וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לאחר הסגרתה: מלכה לייפר הורשעה בהתעללות מינית בתלמידותיה באוסטרליה

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 10:14

לייפר נמלטה לישראל בשנת 2008 לאחר שהואשמה בעבירות מין בתלמידות בבית ספר שניהלה במלבורן. מאז 2014 נעשו ניסיונות להסגירה לאוסטרליה, שצלחו רק ב-2021, אז הוחזרה לשם בתום התהליך המשפטי נגדה

בווידאו: דיון בביהמ"ש המחוזי בהסגרת מלכה לייפר לאוסטרליה/עריכה: איתי עמרם

בית המשפט באוסטרליה הרשיע היום (שני) את מלכה לייפר בהתעללות מינית בשתי תלמידותיה לשעבר. לייפר נמלטה לישראל בשנת 2008 ומאז נעשו ניסיונות להסגירה לאוסטרליה, שלא צלחו עד שנת 2018, בשל הטענה שהיא לא כשירה לעמוד לדין. בפרשת ההסגרה היה מעורב שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, שנחקר באזהרה בחשד שהפעיל לחץ כדי למנוע אותה. לייפר הוסגרה לבסוף בינואר 2021.

המשפט נגד לייפר ארך שישה שבועות בבית המשפט המחוזי של ויקטוריה, שבסופו מצא חבר המושבעים את לייפר, בת 56, אשמה בעבירות הכוללות אונס ותקיפה מינית של שתי האחיות דסי ארליך ואלי סאפר בין השנים 2003 עד 2007. עם זאת היא זוכתה מהאישומים נגדה הנוגעים לתקיפה האחות השלישית ניקול מאייר. לייפר תשוב לבית המשפט ב-26 באפריל, אז ייקבע עונשה.

מלכה לייפר, מנהלת בית הספר באוסטרליה שחשוד בעבירות מין בתלמידותיה וישראל לא מסגירה בחזרה לשם, 28 בדצמבר 2019. AP
לייפר בדצמבר 2019/AP

לאחר שהועלו האשמות נגדה באוסטרליה, לייפר נמלטה לישראל בשנת 2008 ומאז נעשו ניסיונות להסגירה. הניסיונות לא צלחו עד שנת 2018 בשל טענות שהיא לא כשירה לעמוד לדין, אולם לבסוף טענות אלה הופרכו והיא הוסגרה לבסוף בינואר 2021.

בפרשת הסגרתה של לייפר היה מעורב שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן מיהדות התורה, שנחקר באזהרה בחשד שהפעיל לחץ על הפסיכיאטר המחוזי בירושלים, שיכתוב חוות דעת שתקבע שלייפר אינה כשירה לעמוד לדין. בינואר 2022 חתם ליצמן על הסדר טיעון שבו הוא הודה בפרשה, הורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים, ופרש מהחיים הפוליטיים.

מארגון "מגן" שליווה את הנפגעות נמסר: "סוף סוף לאחר שנים של עינוי דין, עשה בית המשפט באוסטרליה צדק והרשיע את מלכה לייפר. זהו יום בשורה לכלל נפגעות ונפגעי עבירות המין שרואים שגם אם ההליכים נמשכים וגם אם הפוגעים מנסים להתחמק מלתת את הדין בסופו של דבר הם משלמים על מעשיהם. אנו גאים בנפגעות שמצאו כוחות לנהל מאבק ארוך גם כשהוא היה נראה חסר סיכוי, והוכיחו לכולם שהצדק יכול להיעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully