וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן מותקף: "שחרור סוחר הנשק הרוסי - מתנה לפוטין, ואיום על אמריקנים"

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 11:49

משרד המשפטים האמריקני סבור כי חילופי האסירים הוא טעות, על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט". גורם רשמי במשרד אמר לעיתון כי "החלפה של סוחר נשק בינלאומי ידוע לשמצה בעבור שחקנית כדורסל זה טירוף"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התמודד עם לחץ מתוך ממשלו, כמו גם מתנגדיו הפוליטיים, כשהבטיח את שחרורה של שחקנית הכדורסל האמריקנית בריטני גריינר מרוסיה, על פי דיווחים.

ביום חמישי, ביידן ציין את "המשא ומתן הקשים ואינטנסיביים" שהובילו לשחרור גריינר במסגרת עסקת חילופי אסירים, בתמורה לסוחר הנשק הידוע לשמצה ויקטור בוט. גריינר נעצרה בשדה התעופה במוסקבה בפברואר על אחזקה של כמות קטנה של שמן קנאביס. בוט, המכונה "סוחר המוות", ריצה 25 שנים בכלא פדרלי על הסתה לעימותים באפריקה ובמזרח התיכון.

הפער בין העברות של גריינר לאלה של בוט הוביל לכך שמשרד המשפטים האמריקני סבור היה כי חילופי האסירים הוא טעות, על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט". גורם רשמי במשרד אמר לעיתון כי "החלפה של סוחר נשק בינלאומי ידוע לשמצה בעבור שחקנית כדורסל זה טירוף".

הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס בבית הלבן עם האישה של בריטני גריינר בהכרזה על שחרורה. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן לפני ההכרזה על שחרור בריטני גריינר/רויטרס
פול ווילן, נחת אמריקני שכלוא ברוסיה בגין חשד לריגול. רויטרס
פול ווילן נותר מאחור/רויטרס

מבקרי העסקה הדגישו את מצבו של פול ווילן, נחת לשעבר, שמרצה 16 שנים בכלא ברוסיה בגין אישומים בריגול. ביידן אמר כי "לא שכחנו את פול ווילן, שעצור שלא בצדק במשך שנים ברוסיה" והאשים את רוסיה ביחס שונה כלפיו לעומת גריינר מ"סיבות לא לגיטימיות".

רוסיה סירבה לשחרר את ווילן עם גריינר אלא אם כן ישוחרר קצין רוסי שנחשד בריגול, ואדים קרסיקוב, מהכלא בגרמניה, דיווחה CNN. גרמניה לא הסכימה לשחרר את קרסיקוב, וההצעה האמריקנית לשחרור אסירים רוסים אחרים נדחתה על ידי מוסקבה.

מחוקקים רפובליקנים ניצלו את הנסיבות כדי לתקוף את ביידן. קווין מקארתי, מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, הזהיר כי בוט ישוב במהרה לסחור בנשק. "הוא הורשע בגין מזימה להרוג גורמי אכיפת חוק אמריקנים", הוא אמר. "השחרור שלו היא מתנה בעבור ולדימיר פוטין ואיום על חיי אמריקנים. השארה של ווילן מאחור היא חסרת מצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully