וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום הסאגה המשפטית: מלכה לייפר הוסגרה לאוסטרליה

בתום שש שנים של הליכים משפטיים, לייפר הוצאה מתא המעצר והועלתה בשעות הבוקר המוקדמות על מטוס בדרכה לאוסטרליה, שם תועמד לדין בנוגע לשורה של עבירות מין בתלמידות. הסגרתה התאפשרה לאחר שהעליון דחה את ערעורה בנושא

בווידאו: דיון בביהמ"ש המחוזי בהסגרת מלכה לייפר לאוסטרליה/עריכה: איתי עמרם

מלכה לייפר, הנאשמת בשורה של עבירות מין בתלמידותיה, הוסגרה הבוקר (שני) לידי אוסטרליה. הסגרתה התממשה לאחר כשש שנים בהם מתנהל הליך משפטי נגדה בישראל, ולאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורה. הבוקר, פחות מיממה לקראת סגירת נמל התעופה בן גוריון, היא הועלתה על מטוס בדרכה לאוסטרליה - שם תועמד לדין על שורת עבירות מין.

לפני כחודש קבע בית המשפט העליון בישראל כי למרות הערעור שהגישה - לייפר תוסגר לאוסטרליה. השופטת ענת ברון כתבה בהחלטה כי "כידוע יש לכבד הסכמי הסגרה שכרתה מדינת ישראל שתכליתם שיתוף פעולה בינלאומי למיגור פשיעה, ויידע כל מי שמבקש למלט עצמו מן הדין כי לא ימצא בישראל עיר מקלט".

שופטי העליון, עמית, ברון וגרוסקופף קבעו כי מתקיימים התנאים להסגרתה וציינו כי אם תורשע תוכל לבקש לרצות את עונשה בישראל. "מאז שהוגשה העתירה, דומה כי אין הליך שהמערערת לא נקטה בו וכי אין טענה שפסחה עליה, בניסיון למנוע את הסגרתה", כתבה ברון. "עם מתן פסק דיננו נסתם הגולל על הטענות כולן והכרזתה של המערערת כבת הסגרה מקבלת תוקף סופי".

מלכה לייפר שנאשמת באוסטרליה בגין עבירות מין בילדות, בדיון במעצרה בבית בבית משפט השלום בפתח תקווה. 13 בפברואר 2018. פלאש 90, פלאש 90
לייפר בדיון בבית המשפט ב-2018/פלאש 90, פלאש 90

בארגון "מגן" שהוביל את המאבק נגד חוות הדעת הפוטרת את לייפר מהעמדה לדין בירכו על ההסגרה. "לקח למעלה מ-70 דיונים עד שהוחלט על ההסגרה אך לבסוף גם הרגע הזה הגיע", אמרו בארגון, המלווה גם את נפגעותיה. "אנו עומדים לצדל ומחזקים את ידיהן לקראת תחילת המסע הבא מול מערכת הצדק האוסטרלית. כארגון וכקהילה נמשיך להלחם עבור נפגעים ונפגעות נוספים, ונלחם בכל הכוח שישראל תחדל להיות מדינת מקלט עבור עברייני מין ושסאגת הסגרה שכזו לא תחזור על עצמה שוב".

אינה לוקה בנפשה

בספטמבר האחרון, קבע בית המשפט המחוזי כי לייפר בת הסגרה אחרי עשרות דיונים שעסקו בכשירותה לעמוד לדין. השופטת מרים לומפ התייחסה בהחלטתה לשורת עדויות המתלוננות וכתבה כי "תכליתו היחידה של הליך ההסגרה היא לברר האם ישנה הצדקה להמשך בירור המקרה בהליך פלילי במדינה המבקשת. לאחר שעיינתי בעתירה ובראיות המצורפות לבקשת ההסגרה, ושמעתי את טענות באי כוח הצדדים בדיון שלפניי, אני סבורה כי תכלית זו מתקיימת בענייננו. מכלול הראיות שהוצגו על ידי העותר, די בהן כדי לבסס את דרישת ה'אחיזה לאישום'".

לייפר הואשמה בעשרות עבירות מין בתלמידות בבית ספר שניהלה במלבורן. בשנת 2008 היא נמלטה לישראל, ובאוגוסט 2014 עתרה המדינה לבית המשפט בבקשה להכריז על לייפר כבת הסגרה לבקשת אוסטרליה. לייפר נעצרה ושוחררה למעצר בית.

מלכה לייפר, במהלך דיון בנושא הסגרתה (באמצעות זום) בבית משפט השלום בירושלים 20 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
הדיון בעליון בערעורה של לייפר (משמאל, בשיחת וידאו)/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

שנתיים לאחר מכן, ביוני 2016, בית המשפט עצר את דיונו בעתירה, לאור חוות הדעת של פסיכיאטר מחוז ירושלים, לפיה לייפר אינה כשירה לעמוד לדין, והליך ההסגרה הופסק. בפברואר 2018, לייפר נעצרה פעם נוספת לאחר שנאספו נגדה ראיות המוכיחות כי היא מתחזה ואינה לוקה בנפשה, והמדינה ביקשה לחדש את ההליכים בעניינה. בבקשה נטען כי ישנן ראיות שלייפר מנהלת אורח חיים נורמלי והציגה מצג שווא בפני המטפלים והוועדה הפסיכיאטרית. בפני בית המשפט הוצגו חוות דעת שונות על ידי המדינה והסנגורים.

בספטמבר 2019, החליטה השופטת מרים לומפ כי צוות מומחים ייבחן את מצבה של לייפר. הצוות הורכב מפסיכיאטר מחוז צפון ופסיכיאטר מחוז חיפה וסגניתו. בחוות הדעת שהגישו נקבע כי לייפר מתחזה ולכן כשירה לעמוד לדין. אתמול בית המשפט קיבל את עמדתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully