וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחר הנשק ויקטור בוט הצטרף למפלגה הלאומנית: "רוצה להתנדב ללחימה באוקראינה"

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 11:28

בוט שריצה 25 שנים בכלא בארצות הברית, ונודע בכינוי "סוחר המוות", שוחרר בשבוע שעבר במסגרת עסקת חילופי אסירים בתמורה לשחקנית ה-NBA בריטני גריינר. "היתה לי תמונה של ולדימיר פוטין בתא", הוא אמר בראיון

שחרורו של ויקטור בוט, סוחר הנשק הרוסי שהוחזר בתמורה לשחרורה של הכדורסלנית האמריקאית/רויטרס

ויקטור בוט, סוחר הנשק הרוסי ששוחרר בשבוע שעבר לאחר 14 שנים בכלא בארצות הברית בעסקת חילופי אסירים בתמורה לשחקנית הכדורסל בריטני גריינר, הצטרף למפלגה הליברלית דמוקרטית (LDPR ) הלאומנית קיצונית, אמר מנהיג המפלגה הבוקר (שני).

בסרטון שהועלה לטלגרם,ליאוניד סלוצקי, מנהיג המפלגה, נראה עומד על במה ליד בוט, ואומר: "אני רוצה להודות לויקטור בוט על החלטתו לברך אותו לשורות המפלגה הפוליטית הטובה ביותר ברוסיה כיום".

למרות שמה, LDPR שנוסדה ב-1991, תומכת באידיאולוגיה לאומנית קיצונית ודורשת מרוסיה לכבוש מחדש את המדינות שהיו שייכות בעבר לברית המועצות. המייסד ולדימיר ז'ירינובסקי התפרסם כפוליטיקאי ממולח בעקבות התנהגותו האקסצנטרית ותמרונים פוליטיים מעוררי מחלוקת. הוא הלך לעולמו באפריל. המפלגה תומכת בקרמלין במרבית הנושאים.

למפלגה יש היסטוריה של גיוס דמויות שנויות במחלוקת לפוליטיקה הרוסית. ב-2007, אנדריי לוגובוי, סוכן KGB לשעבר שמבוקש בבריטניה בשל רצח המרגל הרוסי אלסנדר ליטביננקו, נבחר לפרלמנט מטעם LDPR.

ויקטור בוט משתחרר מהכלא האמריקני בעסקת חילופי אסירים. GettyImages
ויקטור בוט מגיע לכלא האמריקני ב-2010/GettyImages
בריטני גריינר אזוקה בבית המשפט ברוסיה. רויטרס
בריטני גריינר בבית המשפט ברוסיה, באוגוסט/רויטרס

בוט גם אמר בשבת כי הוא "תומך בכל לבו" ב"מבצע הצבאי" של הנשיא ולדימיר פוטין באוקראינה, וכי אם היו לו את הכישורים הנדרשים, היה "בהחלט מתנדב להילחם באוקראינה". בוט אמר את הדברים בראיון לרשת הטלוויזיה תומכת הקרמלין RT. הוא רואיין על ידי מריה בוטינה, תומכת זכויות נשק רוסית שנהפכה לאשת טלוויזיה.

בראיון הכחיש בוט כל קשר לטליבאן, כמו גם את הטענה כי סיפק נשק לאפגניסטן. כנשאל אם היתה לו תמונה של פוטין בתא הכלא שלו, הוא ענה: "כן. תמיד. למה לא? אני גאה בכך שאני רוסי, ושהנשיא שלנו הוא פוטין".

קצין לשעבר בצבא הסובייטי, בוט ריצה 25 שנים בכלא בארצות הברית בגין אישומים בקשירת קשר להרוג אמריקנים, לרכוש ולמכור טילים נגד מטוסים ולספק ציוד לארגון טרור. בוט טוען לחפותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully