וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן

18.12.2018 / 20:40

המשטרה הודיעה כי נמצאה תשתית ראייתית נגד גנדלמן, שעל פי החשד פעל לקידום האינטרסים של הקבלן סמי לוי בתמורה לתמיכתו במועמדותו לראשות העיר. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות

עריכה: ניב מעוז

המשטרה המליצה היום (שלישי) להעמיד לדין את ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן בחשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. בנוסף לגנדלמן, נמצאה תשתית ראייתית גם נגד הקבלן סמי לוי. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.

בראשיתה של החקירה עמד חשד שלפיו צביקה גנדלמן, בהיותו מועמד לראשות העיר, פעל לקידום האינטרסים של לוי בתמורה לתמיכתו האלקטורלית במועמדותו. המשטרה הדגישה כי "קרבה פסולה זו לא דווחה על ידי הצדדים לגורמים הרלוונטיים בעירייה וזאת חרף היותם של החשודים בניגוד עניינים כאמור".

החקירה, שכללה כמה פרשיות שבמסגרתן נחקרו מעורבים רבים, התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית לכאורה נגד גנדלמן ולוי, כל אחד על פי חלקו, לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות לפי חוק המחשבים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי חקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
אופנועים וכוחות גדולים דרך המנהרה: כך תכנן חיזבאללה פשיטה לישראל
העבריין יצחק אברג'יל בעדותו בפרשת החיסולים: "קברו אותי, עשו ממני קססה"
ח"כ בגין במתקפה על הממשלה: מקדמת חוקים מופרכים ומתנערת מאחריות

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן נגדו יוגש כתב אישום, ארכיון. שלומי גבאי
המשטרה המליצה על כתב אישום. צביקה גנדלמן ראש עיריית חדרה/שלומי גבאי

גנדלמן נכנס לפוליטיקה לפני עשר שנים על מצע של יושרה ושקיפות, כשהקים רשימה עצמאית בשם "חדרה 1". גנדלמן, בן 61, הוא גרוש, אב לארבעה ילדים וסב לנכד. בת זוגו היא מורן שגב, שעוכבה אף היא לחקירה. הוא מכהן בתפקידו האחרון מאז שנת 2013, עת התמודד על התפקיד מטעם מפלגת "יש עתיד". יו"ר המפלגה ושר האוצר דאז, יאיר לפיד, תמך בו אישית ואף הכריז יחד איתו בכנס בחירות בעיר כי "אנשים לא רוצים ראש עיר החשוד בפלילים". בהמשך, גנדלמן הושעה מחברותו במפלגה בתוך שעות מרגע היוודע החשדות נגדו.

עורך הדין ליאור אפשטיין, המייצג את ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, מסר לוואלה!NEWS בתגובה להמלצות המשטרה כי "משמצאה המשטרה שאין שוחד בפרשה, נחשפנו כולנו שוב לכך ששיטות החקירה המחייבות מעצר מובילות לתוצאות לא נכונות. עבודת המשטרה מצוינת בעניין השוחד ובעניין הפרת האמונים, זו שאלה משפטית ששמה הדומיננטיות של המשטרה נמוכה יותר וממצאיה חשובים ככל שיהיו - אינם סוף פסוק".

עו"ד מירון רוזנטל, המייצג את לוי, מסר בתגובה להודעת המשטרה: "כפי שטענתי בתחילת הפרשייה, אין ראיות שקושרות את מרשי לעבירות החמורות שתחילה טענה המשטרה קרי שוחד והלבנת הון. מהפרטים שנמסרו לי באופן אישי מבכיר ביחא''ה עולה כי החשד היחידי שנותר הינו הפרת אמונים מצד מרשי וזו ההמלצה של היחידה החוקרת". עוד הוסיף כי הוא "בטוח שלא יוגש כתב אישום" נגד לוי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הקבלן החדרתי סמי לוי, ארכיון. שלומי גבאי
הקבלן מחדרה, סמי לוי/שלומי גבאי

עו"ד אוהד מרחב, לשעבר חבר מועצת העיר חדרה ומחושפי הפרשה, אמר לוואלה!NEWS כי הוא לא מופתע, "מבחינתי אין חדש בנושא. את כל מה שהיה לי להגיד אמרתי במהלך השנתיים האחרונות והדברים מקבלים עתה אימות. שילמתי על כך מחיר כבד. גם אישית וגם פוליטית. בליכוד הפכו אותי למטרה, נלחמו נגדי בבחירות ושפכו על זה הרבה כסף. העובדה היא שהצליחו והיום אני בחוץ".

תגובת יו"ר האופוזיציה בחדרה, עו"ד יניב דרי להמלצה להעמיד לדין את ראש עיריית חדרה: "קיבלנו את העדכון האחרון בדבר המלצת המשטרה להעמדה לדין של ראש העירייה צביקה גנדלמן. בעת הזו, כחודש וחצי לאחר הבחירות, אין הנהלת עיר או קואליציה מתפקדת. ממילא וועדות החובה העירוניות אינן מאויישות והתפקוד העירוני סובל משיתוק". עוד הוסיף דרי כי ''תחת הנסיבות שנוצרו ולאור הפגיעה בשירות לתושב והיכולת לנהל את העיר, יש הכרח כי פרקליטות המדינה תגיע בדחיפות לכדי הכרעה בשאלה האם להגיש כתב אישום כנגד מר גנדלמן אם לאו, כך שניתן יהיה להחזיר את התפקוד העירוני למסלולו. העיר אינה יכולה לשאת תקופה ארוכה של אי ודאות וחוסר תפקוד שמתבטאת בפגיעה בתושבים".

יצויין כי באירוע משותף של התנועה לאיכות השלטון עם וואלה!NEWS לקראת הבחירות המקומיות, גנדלמן בחר שלא להגיע ולא לחתום על האמנה למאבק בשחיתות. בתחילה אישר את השתתפותו, אח"כ ביטל, בטענה שהתארגנה שם פרובוקציה כנגדו. הערב, בעקבות פרסום המלצות המשטרה, מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "צר לנו לשמוע על ראש עיר נוסף שמצטרף לסטטיסטיקה העגומה שמשקפת את המצב בשלטון המקומי בישראל. למאבק בשחיתות בשלטון המקומי חשיבות עצומה עבור כל מדינה המגדירה עצמה מדינה דמוקרטית ותיקי חקירות של נבחרי ציבור צריכים להיות בראש סדר העדיפויות של מערכת אכיפת החוק". עוד הוסיפה התנועה לאיכות השלטון כי ''אנו קוראים לפרקליטות לקבל החלטה בתיק בהקדם האפשרי ולא לאפשר מצב בו ראש עיר נאלץ להמשיך ולכהן כשעננת חשדות מרחפת מעל ראשו".



(עדכון ראשון: 16:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully