וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יעקב ליצמן הגיש ליו"ר הכנסת את התפטרותו

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 14:48

במקומו של ליצמן, ייכנס לכנסת הבא בתור ברשימת יהדות התורה - ח"כ לשעבר יעקב טסלר. התפטרותו מגיעה לאחר הסדר הטיעון שהושג עמו בחודש ינואר בפרשת מלכה לייפר, במסגרתו ליצמן הודה בעבירת הפרת אמונים בפרשה, אך לא במרמה. תיק "המעדנייה" שבו היה חשוד נסגר

בווידאו: ליצמן מבהיר שאם יהיו בחירות חדשות - הוא לא יתמודד/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) הגיש היום (רביעי) ליו"ר הכנסת מיקי לוי את התפטרותו. במקומו, ייכנס לכנסת הבא בתור ברשימת יהדות התורה - ח"כ לשעבר יעקב טסלר. התפטרותו מגיעה לאחר הסדר הטיעון שהושג עמו בחודש ינואר בפרשת מלכה לייפר, במסגרתו ליצמן הודה בעבירת הפרת אמונים בפרשה, אך לא במרמה. תיק "המעדנייה" שבו היה חשוד נסגר.

לפי הסדר הטיעון, בעקבות התפטרותו מהכנסת, הפרקליטות הסכימה כי ההסכם לא יכלול קלון. על ליצמן נגזר מאסר על תנאי וקנס כספי זניח של אלפי שקלים. הסדר הטיעון נחתם ארבעה ימים לפני סיום כהונתו של אביחי מנדלבליט כיועץ המשפטי לממשלה.

ח"כ יעקב ליצמן. ראובן קסטרו
הגיש את התפטרותו. ליצמן/ראובן קסטרו

ליצמן היה חשוד שניצל את כוחו ומעמדו השלטוני כדי לקדם אינטרסים של מלכה לייפר, נאשמת בעבירות מין, ושל מעדנייה בירושלים. פרשה אחת נוגעת להליך משפטי בו עתר היועמ"ש לבית המשפט המחוזי בירושלים להכריז על לייפר כבת הסגרה לאוסטרליה בגין עבירות מין שביצעה שם, לכאורה, בקטינות בבית הספר אותו ניהלה בעיר מלבורן. לכל אורך ההליך טענו באי-כוחה של לייפר כי היא אינה כשירה לעמוד לדין ועל כן יש להפסיק את הליך ההסגרה נגדה.

לפי כתב החשדות, בעקבות פניות מטעמה של לייפר במהלך 2015, פעל ליצמן באופן פסול במטרה להשפיע על הפסיכיאטר המחוזי במחוז ירושלים באותה תקופה, ולגרום לכך שיחזור בו מעמדתו וישנה את חוות הדעת שמסר באשר למצבה הנפשי של לייפר, כך שייקבע שאיננה בת הסגרה.

פעולה דומה של ליצמן התרחשה בשלב מאוחר יותר בהליך המשפטי, בפברואר 2018, בזמן שביקשה המדינה לחדש את הליכי ההסגרה, וביקשה מהפסיכיאטר המחוזי להגיש את התייחסותו העדכנית בסוגיה. גם אז פעל ליצמן להטות את חוות דעתו כך שלייפר לא תוסגר לאוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully