וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בגין במתקפה על הממשלה: מקדמת חוקים מופרכים ומתנערת מאחריות

18.12.2018 / 12:30

בהקלטות שהגיעו לידי וואלה! NEWS נשמע הח"כ בביקורת חריפה נגד ממשלת נתניהו בנושא חוק ההסדרה וגירוש משפחות מחבלים. "ראינו התנערות מאחריות שמתחייבת לפי חוק". אמר. הדברים עוררו סערה בליכוד וראש הממשלה לא נשאר חייב: "אני משוכנע ביעילות של זה"

בני בגין מותח ביקורת על הממשלה בישיבת סיעת הליכוד, 17 בדצמבר 2018/עריכה: שניר דבוש ותומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא ציפה למתקפה שהשמיע אתמול (שני) ח"כ בני בגין, חבר מפלגתו, בחלק הסגור של ישיבת סיעת 'הליכוד' בכנסת נגד הממשלה בראשה הוא עומד. "אני מאד נזהר במתן עצות לממשלה בנושאי הביטחון", הקדים בגין כפי שנשמע בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS. "אבל בהתנהגות של חברים בממשלה לא ראינו עוצמה אלא את היפוכה, ראינו התנערות מהאחריות המשותפת שחבר בממשלה חייב בה על פי חוק".

בגין ייחס את דבריו לשתי הצעות חוק שאושרו בתחילת השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה - גירוש משפחות מחבלים של ח"כ מוטי יוגב מ'הבית היהודי' וחוק ההסדרה שנועד להסדיר את מעמדם של עשרות מאחזים ביהודה ושומרון שהוקמו על אדמות מדינה, חוק שחתומים עליו ח"כ יואב קיש ממפלגתו וח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' וכן להפגנת הימין נגד מדיניות הביטחון של הממשלה שבה השתתפו שרי הממשלה.

את החוקים כינה בגין "מופרכים", ואמר כי "בהפגנה של חולשה הממשלה קיבלה את שני החוקים מתוך היגררות אחרי הבית היהודי". בגין אמר על חוק ההסדרה החדש כי "הממשלה מבקשת שיאנסו את הממשלה בעזרת חוק שאותה ממשלה תעביר בכנסת כדי לבצע החלטה שאותה ממשלה לא רוצה לבצע ואותם מושלים מתלוננים על חוסר במשילות. הממשלה רוצה להחליט? תחליט. לא רוצה? לא תבקש מאתנו לאנוס אותה לקיים את החלטותיה".

עוד בוואלה! NEWS
מבצע מגן צפוני: חיזבאללה ניסה לחסום את תוואי המנהרות בגבול
"הכי חשוב לי היה לברר מי רצח את אחי": אברג'יל מעיד בפרשה 512
פרסום ראשון: ארדן הציע לאלוף במיל' אבי מזרחי להתמנות למפכ"ל

בנימין נתניהו ובני בגין במסיבת עיתונאים משותפת. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"התנערות מהאחריות המשותפת שחבר בממשלה חייב בה על פי חוק", בגין על נתניהו/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בגין גם תקף את חוק גירוש משפחות מחבלים, "הענישה הזו היא לא רק כלי שאיננו חוקי, אלא זה איננו כלי יעיל למאבק בטרור. מבחינות מסוימות הוא ההפך". בסיום דבריו אמר בגין כי "בניגוד לסיסמאות, ההצעות האלה משדרות דווקא חולשה". הוא פנה לנתניהו שישב בחדר הסיעה ואמר לו "ממשלות בראשותך נלחמו ביעילות בטרור, וכך צריך להמשיך באחראיות מתוך הראייה הכללית האפשרית כפי שאנחנו בני אדם מסוגלים לה".

דבריו של בגין עוררו סערה גדולה בתוך ישיבת הסיעה, וגררו תגובות רבות מצד חברי מפלגתו. ח"כ אורן חזן הזכיר כי יש לו הצעת חוק לגירוש משפחות מחבלים לעזה תוך שלילת האזרחות הישראלית, ותקף את בגין "צריך להזכיר לך", הוא אמר, "להזכיר שאנחנו בתנועת הליכוד ולא במרצ או במפלגת אי הציונות". בהמשך אמר חזן כי אסור לקדם את החוק של הבית היהודי, "מספיק לתת לבית היהודי לעשות לנו סיבובים על הראש".

ח"כ ענת ברקו העירה כי "אין צורך בחוק לגירוש משפחות מחבלים". לדבריה, "רבין גירש אנשי חמאס וג'יאהד ללבנון בלי שום חקיקה". ח"כ יואב קיש תקף את בגין ואמר לו כי "חוק ההסדרה הוא גם חוק של הליכוד. החוק לקח החלטת קבינט שהממשלה לא מצליחה לממש והוא שם את זה בחוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בני בגין במליאת הכנסת 25 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"הענישה הזו היא לא רק כלי שאיננו חוקי, אלא זה איננו כלי יעיל למאבק בטרור", בני בגין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

מי שסיכם את הדיון היה נתניהו שאמר ביחס לדברי בגין כי "יש פה שאלה האם הכלי של הגירוש הוא אפקטיבי? אני משוכנע שבתוך יהודה ושומרון שזה יעיל ואפקטיבי. אני חושב שתועלתו עולה על נזקו אבל הטענה של המשפטנים שזה נוגד את ההלכה המשפטית. הדבר הזה יאותגר, זה ברור כשמש, ונראה לאן זה יגיע אבל אני משוכנע ביעילות של זה".

הצעת החוק ל"גירוש משפחות מחבלים" הינה הצעת חוק פרטית שהגיש חבר הבית היהודי מוטי יוגב, ולפיה, יוכל אלוף פיקוד המרכז בצה"ל לגרש את משפחת המחבל שפגע או ניסה לפגוע בבני אדם תוך שבוע ממועד הפיגוע, מאזור מגוריהם לאזור אחר ביהודה ושומרון וזאת "במטרה להגביר את ההרתעה". ההצעה אושרה בתחילת השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה לאחר דיון ארוך בקבינט המדיני-ביטחוני בנושא שבו היועמ"ש אביחי מנדלבליט הביע התנגדות נחרצת לקידומו.

חוק ההסדרה המכונה הצעת החוק "ההתיישבות הצעירה", היא של ח"כ קיש וסמוטריץ' ומטרתה להסדיר את התנאים של שורת יישובים ביהודה ושומרון שממתינים להסדרה חוקית בהתאם להחלטת קבינט שהתקבלה בשנה שעברה. החוק יאפשר לרשויות המוניציפליות להעניק תנאים מלאים ליישובים הללו ולהקפיא בהם את צווי ההריסה בתקופת הביניים עד שיסתיים תהליך ההסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully