וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתמשה בכסף בקמפיין הבחירות: קרן טראמפ תפורק אחרי שהפרה את החוק

18.12.2018 / 19:39

התביעה במדינת ניו יורק הודיעה כי הקרן שהקים נשיא ארה"ב בטרם נבחר לתפקיד תתפרק מנכסיה בשל "דפוס מזעזע" של עבירות על החוק. התביעה תימשך בדרישה לפיצויים מהקרן המשפחתית

עריכה: ליר שפיגלר

"קרן טראמפ", קרן הצדקה שהקים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהיותו אזרח פרטי, תתפרק - כך הודיע היום (שלישי) משרד התובע הכללי בניו יורק, על רקע שורה של תביעות שהוגשו נגד הקרן על שימוש בכספים בניגוד לנהלים לשם תועלת אישית ופוליטית. טראמפ ומשפחתו טרם הגיבו.

התובעת הכללית של ניו יורק, ברברה אנדרווד, האשימה את הקרן ב"דפוס מזעזע של עבירות על החוק" שהתבצע לדבריה באופן חוזר ונשנה תוך תיאום בלתי חוקי עם הקמפיין הנשיאותי של טראמפ בשנת 2016. "הקרן תפקדה פחות או יותר כמו פנקס צ'קים לשירות המטרות העסקיות והפוליטיות של טראמפ", כתבה אנדרווד.

עם זאת, גם לאחר סגירת קרן הצדקה, התביעה בנושא תמשיך להתנהל. בין דרישות התביעה: פיצויים בגובה 2.8 מיליון דולר ואיסור על טראמפ ושלושת ילדיו לשמש נציגים בדירקטוריון של ארגוני צדקה בניו יורק. נציג הקרן והתובעת הכללית הסכימו כי לאחר הפירוק, נכסי הקרן, המוערכים בכ-1.7 מיליון דולר, יחולקו תחת פיקוח בית המשפט.

לדברי אנדרווד, "זהו ניצחון חשוב לשלטון החוק, בכך שזה מבהיר שיש מערכת אחת של חוקים לכולם. אנחנו נמשיך עם התביעה כדי לוודא שקרן טראמפ ומנהליה נושאים באחריות להפרות החוק מצדם".

עוד בוואלה! NEWS:
העבריין יצחק אברג'יל בעדותו בפרשת החיסולים: "קברו אותי, עשו ממני קססה"
נתניהו בזירת הפיגוע בגבעת אסף: "נחזק את ההתיישבות עוד יותר"
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן

נשיא ארה"ב טראמפ בסיום אירוע בבית הלבן, 15 בדצמבר 2018. רויטרס
טראמפ באירוע בבית הלבן, שבת/רויטרס

קרן הצדקה של טראמפ עלתה לכותרות בכמה הזדמנויות בקמפיין הבחירות, לעתים בהקשרים לא מחמיאים. בוושינגטון פוסט פורסם בספטמבר 2016 כי ב-2007 השתמש טראמפ ב-20 אלף דולר מכספי הצדקה על מנת לקנות דיוקן ענקי של עצמו בגובה 1.80 מטר שהוצב באחד ממגרשי הגולף שלו.

בפרסום אחר בעיתון נחשף כי טראמפ השתמש ב-258 אלף דולר מכספי קרן הצדקה על מנת ליישב תביעות וקנסות שהיו תלויים נגד עסקיו. לפי הפרסום, בשני מקרים שונים, הפשרה הייתה שבמקום לשלם את הסכום שנדרש, תרמה קרן טראמפ כסף לצדקה - במקרה אחד לוותיקי הצבא ופעם אחת למוסד צדקה אחר.

בפרסום שלישי של העיתון נכתב כי לקרן טראמפ אין אישור לגייס כספים. בוושינגטון פוסט הסבירו כי לפי התקנות במדינת ניו יורק, כל קרן צדקה שמגייסת סכומים הגבוהים מ-25 אלף דולר בשנה נדרשת באישור מיוחד, אישור שלפי הפרסום קרן הצדקה של טראמפ לא הנפיקה מעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully