וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז נושמת לרווחה: הסתיימה שביתת אוספי האשפה

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 11:45

השביתה, שהיתה חלק ממחאה נרחבת נגד רפורמת הפרישה של הנשיא עמנואל מקרון, בוטלה, על פי דיווחים, לאחר שמספר אוספי האשפה שמשתתפים בשביתה, החל לרדת בשל מצוקה פיננסית

אשפה נערמת ברחובות פריז/רויטרס

לאחר שלושה שבועות של שביתת אוספי האשפה בפריז, החל היום (חמישי)איסוף עשרת אלפים טונה של זבל שמילאו את הרחובות של בירת צרפת. שעות ספורות לאחר שאיגוד העובדים CGT הודיע כי הוא מקפיא את השביתה ומסיר את המצור על משרפות שבהן שורפים את האשפה, מרבית הזבל כבר נעלם מהרחובות.

תושבי פריז העלו תמונות לרשתות החברתיות של פינוי האשפה וכתבו "הללויה! איסוף ראשון של אשפה מאז 6 במרץ".

השביתה, שהיתה חלק ממחאה נרחבת נגד רפורמת הפרישה של הנשיא עמנואל מקרון, בוטלה, על פי דיווחים, לאחר שמספר אוספי האשפה שמשתתפים בשביתה, החל לרדת. שובתים בצרפת מפסידים את שכרם כשהם מפסיקים לעבוד, וקרנות השביתה, שממומנות בעיקר על ידי תרומות, אינן מספיקות כדי לפצות על השכר שאבד.

אשפה ברחובות פריז בשל השביתות. רויטרס
אשפה ברחובות פריז/רויטרס
אשפה ברחובות פריז בשל השביתות. רויטרס
אשפה ברחובות פריז/רויטרס
אשפה ברחובות פריז בשל השביתות. רויטרס
אשפה ברחובות פריז/רויטרס
אשפה ברחובות פריז בשל השביתות. רויטרס
אשפה ברחובות פריז/רויטרס
זוג שותה יין בעיצומן של הפגנות סוערות על רקע חוק הפרישה של הנשיא עמנואל מקרון בכיכר דה לה ויקטואר, בורדו. טיקטוק, צילום מסך
הפגנות בבורדו/צילום מסך, טיקטוק

מנהיגי איגודים אמרו כי ידונו בפעולות עוצמתיות יותר אם הממשלה לא תבטל את החוק החדש שמעלה את גיל הפרישה מ-62 ל-64. "אנחנו צריכים לדון שוב עם אוספי האשפה ומנקי הרחובות לגבי חידוש השביתה, משום שכעת לא נותרו כמעט שובתים", נמסר מ-CGT.

"הקרב לא הסתיים. מקרון וראש הממשלה בורן חייבים לסגת מהרפורמה ולשבת לשולחן למשא ומתן על פרישה בגיל 60 לכולם, עם 35 שנים של עבודה על מנת לקבל פנסיה מלאה; פרישה בגיל 55 לעובדים במשרת מאומצות ו-50 לעובדים בעבודות שחורות, כמו גם תשלום חודשי בסך 2,000 יורו בפנסיה". האיגוד קרא לכל חבריו להשתתף ביום נוסף של שביתה לאומית ב-6 באפריל.

הממשלה אמרה כי לא תעצור או תעכב את החוק החדש, שכעת נשקל בבית המשפט החוקתי. עם זאת, היא מוכנה לנקוט באמצעים אחרים לשיפור תנאי העובדים, למעט שינויים בפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully