וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנית הכדורסל ו"המרגל" תמורת סוחרי הנשק: העסקה שהציעה ארה"ב לרוסיה

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 23:55

לפי הדיווח, הבית הלבן הציע לקרמלין עסקת חילופי אסירים, בהם אזרח אמריקני שמואשם בריגול ומוחזק ברוסיה מ-2018. בעוד שמשרד המשפטים האמריקני הביע התנגדות למהלך, ביידן נתן את תמיכתו. בכיר אמריקני האשים את הרוסים בהחזקת אזרחים כ"קלפי מיקוח"

שחקנית נבחרת ארה"ב כדורסל נשים, בריטני גרינר. AP
מוחזקת במוסקבה. גרינר/AP

הממשל האמריקני הציע לקרמלין לערוך חילופי אסירים - כך פורסם הערב (רביעי) ברשת CNN. על פי הדיווח, ארצות הברית תשחרר שני סוחרי נשק רוסים בתמורה לשני אזרחיה שחקנית הכדורסל בריטני גרינר ופול וילן, שהואשם בריגול ומוחזק ברוסיה מ-2018. גורמים המעורים בנושא סיפרו כי הנשיא ג'ו ביידן תומך בעסקה, לאחר שהאפשרות עלה כבר מוקדם יותר השנה.

בכיר בממשל האמריקני אמר ל-CNN כי הוא מאמין שהעסקה תעבור בהצלחה, בעקבות שיחות קודמות עם גורמים ברוסיה. הבכיר סירב להרחיב על פרטי ההצעה, אך הסביר כי כעת זה התור של רוסיה לעשות מהלך. "צריכים שניים לטנגו. אנחנו מתחילים את כל השיחות כדי להחזיר אמריקנים הביתה", אמר הבכיר. "התחלנו את השיחות עם גורמים שלקחו בני אדם ומתייחסים אליהם כקלפי מיקוח".

פול ווילן, אזרח ארה"ב שנעצר על ידי רוסיה באשמת ריגול. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הואשם בריגול. וילן/אתר רשמי, מערכת וואלה!

המשפחות של וילן וגרינר, שנעצרה במוסקבה בשל החזקת סמים, מפצירות בבית הלבן לקיים עסקת חילופי אסירים. מוקדם יותר החודש הודתה גרינר כי החזיקה ברשותה סמים, אך טענה כי לא עשתה זאת בכוונה, אך היא עדיין עומדת בפני עונש של 10 שנים בכלא. לדברי בכירים אמריקנים שמכירים את ההליכים ברוסיה, ככל הנראה משפטה יצטרך להסתיים לפני שעסקה בין המדינות תצא לפועל.

במהלך החודשים האחרונים שנידונה בארצות הברית האפשרות של עסקת חילופי אסירים, משרד המשפטים האמריקני התנגד למהלך. לטענת הגורמים בממשל שמתנגדים לאפשרות, עסקה כזו רק תעודד מדינות נוספות לעצור ולהחזיק אזרחים אמריקנים אחרים כקלפי מיקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully