וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכוי זדורוב: האם הפרקליטות תערער ואיך יאתרו את הרוצח?

עודכן לאחרונה: 31.3.2023 / 9:48

בית המשפט אמנם הודיע שזדורוב זוכה מרצח תאיר ראדה, אך שאלות רבות עדיין נותרו פתוחות בתיק, והאפשרות שהפרקליטות תערער על ההחלטה גם היא פתוחה עדיין: "לא מופרך לערער בתיק כזה", קובע סנגור פלילי. על פענוח הרצח: "ככל שהתיק יישאר פתוח, לפי החוק יש להמשיך לחקור"

בווידאו: "ידעתי שהאמת תנצח": רומן זדורוב חזר לביתו לאחר שזוכה מרצח תאיר ראדה/ניב אהרונסון

"ניסינו לפתור את התעלומה, בחלקה אולי צלחה דרכנו ובחלקה לא, ויכול שתאיר שנקטפה בדמי ימיה ושהאירה בחייה הקצרים את העולם, לקחה את סודה אלי קבר", באלו המילים חתם סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט אשר קולה, את הכרעת הדין של רומן זדורוב.

זדורוב זוכה מחמת ספק סביר ברצח של תאיר ראדה, ולאחר שהפרקליטות לא הצליחה להוכיח את אשמתו במשפט החוזר לפני כ-17 שנים. בפרקליטות הודיעו היום "שבימים הקרובים הפרקליטות תלמד את הכרעת הדין לעומק ותחליט בשאלת הערעור", כך לפי לשון ההודעה.

כדי להבין יותר לעומק מה יהיה השלב הבא בפרשה הסבוכה והכאובה הזאת צוות וואלה! שוחח עם עו"ד ניר אלפסה, סנגור פלילי בכיר שמנהל תיקים מורכבים במשך כ-20 שנים, ועם עו"ד יצחק בם, גם הוא סנגור בכיר.

רומן זדורוב ואשתו אולגה בהכרעת הדין במשפט רצח תאיר ראדה, ביהמ"ש המחוזי נצרת, 30 במרץ 2023. ראובן קסטרו
"הפרקליטות תלמד את הכרעת הדין". זדורוב בבית המשפט לצד אשתו, היום/ראובן קסטרו

"כדי להגיד בפסקנות האם לפרקליטות כדאי לערער בתיק הזה, צריך לקרוא את הכרעת הדין ולהכיר את התיק", אומר עו"ד יצחק בם. "להתרשמותי מקריאה הראשונית של ההכרעה, לא מדובר בתיק שמופרך להגיש בו ערעור", הוא ממשיך ומסביר: "בתיק הזה המצב המשפטי הוא שמתווכחים על מה המסקנה הסבירה מראיות שאינן שנויות במחלוקת. מצד אחד יש את ההודאה ואת השחזור מצד זדורוב. מהצד השני יש ראיות פורנזיות. וכאן בדיוק נכנסת השאלה האם הראיות האלה מקעקעות את ההודאה ואת השחזור מצידו של זדורוב. וזה מסוג השאלות שלא מפורך להביא בפני ערכאת הערעור, במקרה הזה בית המשפט העליון, שבהחלט יכולה להכריע בסוגיות מסוג זה".

מנגד, וביחס לשאלה מה זדורוב וסנגורו צריכים לעשות עכשיו, עו"ד ניר אלפסה אמר בשיחה עם וואלה: "קודם כל, ראוי להצדיע לעו''ד ירום הלוי, מדובר בהישג משפטי נדיר וראוי להערכה של סנגור נחוש שהוביל בבטחה את הספינה, אחרי כל טלטלות העבר. עבודת סנגוריה לתלפיות, כנגד כל הסיכויים.

"מבחינת ההגנה, כרגע הם צריכים לעשות כל מה שביכולתה כדי לשכנע את הפרקליטות לסיים את הסאגה ולא לערער, זה כולל גם לובי תקשורתי, פגישה טרם קבלת החלטה וכו'. לפרקליטות יש שהות ללמוד את הכרעת הדין ולבחון אם דעת המיעוט של השופטת תמר נסים שי, ביחס לחומר הראייתי שמספיק להרשעה, יכולה להניח תשתית לערעור כנגד ההרשעה". הוא מתייחס לשאלת תביעת פיצויים, ואומר: "השאלה הזו תיבחן ברגע שההליך יגיע לסיום ולפסק דין חלוט. מניח שלמצער - סך שנות המאסר יוביל לסכום לא מבוטל".

עוד בוואלה!

שופטי תיק זדורוב החזירו לחיים את הספק הסביר

לכתבה המלאה
עו"ד ירום הלוי ורומן זדורוב לאחר זיכויו במשפט רצח תאיר ראדה, קצרין, 30 במרץ 2023. ראובן קסטרו
צריכים לשכנע את הפרקליטות לסיים את הסאגה. עו"ד הלוי וזדורוב, היום/ראובן קסטרו

ביחס לשאלה מה על המשטרה והפרקליטות לעשות כעת כדי למצוא את הרוצח או הרוצחת האמיתית השיב עו"ד אלפסה: "ככל שהתיק יישאר פתוח - מבחינת החוק אמורות להתבצע פעולות לפענוח התעלומה. בפועל, ניכר שיש לא מעט אירועים שנותרו כתעלומות לא מפוענחות - הרצח בבר נוער למשל - ואין לי מושג אם יש פריצת דרך שיכולה להניע פעולות חקירה חדשות".

חשוב לציין שבניגוד לכל מיני דעות שמושמעות ברשתות החברתיות, אולה קרבצ'נקו המכונה א"ק זוכתה מכל אשמה על ידי הפרקליטות, והתיק נגדה נסגר ונקבע כי היא לא הרוצחת של תאיר ראדה. השופט אשר קולה בהבהיר בהכרעת הדין כי היא לא נאשמת בתיק והיא לא יכולה להיות נאשמת בו.

עו"ד אלפסה מסכם את ההכרעה שניתנה היום בבית המשפט המחוזי, ואמר: "צריך להעמיק ולקרוא, אבל אני חייב לומר שהשופט קולה הלך כברת דרך משמעותית יותר לקראת הנאשם ביחס לסוגיות החדשות שהובילו לקיום המשפט החוזר, הן ביחס לעקבות הדם בחדר השירותים ומשמעותן, והן ביחס לתיזת א''ק והמשמעות של זיהוי השערה כאולי שייכת לבן זוגה לשעבר. מכאן שהקביעות שלו לגבי הספק הסביר מהדהדות".

אלפסה הוסיף: "השופט צרפתי שהצטרף לדעתו של השופט קולה, התעמק בהודאות הנאשם וסתר את הטענה כי הודאות אמת הן. הוא הציג שורת שאלות שמטרתן להצביע על חוסר ההגיון בכך שהנאשם היה מבצע הרצח באופן כה גלוי, וינהג באופן כה מפליל בזמן האירועים, ובמהלך החקירה.

רומן זדורוב לאחר הזיכוי במשפט רצח תאיר ראדה במרפסת ביתו, קצרין, 30 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הכרעת הדין מעלה על נס את הספק הסביר. זדורוב, היום/ראובן קסטרו

הכרעת הדין שלו מעלה על נס את הספק הסביר, ומעלה תהייה גדולה הכיצד זירה כה מדממת וסוערת 'שותקת' באופן מוחלט ביחס לנוכחות הנאשם בה. נדמה שבאותו אופן ניתן היה לשאול הגיונית מדוע בכל זאת, בחר הנאשם להודות במעשים, לשחזר אותם, וכו', ו'לאבד' את המלכה כבר בתחילת משחק השחמט.

"מנגד", אומר אלפסה, "דעת המיעוט של השופטת תנסים שי מתעמקת בהודאות הנאשם, בעדותו המתפתלת בבית המשפט, אל מול כל הראיות והגרסאות הקודמות בהליכים השונים, ומאמצת את גישת הפרקליטות ביחס לאשמתו של הנאשם. כל סימני השאלה החיצוניים לא מסיטים את השופטת נסים שי מהמסקנה המרשיעה. להערכתי - תם ולא נשלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully