוען: זהו איש המודיעין שהוביל לפתיחת הליך ההדחה

דונלד טראמפ ג'וניור שיתף את שמו של עובד ה-CIA שתלונתו הביאה לכאורה לפתיחת חקירת ההדחה נגד נשיא ארה"ב, בזמן שבבית הלבן מכפישים את ניסיון ההדחה המתגבר בקונגרס נגד הנשיא

צילום: רויטרס

דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של נשיא ארצות הברית, פרסם אמש (רביעי) בטוויטר את שמו של חושף השחיתויות שתלונתו הביאה לכאורה לפתיחת חקירת ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ, תוך הפרת מוסכמות ההגנה על גורמים רשמיים המגלים עוולות בממשל.

בעוד טראמפ עצמו יצא בקריאות לפרסום שמו של איש המודיעין, שהתלונן בפני גורמי האכיפה כי הנשיא ניצל את מוסד הנשיאות לרעה במטרה לקדם את האינטרסים האישיים שלו, בנו צייץ בטוויטר את שמו המלא של עובד ה-CIA. בציוץ שיתף טראמפ ג'וניור קישור לאתר הימני ברייטברט, בו רמז כי האדם, ששמו הופץ ברשת בשבועות האחרונים, היה תומך של המפלגה הדמוקרטית ומתנגד לטראמפ.

בסוכנויות הידיעות לא הצליחו לאמת את זהותו של איש המודיעין, שציוץ שמו על ידי טראמפ ג'וניור מגיע בזמן שבבית הלבן מכפישים את ניסיון ההדחה המתגבר בקונגרס נגד הנשיא, ומתארים אותו כמהלך פוליטי.

דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם לפני אביו בעצרת בסינסינטי, אוגוסט 2019. AP
צייץ את שמו של חושף השחיותיות. דונלד טראמפ ג'וניור/AP

בתוך כך, הסנאטור הרפובליקני רנד פול איים אמש לחשוף את זהותו של מפרסם השחיתויות שזהותו עד כה נותרה חסויה, כשהוא עומד לצד טראמפ בעצרת בחירות בקנטאקי ביום שני. "אנו גם יודעים כעת את שמו של הגורם... אני אומר לתקשורת, עשו את העבודה שלכם ופרסמו את שמו", אמר. טרמאפ הצטרף אמש לקריאות, וצייץ: "אין חושף שחיתויות. יש מישהו שיש לו סדר יום נגד דונלד טראמפ".

בשבוע שעבר אישר בית הנבחרים את הפיכת הליך ההדחה נגד טראמפ לרשמי. הנשיא האמריקני תקף את ההחלטה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"ציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקנית!". דוברת הבית הלבן סטפני גרישם אמרה לאחר ההצבעה כי "הדמוקרטים רוצים להגיש את פסק הדין מבלי לתת לממשל הזדמנות להתגונן. זה לא הוגן, לא חוקתי ולא אמריקני".

חקירת ההדחה של בית הנבחרים מתמקדת בשיחת טלפון שנערכה ב-25 ביולי, בה לחץ טראמפ על נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לחקור את האנטר ביידן, בנו של יריבו הפוליטי והדמוקרט הבכיר ג'ו ביידן, בחשד שקיים ניגוד עניינים בעבודתו בחברת גז מקומית. לשם כך, טראמפ לחץ על אוקראינה בכך הקפיא לכאורה את הסיוע הצבאי האמריקני לקייב, בסכום של כ-400 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully