וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוסגר לאוסטרליה: בית המשפט העליון דחה את ערעורה של מלכה לייפר

מלכה לייפר הנאשמת בעבירות מין בנערות באוסטרליה ביקשה לדחות את אפשרות הסגרתה, אך השופטת ענת ברון כתבה בהחלטה כי "מי שמבקש למלט עצמו מן הדין כי לא ימצא בישראל עיר מקלט". שר המשפטים ניסנקורן בירך: "אחתום על צו ההסגרה ללא דיחוי"

בווידאו: דיון בביהמ"ש המחוזי בהסגרת מלכה לייפר לאוסטרליה/עריכה: איתי עמרם

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את הערעור של מלכה לייפר, הנאשמת בעבירות מין באוסטרליה, נגד הסגרתה. השופט ענת ברון כתבה בהחלטה כי "כידוע יש לכבד הסכמי הסגרה שכרתה מדינת ישראל שתכליתם שיתוף פעולה בינלאומי למיגור פשיעה, ויידע כל מי שמבקש למלט עצמו מן הדין כי לא ימצא בישראל עיר מקלט".

שופטי העליון, עמית, ברון וגרוסקופף קבעו כי מתקיימים התנאים להסגרתה וציינו כי אם תורשע תוכל לבקש לרצות את עונשה בישראל. "מאז שהוגשה העתירה, דומה כי אין הליך שהמערערת לא נקטה בו וכי אין טענה שפסחה עליה, בניסיון למנוע את הסגרתה", כתבה ברון. "עם מתן פסק דיננו נסתם הגולל על הטענות כולן והכרזתה של המערערת כבת הסגרה מקבלת תוקף סופי."

מלכה לייפר, מנהלת בית הספר באוסטרליה שחשוד בעבירות מין בתלמידותיה וישראל לא מסגירה בחזרה לשם, 28 בדצמבר 2019. AP
לייפר/AP

בספטמבר האחרון, קבע בית המשפט המחוזי כי לייפר בת הסגרה אחרי עשרות דיונים שעסקו בכשירותה לעמוד לדין. השופטת מרים לומפ התייחסה בהחלטתה לשורת עדויות המתלוננות וכתבה כי "תכליתו היחידה של הליך ההסגרה היא לברר האם ישנה הצדקה להמשך בירור המקרה בהליך פלילי במדינה המבקשת. לאחר שעיינתי בעתירה ובראיות המצורפות לבקשת ההסגרה, ושמעתי את טענות באי כוח הצדדים בדיון שלפניי, אני סבורה כי תכלית זו מתקיימת בענייננו. מכלול הראיות שהוצגו על ידי העותר, די בהן כדי לבסס את דרישת ה'אחיזה לאישום'".

שר המשפטים אבי ניסנקורן כתב כי הוא "מברך על פסק הדין של העליון שמכריז על לייפר בת הסגרה לאוסטרליה. לאחר שנים ארוכות ומייסרות, הגיעה העת לעשות צדק עם קורבנותיה של לייפר. בכוונתי לחתום על צו ההסגרה ללא דיחוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully