וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסדר טיעון עם ליצמן: הודה בהפרת אמונים ויתפטר מהכנסת, אך לא יוטל עליו קלון

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 14:16

הפרקליטות וחבר הכנסת מיהדות התורה הגיעו להסכם לפיו ליצמן הודה בעבירת הפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר, הנאשמת בעבירות מין, אך לא במרמה. תיק "המעדנייה" ייסגר. על ליצמן ייגזר מאסר על תנאי וקנס כספי זניח

בווידאו: ליצמן מבהיר שאם יהיו בחירות חדשות - הוא לא יתמודד/צילום: ערוץ הכנסת

חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) חתם היום (חמישי) על הסדר טיעון עם הפרקליטות, במסגרתו יתפטר מהכנסת. ליצמן הודה בעבירת הפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר, אך לא במרמה. תיק "המעדנייה" שבו היה חשוד ייסגר.

לפי הסדר הטיעון, בעקבות התפטרותו מהכנסת, הפרקליטות הסכימה כי ההסכם לא יכלול קלון. על ליצמן ייגזר מאסר על תנאי וקנס כספי זניח של אלפי שקלים. הסדר הטיעון נחתם ארבעה ימים לפני סיום כהונתו של אביחי מנדלבליט כיועץ המשפטי לממשלה.

הסדר הטיעון עם ליצמן מצטרף לשורה של הסדרים מקלים שאושרו בחודשים האחרונים לקראת סוף כהונתו של מנדלבליט, בין היתר ההסכמים שנחתמו עם יו"ר ש"ס אריה דרעי ועם חבר הכנסת חיים כץ מהליכוד. התיקים הללו, יחד עם תיקים נוספים החלו בכתבי אישום חמורים בעבירות שוחד, ולאחר משא ומתן הצטמצמו לעבירות קלות באופן משמעותי - הפרת אמונים או עבירות נדירות שכמעט ולא נעשה בהן שימוש משפטי.

ח"כ יעקב ליצמן. ראובן קסטרו
יתפטר מהכנסת, ליצמן/ראובן קסטרו

ליצמן היה חשוד שניצל את כוחו ומעמדו השלטוני כדי לקדם אינטרסים של מלכה לייפר, נאשמת בעבירות מין, ושל מעדנייה בירושלים. פרשה אחת נוגעת להליך משפטי בו עתר היועמ"ש לבית המשפט המחוזי בירושלים להכריז על לייפר כבת הסגרה לאוסטרליה בגין עבירות מין שביצעה שם, לכאורה, בקטינות בבית הספר אותו ניהלה בעיר מלבורן. לכל אורך ההליך טענו באי-כוחה של לייפר כי היא אינה כשירה לעמוד לדין ועל כן יש להפסיק את הליך ההסגרה נגדה.

לפי כתב החשדות, בעקבות פניות מטעמה של לייפר במהלך 2015, פעל ליצמן באופן פסול במטרה להשפיע על הפסיכיאטר המחוזי במחוז ירושלים באותה תקופה, ולגרום לכך שיחזור בו מעמדתו וישנה את חוות הדעת שמסר באשר למצבה הנפשי של לייפר, כך שייקבע שאיננה בת הסגרה.

פעולה דומה של ליצמן התרחשה בשלב מאוחר יותר בהליך המשפטי, בפברואר 2018, בזמן שביקשה המדינה לחדש את הליכי ההסגרה, וביקשה מהפסיכיאטר המחוזי להגיש את התייחסותו העדכנית בסוגיה. גם אז פעל ליצמן להטות את חוות דעתו כך שלייפר לא תוסגר לאוסטרליה.

בעקבות הסדר הטיעון, מסר ארגון "מגן", המלווה את נפגעות לייפר, כי "לצערנו, היום מסתיימת תקופה קשה שגרמה לנפגעות מלכה לייפר צער רב. אנו מזדהים עם כעס הנפגעות הגיבורות על עסקת הטיעון, ואפילו שלפי שיטת המשפט הישראלית הן לא חלק מהתיק, היה מקום לשמוע את דעתן. אנו מקווים שההודאה תיתן תוקף למעשים החמורים ושבפעם הבאה פוליטיקאים יבינו שהם לא מעל לחוק".

עוד בוואלה!

מכירת חיסול? היועמ"ש מאשר הסדרי טיעון מקלים, עם עבירות נידחות מספר החוקים

לכתבה המלאה
טקס חילופי שר הבינוי והשיכון- זאב אלקין במקום יעקב ליצמן, 14 ביוני 2021. רוני כנפו
טקס חילופי שר הבינוי והשיכון- זאב אלקין במקום יעקב ליצמן, 14 ביוני 2021/רוני כנפו

הפרשה השנייה, שנסגרה, נוגעת לסיוע למעדנייה "בית ישראל". ב-2015 קבעה מחלקת המזון המחוזית במשרד הבריאות, אחרי שימוע שערכה בעניין, כי על בית העסק להפסיק את ייצור הסלטים ומכירתם, נאסר עליו למכור מוצרי מזון נוספים בשל ליקויים תברואתיים חמורים שנתגלו ומקרי תחלואה של סועדים, והומלץ על ביטול רישיון היצרן למפעל בשל הפרות תנאי הרישיון.

על-פי החשד, ליצמן, שנהג לקנות מוצרים מדי שבוע במקום וקיים קשרי ידידות עם בעליו של בית העסק, נעתר לבקשתו של האחרון וניסה לסייע לו להפעיל את העסק ללא ההגבלות שהוטלו עליו. לצורך כך הורה ליצמן לזמן את הדרג המקצועי הרלוונטי בשירות המזון לפגישה בבית העסק. זאת, כדי להשפיע על עובדי מחלקת המזון המחוזית לשנות את החלטתם ולהסיר את ההגבלות שהוטלו על בית העסק במסגרת ההחלטה בשימוע.

במסגרת הפגישה, וחרף העובדה שגורמי המקצוע המוסמכים בכל הקשור לפיקוח על המזון הבהירו כי הסרת המגבלות שהוטלו על בית העסק מהווה סכנה של ממש לציבור עקב תנאי תברואה ירודים ואי עמידה בסטנדרטים הבריאותיים הנדרשים, הבהיר ליצמן לעובדות מחלקת המזון כי עליהן לשנות את החלטתן באופן שייטיב עם העסק ובעליו.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully