וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: ארדן הציע לאלוף במיל' אבי מזרחי להתמנות למפכ"ל

18.12.2018 / 8:19

אחרי שניצב בדימוס משה אדרי הודיע על פרישתו מהמרוץ למשרת המפכ"ל, השר לביטחון פנים פנה אל אלוף פיקוד המרכז והציע לו את התפקיד. מזרחי, המשמש כיום סמנכ"ל באלביט מערכות, טרם השיב להצעה. מלשכת השר: איננו מתייחסים לספקולציות בנוגע לזהות המועמדים לתפקיד"

עריכה: איתי עמרם

השר לביטחון פנים גלעד ארדן פנה לאחרונה לאלוף במילואים אבי מזרחי, והציע לו להתמנות לתפקיד המפכ"ל - כך נודע לוואלה! NEWS. מזרחי, שבתפקידו האחרון בצה"ל שימש כאלוף פיקוד המרכז נמצא בימים אלה בחו"ל, טרם השיב להצעת השר. בימים אלה הוא מכהן כסמנכ"ל באלביט מערכות, ובשלב זה לא ברור אם יסכים לקבל על עצמו את התפקיד.

מלשכת השר לביטחון פנים נמסר כי "איננו מתייחסים לספקולציות המועלות בקשר לזהות המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה". עם זאת, בסביבתו של מזרחי אישרו את הדברים.

הצעת השר ארדן באה כשבועיים לאחר שניצב בדימוס משה אדרי, שהוכרז כמועמדו של השר ארדן, הסיר את מועמדותו לתפקיד. מינויו של אדרי נתקל בקשיים רבים, בראשם פסילת הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג. הפסילה נבעה בשל התנהלות בעייתית של אדרי, במסגרתה בין השאר עלה החשד שהסתיר מהוועדה למינוי בכירים פגישה שקיים עם בוחנת הפוליגרף שהוסמכה לבדוק אותו, עליו דווח לראשונה בוואלה! NEWS.

אבי מזרחי. Creative Commons
טרם השיב להצעת השר. אלוף/Creative Commons

בעקבות האירוע, השר גלעד ארדן החליט להעמיק את הבדיקות למועמדים הנוספים לתפקיד ולא להסתפק בבדיקה שמבצע היועץ המשפטי לממשלה. המועמדים שעליהם דובר אז היו מפקד מחוז ירושלים יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב דוד ביתן וממלא מקום המפכ"ל בפועל מוטי כהן.

במקביל לבדיקת הניצבים המכהנים, המשיך ארדן לבחון מועמדים מחוץ לשורות המשטרה, בהם קצינים שפרשו מהשירות וכמה קצינים במילואים מצה"ל. אחד המועמדים שבוצעה בדיקה לגביהם היה ניצב בדימוס בנצי סאו, שבתפקידו האחרון במשטרה שימש כממלא מקום המפכ"ל, עד לכניסתו לתפקיד של רוני אלשיך. עם זאת, לוואלה! NEWS נודע כי סאו דחה את הצעת הגישוש מצדו של השר. "אני חושב שבעת הזאת צריך מפכ"ל מאחד מבין הניצבים המכהנים במשטרה כיום", אמר סאו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים למפכ"לות, בניין צ'מפיון, בני ברק. ראובן קסטרו
בחן מועמדים מחוץ לארגון. ארדן/ראובן קסטרו

מזרחי, יליד קריית ים, שירת בסיירת גולני, ואת מסלול הקצונה שלו עשה בחיל השריון. במהלך מלחמת לבנון הראשונה שוחרר מצה"ל ועבר לשרת כמאבטח בשב"כ. לאחר כמה שנים שב לצה"ל, שימש כמפקד גדוד טנקי מרכבה, כמפקד חטיבה ולאחר מכן שימש כנספח צה"ל בארצות הברית. לאחר שובו שימש כמפקד אוגדת 36, ולאחר מכן ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה וכאלוף פיקוד מרכז ומפקד זרוע היבשה.

מזרחי התמודד על תפקיד הרמטכ"ל אולם לא זכה בתפקיד. לאחר פרישתו הוא מונה לסמנכ"ל בחברת אלביט מערכות. הוא נחשב לקצין מוערך מאוד ובמסגרת שירותו כאלוף פיקוד המרכז הוא אישר שורה של מבצעים משותפים בין צה"ל למשטרה ביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully