וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: התובע הכללי סירב לבקשת טראמפ להכריז שלא עבר על החוק

7.11.2019 / 22:20

גורם המעורה בנושא אמר כי נשיא ארה"ב רצה שבר יכנס מסיבת עיתונאים שבה יצהיר כי הוא לא הפר שום חוק במהלך שיחת הטלפון שלו עם נשיא אוקראינה, שהובילה לפתיחת הליך ההדחה, אך האחרון דחה זאת למורת רוחו של טראמפ. הנשיא, מצדו, הכחיש וזעם: "התקשורת - אויבת העם"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ רצה שהתובע הכללי, וויליאם בר, יכנס מסיבת עיתונאים שבה יצהיר כי הוא לא הפר שום חוק במהלך שיחת הטלפון שלו עם נשיא אוקראינה בחודש יולי, שבה לחץ טראמפ על מקבילו האוקראיני וולודימיר זלנסקי לחקור את יריבו ג'ו ביידן - כך אמר גורם המעורה בנושא.

בר דחה את הבקשה של טראמפ, שהגיעה בספטמבר, בסביבות הזמן שבו הבית הלבן שחרר תמלול גס של שיחת הטלפון עם זלנסקי מ-25 ביולי, שעומדת במרכז חקירת ההדחה של הקונגרס. הגורם אמר כי טראמפ המשיך להתבטא בכעס על הסירוב של בר לצאת להגנתו בפומבי, אם כי גורמים אחרים הסבירו בהמשך את נימוקי המשרד. הגורם דיבר בעילום של על מנת לחשוף דיונים פנימיים.

טראמפ זעם בעקבות הדיווח, שפורסם לראשונה בוושינגטון פוסט. הוא כתב בטוויטר כי הדיווח "אינו נכון לחלוטין וזה סתם עוד סיפור 'פייק ניוז' עם מקורות אנונימיים שאינם קיימים". הנשיא המשיך להשתלח בעיתונות, והכריז כי התקשורת היא "אויבת העם".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לוחץ את ידיו של התובע הכללי וויליאם בר באירוע בשיקגו, 28 באוקטובר 2019. AP
טראמפ ובר באירוע בשיקגו, בשבוע שעבר/AP

הדמוקרטים בבית הנבחרים חוקרים את הלחץ שהפעיל טראמפ על אוקראינה כדי לחקור יריבים פוליטיים בזמן שהקפיא את כספי הסיוע למדינה המזרח אירופית.

עם זאת, טראמפ מתעקש שהוא לא עשה שום דבר רע. "פשוט קראו את התמלול", כתב טראמפ. "משרד המשפטים כבר קבע שהשיחה הייתה טובה". ככל הנראה, זו התייחסות להצהרה של משרד המשפטים מחודש ספטמבר שבה הודיעה כי המחלקה הפלילית במשרד "סקרה את הרישום הרשמי של השיחה וקבעה, בהתבסס על העובדות והחוק, כי לא הייתה הפרה של מימון קמפיין וכי אין צורך בפעולה נוספת".

בר עלה לכותרות כשכינס מסיבת עיתונאים לקראת פרסום הדוח של התובע המיוחד רוברט מולר על ההתערבות הרוסית בבחירות. בר צייר את מה שרבים ראו כתמונה מחמיאה מדי של טראמפ והצהיר שוב ושוב כי החוקרים לא מצאו "שום קנוניה" בין הקמפיין של טראמפ לבין רוסיה, נקודה שטראמפ מנסה לנצל לצורך טענתו שהוא חף מכל אשמה.

בעוד שהופעתו גרפה שבחים מטראמפ, היא גם העלתה חשש בקרב אלו שכבר חששו מעצמאותו של התובע הכללי אחרי שבר פרסם מכתב המסכם את מסקנות הדוח, שעליו אמר מולר כי אינו "תיאר את כל הקשרו, אופיו ומהותו" של הדוח המלא וגרם ל"בלבול בקרב הציבור באשר להיבטים קריטיים של תוצאות" החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully