וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב של "וול סטריט ג'ורנל" נעצר בחשד לריגול

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 15:45

שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה הודיע כי כתב של העיתון האמריקני אוואן גרשקוביץ' בן 32, בעיר יקטרינבורג בהרי אורל, בחשד לריגול. "וול סטריט ג'ורנל": לשחרר לאלתר את הכתב שלנו"

שירות הביטחון הפדרלי (FSB) של רוסיה הודיע כי כתב של העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", אוואן גרשקוביץ', בן 32, נעצר בעיר יקטרינבורג בהרי אורל, בחשד לריגול, כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות הרוסית Interfax.

מ"וול סטריט ג'ורנל" נמסר: "מכחישים בכל תוקף את ההאשמות של FSB וקורשים את שחרורו המיידי של הכתב האמין והמסור שלנו, אוואן גרשקוביץ'". הקרמלין אמר כי המעצר של גרשקוביץ' הוא "עניין של FSB", וכי להבנתו, הכתב "נעצר על חם". סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב אמר כי, "שאלת החלפת הכתב של "וול סטריט ג'ורנל" שנעצר בחשד לריגול עם ארצות הברית אינה סוגייה רלוונטית כרגע", על פי דיווח של סוכנות הידיעות RIA. הוא הוסיף כי "החלפת אסירים קרתה בעבר עם אנשים שהורשעו כבר, נראה כיצד הסיפור מתפתח".

Interfax ציטטה הצהרה שלפיה נמסר מ-FSB כי השירות "עצר פעילויות לא חוקיות של האזרח האמריקני גרשקוביץ' אוואן, שנולד ב-1991, כתב של הדסק במוסקבה של העיתון האמריקני 'וול סטריט ג'ורנל', שקיבל את אישור משרד החוץ הרוסי, וחשוד בריגול למען הממשלה האמריקנית". עוד נאמר בהצהרה כי גרשקוביץ' היה אמור לאסוף מידע על "פעילויות במתחם הגנה צבאי" בעבור "הצד האמריקני". עם זאת, לא סופקו ראיות להאשמה.

סוכנות הידיעות TASS ציטטה את בית המשפט המחוזי לפורטובו במוסקבה ודיווחה כי חוקרים מ-FSB ביקשו את המעצר הרשמי של גרשקוביץ'. IFX דיווחה כי בית המשפט הורה לעל מעצר הכתב האמריקני עד 29 במאי, לאחר שבשימוע טען גרשקוביץ' כי הוא חף מפשע. לדברי עורך דינו, לא ניתן לו להיכנס לתוך אולם בית המשפט או לקרוא את האישומים. על פי גורם ברשויות החוק הרוסיות, התיק של הכתב סומן "סודי ביותר", דיווחה TASS.

גרשקוביץ' עבד בעיתון במוסקבה מאז ינואר 2022, ודיווח בעבר מרוסיה בעבור סוכנות הידיעות הצרפתית AFP ו"מוסקו טיימס". לפני כן, הוא היה עוזר בדסק בחדשות של "ניו יורק טיימס" בניו יורק.

אוואן גרשקוביץ', כתב וול סטריט שנעצר בחשד לריגול ברוסיה. אתר רשמי, צילום מסך
הדף של אוואן גרשקוביץ' בעיתון/צילום מסך, אתר רשמי
חשבון הטוויטר של אוואן גרשקוביץ', כתב וול סטריט ג'ורנל שנעצר ברוסיה בחשד לריגול. טוויטר, צילום מסך
חשבון הטוויטר של הכתב/צילום מסך, טוויטר
פול ווילאן, אזרח ארה"ב שעומד לדין בגין ריגול, בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 22 בינואר 2019. רויטרס
פול ווילאן, אזרח אמריקני שכלוא ברוסיה בחשד לריגול/רויטרס

רוסיה שיחררה בדצמבר את הכדורסלנית האמריקאית בריטני גריינר במסגרת חילופי אסירים. העסקה בין המדינות היתה של שבוי אחד בתמורה לאחר - הרוסים קיבלו בחזרה את ויקטור בוט, מי המכונה "סוחר המוות".

במסגרת המשא ומתן ניסו האמריקנים לשחרר את איש חיל הים לשעבר, האמריקני פול ווילאן, שעצור ברוסיה בחשד לריגול, אך ללא הצלחה. ביידן אמר בנאומו: "לא שכחנו גם את ווילאן שנמצא ברוסיה מסיבה לא מוצדקת. זו לא הייתה בחירה של איזה אמריקאי להחזיר הביתה. לצערי, מסיבות שאינן לגיטימיות, רוסיה מתייחסת לפרשת ווילאן אחרת מגריינר. למרות שעוד לא הצלחנו לשחרר אותו, אנחנו לא מוותרים ולעולם לא נוותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully